• abrahamitjakt

    Jag älskar kvinnor

    Kvinnor är så himla bra tycker jag. Ja, det är lite gay av mig kanske men jag är nämligen den kvinnliga motsvarigheten till hetero-gay män som älskar andra män. Jag bara värderar kvinnligheten högre, och ingen fake kvinnlighet, typ som macho är fake maskulinitet. Män är också såå bra <3 Asså verkligen. Så bäst! Men kvinnor också.. alltså det är något djupt inneboende i kvinnor som jag verkligen respekterar. Visst kan ju kvinnor börja bråka/tjafsa och låta sina känslor komma i vägen , men annars bidrar det väldigt mycket till harmonin och tryggheten i samhället med sina blotta existenser bara, vilket jag verkligen värnar. Kvinnor är såå bra, helt sjukt att de inte får mer beröm och betalt för allt de gör. Men de borde naturligtvis göra ännu mer för att förbättra samhället.

    Jag värderar män lägre än kvinnor rent generellt det gör jag men självfallet ser jag till individen och förstår att även män är människor, självklart. Men oftast tycker jag kvinnor beter sig mer mänskligt och civiliserat, det är svårt att sätta fingret på vad det är men känns som kvinnor fattar vissa saker mer naturligt än andra. Och det är skönt att det finns så många kvinnor som förstår det här med empati osv. Alltså tycker bara kvinnor är bättre typ vet inte vad det är

  • Svar på tråden Jag älskar kvinnor
  • abrahamitjakt

    Hur man kan vara kvinnofientlig förstår jag inte, däremot förstår jag mansförakt betydligt mer. Det innebär att jag har något emot alla män tvärtom. Men folk som är typ kvinnofientliga älskar män , män alltså som i princip känner stor kärlek inför andra män och deras insatser och prestationer , och det blir en skev balans. Jag är typ likadan fast kvinna så jag har alltid en bättre balans på det där naturligt och nedvärderar inte män så som de gör mot kvinnor.

    Alltså tänk er .. Afrika, Ryssland, arabvärlden, Asien, Latinamerika, USA, Israel osv. Hur patriarkala de är..

    Europa + andra delar i världen är jätteviktiga positioner för att öka höja standarden i världen och det är kvinnor som kommer leda oss framåt .

  • abrahamitjakt
    Magical skrev 2020-09-10 18:04:57 följande:

    Vad är en "hetero-gay man"? 


    En heterosexuell bög. Men det är komplicerat det där, män och kvinnor kan inte likställas.
  • abrahamitjakt
    VickanD skrev 2020-09-10 18:29:28 följande:

    Trolltråd. Du vill uppenbarligen försöka provocera andra.


    Eh va? Vilken värld lever du i egentligen? Vad är det som är så provocerande?
  • abrahamitjakt
    VickanD skrev 2020-09-10 18:29:28 följande:

    Trolltråd. Du vill uppenbarligen försöka provocera andra.


    Kan du inte ta åt dig eller? Du är väl säkert en bra kvinna .. eller? De flesta är ju det
  • abrahamitjakt

    Feminitet är så viktigt för världen. Kvinnlighet är något annat mycket djupare än de som idag framförs av patriarkala krafter. Hoppas verkligen fler inser vad mycket kvinnor har bidragit med till världens utveckling.. Och att vi kommer ta över mer. USA, Ryssland och Kina framförallt måste anpassa sig till det här, då de fortfarande är alldeles för patriarkala. Är säker på att amerikanska, ryska och kinesiska kvinnor kan sköta deras samhällen bättre.

Svar på tråden Jag älskar kvinnor