• Konservativ

    Trump åstadkommer fred i Mellanöstern

    Trump åstadkommer fred i Mellanöstern. Låt nu bortförklaringarna och smutskastningen börja. Eller fortsätta snarare. Det spelar ingen roll. Det blir fred ändå.

  • Svar på tråden Trump åstadkommer fred i Mellanöstern
  • Aniiee
    Flash Gordon skrev 2020-11-22 12:23:05 följande:

    15 minuter


    Jag vet inte vad du menar med 15 minuter, men jag kontrar med 100 sekunder....
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Flash Gordon
    Aniiee skrev 2020-11-25 22:59:53 följande:
    Jag vet inte vad du menar med 15 minuter, men jag kontrar med 100 sekunder....
    Anonym (tobbe) skrev 2020-11-25 22:53:25 följande:
    Ha ha ni "alternativa" fakta idioter har alltid noll koll. För det första så hade Iran följt avtalet och inte ökat sin anrikning av Uran. Det är nu efter att länge klagat på att USA inte hållit sin deal som dom börjar igen. Och egentligen är det inte så konstigt eftersom dom inte kan lita på att Trump inte skulle bomba dom. Faktum är med avtalet hade FN kunnat hålla kontroll på Iran. Utan avtal får dom inte. Dessutom hade USA hållit avtalet och handeln kommit igång då hade den mildare regeringen som dom har nu klarat sig bättre. Men tack vare Trump kommer troligen hökarna vinna nästa gång. Det finns en anledning till att dom extrema Islamisterna i Iran gillade att Trump bröt avtalet. Det var precis vad dom behövde för att stoppa demokratirörelsen. När det gällde Chamberline btw så trodde han inte att han hade förhandlat ett avtal som skulle hålla. Han trodde att det skulle hålla så att dom han bygga upp sin egna armé. Sen är det lustigt att du inte ser det komiska i att du klagar på det avtal som Obama hade förhandlat med Iran som faktiskt fungerade. När din Trump däremot totalt misslyckades att förhandla med Nordkorea. Kim gjorde bort honom rejält där, Han fick idioten att komma dit vilket gav Kim en massa plus. Sen förhandlade han fram ett avtal med Kim där Nordkorea inte skulle göra något men Usa skulle minska sin militära närvaro. Det var ett kasst avtal.
    Om vi bortser från ditt behov av att kalla mig "idiot" ...

    Du är medveten om att avtalet tillät Iran att fortsätta forska på kärnvapen enbart med en åttaårig begränsning i hur många forskningsanläggningar de fick använda men sedan var det fritt fram för dem igen?

    Inte för att Iran någonsin ens följde avtalet utan de körde på som vanligt i hemliga anläggninar. Anläggningar som sedan avslöjats.

    Skiljelinjen är tron på att man kan tala diktaturer tillrätta - eller inte.
  • Anonym (Vad vill du förmedla?)

    Fakta ? Iran följde avtalet till punkt och pricka, innan tRump fuckade upp saker och ting. Detta är är konfirmerat av flertalet oberoende organ.

    Fakta ? Iran återupptog sin anrikning efter att tRump fuckade upp saker och ting. tRump gav Iran inga alternativ till Obamas avtal och då kände man sig (tyvärr) tvunget att visa världen att de inte kommer att lägga sig platt om ingångna avtal bryts utan att det får konsekvenser.

    Fakta ? Iran ÄR en enormt vidrig diktatur. Inget snack om saken!

    Fakta ? Iran har långt mer att förlora på att inte få det avtal som Obama snickrade ihop att fungera än att inte ha något avtal alls.

    Fakta ? Iran har meddelat att de är beredda att gå tillbaka till var man var innan tRump fuckade upp saker och ting, utan att ställa motkrav.

    Fakta ? ayatollorna skor sig, och har alltid gjort, på detta. Men, det Iranska folket får de facto en bättre tillvaro med minskade embargon. Spänningar både inom och utanför landet minskar vilket automatiskt bidrar till minskad spänning i regionen.

    Fakta ? tRump åstadkom INGENTING positivt med att ensidigt straffa Iran genom att bryta avtalet Obama fick till.

    Gällande Nordkorea så orkar jag inte ens börja... Stort j-la skämt alltihopa från tRumps och ?rocket mans? sida...

  • Flash Gordon
    Anonym (Vad vill du förmedla?) skrev 2020-11-26 12:02:22 följande:
    Fakta Iran följde avtalet till punkt och pricka, innan tRump fuckade upp saker och ting. Detta är är konfirmerat av flertalet oberoende organ.

    Fakta Iran återupptog sin anrikning efter att tRump fuckade upp saker och ting. tRump gav Iran inga alternativ till Obamas avtal och då kände man sig (tyvärr) tvunget att visa världen att de inte kommer att lägga sig platt om ingångna avtal bryts utan att det får konsekvenser.

    Fakta Iran ÄR en enormt vidrig diktatur. Inget snack om saken!

    Fakta Iran har långt mer att förlora på att inte få det avtal som Obama snickrade ihop att fungera än att inte ha något avtal alls.

    Fakta Iran har meddelat att de är beredda att gå tillbaka till var man var innan tRump fuckade upp saker och ting, utan att ställa motkrav.

    Fakta ayatollorna skor sig, och har alltid gjort, på detta. Men, det Iranska folket får de facto en bättre tillvaro med minskade embargon. Spänningar både inom och utanför landet minskar vilket automatiskt bidrar till minskad spänning i regionen.

    Fakta tRump åstadkom INGENTING positivt med att ensidigt straffa Iran genom att bryta avtalet Obama fick till.

    Gällande Nordkorea så orkar jag inte ens börja... Stort j-la skämt alltihopa från tRumps och rocket mans sida...
    Som jag skrev: i grund och botten går skiljelinjen mellan de som tror att man kan tala en diktatur till rätta och de som inte tror det.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2020-11-26 12:56:44 följande:

    Som jag skrev: i grund och botten går skiljelinjen mellan de som tror att man kan tala en diktatur till rätta och de som inte tror det.


    En sak är i alla fall glasklar och det är att Trump även misslyckades med sin Iranpolitik. Detta eftersom Iran har utökat urananrikningen med Trump vid makten. Under Obamas tid minskade Irans urananrikning.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Lol)

    Trump var ju en väldigt bra president . Synd att se hur vänxterextremisterna hällre vill se ett ostabilt mellanösntern . Barnsniffaren och pedofilen Biden är tydligt vänsterns favorite. Fan va äckligt 

  • klyban
    Flash Gordon skrev 2020-11-26 10:29:48 följande:
    Om vi bortser från ditt behov av att kalla mig "idiot" ...

    Du är medveten om att avtalet tillät Iran att fortsätta forska på kärnvapen enbart med en åttaårig begränsning i hur många forskningsanläggningar de fick använda men sedan var det fritt fram för dem igen?

    Inte för att Iran någonsin ens följde avtalet utan de körde på som vanligt i hemliga anläggninar. Anläggningar som sedan avslöjats.

    Skiljelinjen är tron på att man kan tala diktaturer tillrätta - eller inte.

    Nu blir det bara än mer intressant och bisarrt, och när man vet att trumpen gav upp kontrollen.
    Man skulle inte tala någon till rätta, utan kontrollera att det handlade om energi och inte anrika för kärnvapen.


    Flash Gordon skrev 2020-11-26 12:56:44 följande:
    Som jag skrev: i grund och botten går skiljelinjen mellan de som tror att man kan tala en diktatur till rätta och de som inte tror det.

    Man gav upp kontrollen, och sen börja man gråta att Iran börja anrika.
    Det skulle man säga är höjden av dumhet trumpen gj0orde där.


    Du är chanslös på denna.


    KillBill skrev 2020-11-26 13:33:45 följande:
    En sak är i alla fall glasklar och det är att Trump även misslyckades med sin Iranpolitik. Detta eftersom Iran har utökat urananrikningen med Trump vid makten. Under Obamas tid minskade Irans urananrikning.

    De gav upp kontrollen, och sen blir de upprörda.
    Sånt är bara för komiskt, undra vem dom tror ska gå på sånt?

  • Anonym (Vad vill du förmedla?)
    Flash Gordon skrev 2020-11-26 12:56:44 följande:

    Som jag skrev: i grund och botten går skiljelinjen mellan de som tror att man kan tala en diktatur till rätta och de som inte tror det.


    ????!
  • Anonym (Vad vill du förmedla?)
    Anonym (Lol) skrev 2020-11-26 14:21:39 följande:

    Trump var ju en väldigt bra president . Synd att se hur vänxterextremisterna hällre vill se ett ostabilt mellanösntern . Barnsniffaren och pedofilen Biden är tydligt vänsterns favorite. Fan va äckligt 


    Trodde vi i Sverige klarat oss från totalt hjärndöda QAnondårar. Men tydligen inte...
  • klyban
    Anonym (Vad vill du förmedla?) skrev 2020-11-26 19:01:43 följande:
    Trodde vi i Sverige klarat oss från totalt hjärndöda QAnondårar. Men tydligen inte...

    Konspirationer är the way of life för vissa.
    Men de borde ställa sig frågan om varför sanningen är alltid en lögn, och fantasin alltid är sann för dessa.
    Det är ju liksom nått som saknas då.


     


    Jag skyller på "rabbit holes" delvis.

Svar på tråden Trump åstadkommer fred i Mellanöstern