• Anonym (Kaffedraken)

    Så uselt dåligt

    Min dotter är fem år och när hon fyllde år i januari fick hon av en släkting ett presentkort på 1000 på leksaksaffären.

    Och ni vet hur det är presentkort använder man sällan på en gång..

    Men nu gick vi för att titta ut en större grej som hon vill ha.

    Då har leksaksaffären bytt ägare innan sommaren så tydligen gäller det inte ett år som angivet..

    och som ensamstående har jag inte råd med 800 på leksaker en månad som denna så det ska fixas höst kläder och mat.

    Kan man gå vidare med detta någonstans eller? Det är en leklust butik men ägaren säger att hen är fristående ändå..

    Har ett ledsen dotter och en rätt sur mamma i allafall

  • Svar på tråden Så uselt dåligt
  • Anonym (Kaffedraken)

    De är privatägda i hela kedjan. Jag tror inte det finns något att göra för butiken vill inte gå minus, de tidigare ägare har ju fått pengarna för presentkortet. Med tanke på all onlinehandel med leksaker och att andra stora kedjor gått i konkurs så har de inte så stora marginaler. 800 är en stor summa.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Fy fan) skrev 2020-09-11 12:31:56 följande:

    Min dotter är fem år och när hon fyllde år i januari fick hon av en släkting ett presentkort på 1000 på leksaksaffären.

    Och ni vet hur det är presentkort använder man sällan på en gång..

    Men nu gick vi för att titta ut en större grej som hon vill ha.

    Då har leksaksaffären bytt ägare innan sommaren så tydligen gäller det inte ett år som angivet..

    och som ensamstående har jag inte råd med 800 på leksaker en månad som denna så det ska fixas höst kläder och mat.

    Kan man gå vidare med detta någonstans eller? Det är en leklust butik men ägaren säger att hen är fristående ändå..

    Har ett ledsen dotter och en rätt sur mamma i allafall


    Kommunala konsumentvägledare.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Fy fan) skrev 2020-09-11 12:31:56 följande:

    Min dotter är fem år och när hon fyllde år i januari fick hon av en släkting ett presentkort på 1000 på leksaksaffären.

    Och ni vet hur det är presentkort använder man sällan på en gång..

    Men nu gick vi för att titta ut en större grej som hon vill ha.

    Då har leksaksaffären bytt ägare innan sommaren så tydligen gäller det inte ett år som angivet..

    och som ensamstående har jag inte råd med 800 på leksaker en månad som denna så det ska fixas höst kläder och mat.

    Kan man gå vidare med detta någonstans eller? Det är en leklust butik men ägaren säger att hen är fristående ändå..

    Har ett ledsen dotter och en rätt sur mamma i allafall


    Är det samma företag, dvs han har köpt den förra ägarens firma, borde du få använda presentkortet. Har han bara köpt varulagret mm till en ny firma blir det svårare.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Kjell2 skrev 2020-09-11 15:23:59 följande:

    Är det samma företag, dvs han har köpt den förra ägarens firma, borde du få använda presentkortet. Har han bara köpt varulagret mm till en ny firma blir det svårare.


    Nä han har köpt och tagit över förra ägarens firma, och driver det vidare med samma namn och utbud.

    Men presentkorten gäller inte längre.

    Kommer aldrig mer att köpa ett presentkort då man kan bli av med pengarna inom två månader
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det verkar ju helknasigt.

    Så här står det på Leklusts hemsida, visa affärsägaren det.

    Källa: www.leklust.se/om-leklust/koptrygghet/

    Presentkort


    Många gånger kan det vara svårt att veta vad barnet redan har, då kan ett presentkort vara praktiskt och uppskattat. Presentkortet kan användas i valfri Leklustbutik.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Fy fan) skrev 2020-09-11 16:10:53 följande:

    Nä han har köpt och tagit över förra ägarens firma, och driver det vidare med samma namn och utbud.

    Men presentkorten gäller inte längre.

    Kommer aldrig mer att köpa ett presentkort då man kan bli av med pengarna inom två månader


    Har svårt att se varför det inte skulle gälla.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Om du inte får använda det så borde du outa dem.

    Svinigt gjort av Leklust.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Om ni bor på liten ort kan du ju meddela att du är så besviken att du tänker dela din upplevelse i sociala media. Det kanske tar skriv.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ok. Med infon från nr #6 borde du kunna kontakta handlaren igen, kan vara något även denne har missat. Man ska inte alltid vara så snabb att outa eller skriva negativt om ett företag.

Svar på tråden Så uselt dåligt