• Anonym (Älska­rinnan­)
    Sat 12 Sep 2020 10:28
    187972 visningar
    1557 svar
    -21 +3
    1557
    187972

    Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!

    Jag vet, rubriken är provocerande. Det är för att den ska uppmärksammas, istället för att skriva något i stil med "Jag är älskarinna till en gift man" eller liknande.

    Hur som helst, jag är älskarinnan som har ljuvliga stunder med upptagna män. En del är gifta, andra är sambos, förlovade, särbos... de har iallafall en partner som de bedrar.

    Varför väljer jag då att göra detta?
    Jo, för det första är jag inte intressead av någon seriös relation. Något som ofta kommer på tal med lediga män. Jag vill inte ha det. Jag är livsnjutare och går dit jag behagar för stunden. Och jag har inte lovat någon någonting.

    Har jag dåligt samvete för den bedragna? Nej, det har jag inte. Det är inte jag som inte är kvinna nog att behaga min man. Det är inte jag som orsakar att han hoppar över till det grönare gräset. Se till att vattna din egen gräsmatta tänker jag.

    Visst händer det att mannen i fråga kommer på tanken att lämna frugan för min skull, men jag tackar nej.
    Det har också hänt att mannen lämnat frun och sedan försökt få mig, utan resultat.

    Den dagen jag vill (om det någonsin sker) stadga mig, då kommer jag inte överta en upptagen, otrogen man. Då väljer jag en som är fri och som vet att behaga mig liksom jag vet hur man behagar en man!

    Frågor på det?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-15 17:03

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Från och med nu besvarar jag inte amatörpsykologiska diagnoser, förutfattade meningar eller liknande.
    Inte heller besvarar jag tjuriga bedragna kvinnor som kommenterar endast för att försöka utmåla vem och hur jag är som person.

    Ni har ingen aning om vem jag är, jag kanske tar hand om dina småttingar på förskolan medans du jobbar?
    Jag kanske är frisören som klipper ditt hår, eller kanske är jag din kollega, eller den som lagat din mat på restaurangen där du äter.

    Jag kan vara precis vem som helst!

    Detta blir (troligtvis inlägg #283 om ingen hinner skriva innan detta publiceras.)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-31 11:33
    De som tror sig veta mer om mig än jag själv gör, personer som förminskar mig genom diverse tillmälen eller diagnoser (som sagt, från amatörpsykologer) samt annat löst folk får inga andra svar än en påminnelse om vilket inlägg de bör gå tillbaka till.

    Ett avslut är ett avslut, en hashtag är en hänvisning i detta fall med inläggets nummer som referens.

  • Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!
  • Anonym (Älska­rinnan­) Trådstartaren
    Sat 9 Jan 2021 20:02
    Cavill skrev 2021-01-09 16:29:21 följande:
    Vara den andra kvinnan? Nej, jag tvivlar starkt på att det är det "dom flesta" kvinnor vill. 

    Finns dock en samling trasiga själar som aldrig hittar kärlek hur dom än gör. Så för dom passar det nog utmärkt. 
    Jag tror inte heller att det är vad de flesta kvinnor vill.
    Men jag vill vara det andra kvinnan och jag har inte dåligt samvete för det.

    Är dock ingen trasig själv även om du kanske önskar det. Jag söker inte kärlek, jag söker spänning, hett sex och förbjudna äventyr.

    Att hitta en man är inget problem om jag skulle vilja det. 
    Dock vill jag inte ha något förhållande och OM jag till äventyrs skulle ändra mig så tar jag inte vad som helst. Skulle t ex aldrig välja en man med ungar som måste tas hänsyn till. 
    Men som sagt, jag är inte intresserad av något förhållande. Varför skulle jag när jag lever det mest underbara liv man bara kan göra?
  • Anonym (Kim)
    Sat 9 Jan 2021 22:27

    Bitten och Pinotage!

    Det ligger (pun intended) en hel del i vad ni säger. Kärlekstjuvfiske är en bra term. TS har deklarerat att hon vill ha trasselfria relationer. För henne passar det att dejta gifta män. De har ju skills att ta hand om familj och barn. De är dugliga och godkända. Det praktiska är att de är bundna och TS slipper fundera på långvarig relation. Ingen vardag utan alltid lördag när de ses. Säkert goda middagar och en jädra massa bra sex. Dessutom tror jag att bekräftelsen är större för TS eftersom hon 1 fällde en olovlig man 2 hon är värd att vara otrogen med.

    I hennes värld är det Win-Win. Det funkar jättebra och hon har valt att leva så.

    Moral ska vi inte diskutera för det finns inga statiska gränser. Inget rättesnöre att hålla sig till som enkelt avgör vad som är moraliskt eller omoraliskt. Grundprincip finns men sedan formar varje individ sin kompass som det är så populärt att säga. Vem har rätt att döma? Ingen! Det enda du ska ansvara för är hur du själv behandlar och vill bli behandlad. Det är trots allt inte en kriminell handling att vara otrogen. Sedan finns det en hel kader som älskar att vända och vrida det till sin rätt och alla som inte följer är uslingar, svin mm.

    FL män (och kvinnor) är av en särskild sort. Det kan man klart konstatera. Men ändå precis som överallt annars. En blandning mellan svinpälsar och många (hoppas jag) fina människor som genuint är intresserade av en långvarig kärleksrelation.

  • Anonym (Älska­rinnan­) Trådstartaren
    Sun 10 Jan 2021 11:29
    -1
    Anonym (Kim) skrev 2021-01-09 22:27:39 följande:

    Bitten och Pinotage!

    Det ligger (pun intended) en hel del i vad ni säger. Kärlekstjuvfiske är en bra term. TS har deklarerat att hon vill ha trasselfria relationer. För henne passar det att dejta gifta män. De har ju skills att ta hand om familj och barn. De är dugliga och godkända. Det praktiska är att de är bundna och TS slipper fundera på långvarig relation. Ingen vardag utan alltid lördag när de ses. Säkert goda middagar och en jädra massa bra sex. Dessutom tror jag att bekräftelsen är större för TS eftersom hon 1 fällde en olovlig man 2 hon är värd att vara otrogen med.

    I hennes värld är det Win-Win. Det funkar jättebra och hon har valt att leva så.

    Moral ska vi inte diskutera för det finns inga statiska gränser. Inget rättesnöre att hålla sig till som enkelt avgör vad som är moraliskt eller omoraliskt. Grundprincip finns men sedan formar varje individ sin kompass som det är så populärt att säga. Vem har rätt att döma? Ingen! Det enda du ska ansvara för är hur du själv behandlar och vill bli behandlad. Det är trots allt inte en kriminell handling att vara otrogen. Sedan finns det en hel kader som älskar att vända och vrida det till sin rätt och alla som inte följer är uslingar, svin mm.

    FL män (och kvinnor) är av en särskild sort. Det kan man klart konstatera. Men ändå precis som överallt annars. En blandning mellan svinpälsar och många (hoppas jag) fina människor som genuint är intresserade av en långvarig kärleksrelation.


    Kärlekstjuvfiske? Kul term men inte riktigt rätt, kärlek söker jag inte. Alls. Men i övrigt, javisst. 

    Moral skiter jag fullständigt i, var och en tar ansvar för sina egna handlingar.
  • Sun 10 Jan 2021 12:55
    +1
    Pinotage skrev 2021-01-09 19:46:43 följande:

    Jag tror inte att våra åsikter skiljer sig mycket egentligen.

    Att ensamma individer ofta inte besitter social kompetens är jag helt med på.

    Tyvärr är det nog så att sociopater och psykopater ofta lyckas fånga en partner i en relation - jag var själv ytterst nära att fastna med en kvinna med tydliga psykopat-drag, men med en stor portion tur klarade jag mig undan med förståndet i behåll. Hade vi fått barn ihop hade jag fastnat med henne under väldigt lång tid.

    Däremot moraliserar jag gärna om otrohet - Jag tycker inte om att såra andra och  jag har varit den bedragna med två olika kvinnor, så jag vet hur det känns att vara på den sidan om otroheten. Den smärta som jag kände, och fortfarande känner, när jag insåg att den jag älskade av hela mitt hjärta , hade som bästa vän och trodde att jag kunde lita på i alla väder gick bakom min rygg och var med andra män är obeskrivlig. Det har tagit lång tid att reparera mig från det och att lita fullt på en annan kvinna kommer jag nog aldrig att göra  - det har gjort mig kall och synisk, från att ha varit den som sett gott i alla människor. Har man en relation som inte fungerar eller är tillräcklig - avsluta och gå vidare före det leder till otrohet istället.

    En kommentar om män på FL - jag har tänkt på det några gånger, och männen här är nog inte ens i närheten av representativa för den genomsnittliga mannen - här samlas nog enbart en brokig samling av diverse trasiga själar - men det är förstås bara en gissning.

    Har du Kik förresten ? .....skojar bara , kunde inte låta bli

     


    Ja, kanske är det så. Det kan också vara så att jag är en av de sociopater/psykopater som är i en långvarig relation och helt sonika helt utan självinsikt tycker att det är skitsamma på grund av att jag är fullständigt känslokall. Dock är det kanske inte så vanligt att reflektera över dylika saker om så vore fallet. :)

    När du skriver trasiga själar så blir jag nyfiken på vad du lägger in i det. Är det sårade genom otrohet eller sårade genom att hela sina liv blivit förnekade sex i den utsträckning de anser sig ha rätt till. Är det trasiga som i att ha haft en uppväxt som inte liknar något annat och därför har en helt världsfrånvänd uppfattning om relationer och hur en som vuxen kan ha en sund relation.

    Angående otrohet; jag menar att det borde vara en faktor som en alltid bär med sig. Du har ju inte rätt till den andra personen. Den har ju rätt att i varje givet tillfälle göra ett val för sig själv och att utesluta de möjliga scenarier du inte vill skall hända är ju att bedra sig själv. Om en är öppen för att det kan hända och att det är ett samtal man har kontinuerligt med sin partner så är det kanske mer troligt att när det finns en attraktion för en annan att det är något som man kan samtala om. Då kan du besluta om du vill lämna, tvinga din partner till trohet eller tillåta din närmaste att få leva ut hela sitt känsloliv.

    Kanske har vi i och med detta inlägg övertrampat och kapat tråden.

    Jag har inte kik igång så vi kan inte fortsätta där. ;)
  • Sun 10 Jan 2021 13:10
    Anonym (Kim) skrev 2021-01-09 22:27:39 följande:

    Bitten och Pinotage!

    Det ligger (pun intended) en hel del i vad ni säger. Kärlekstjuvfiske är en bra term. TS har deklarerat att hon vill ha trasselfria relationer. För henne passar det att dejta gifta män. De har ju skills att ta hand om familj och barn. De är dugliga och godkända. Det praktiska är att de är bundna och TS slipper fundera på långvarig relation. Ingen vardag utan alltid lördag när de ses. Säkert goda middagar och en jädra massa bra sex. Dessutom tror jag att bekräftelsen är större för TS eftersom hon 1 fällde en olovlig man 2 hon är värd att vara otrogen med.

    I hennes värld är det Win-Win. Det funkar jättebra och hon har valt att leva så.

    Moral ska vi inte diskutera för det finns inga statiska gränser. Inget rättesnöre att hålla sig till som enkelt avgör vad som är moraliskt eller omoraliskt. Grundprincip finns men sedan formar varje individ sin kompass som det är så populärt att säga. Vem har rätt att döma? Ingen! Det enda du ska ansvara för är hur du själv behandlar och vill bli behandlad. Det är trots allt inte en kriminell handling att vara otrogen. Sedan finns det en hel kader som älskar att vända och vrida det till sin rätt och alla som inte följer är uslingar, svin mm.

    FL män (och kvinnor) är av en särskild sort. Det kan man klart konstatera. Men ändå precis som överallt annars. En blandning mellan svinpälsar och många (hoppas jag) fina människor som genuint är intresserade av en långvarig kärleksrelation.


    Du framhåller en hel del saker som vi skrivit om än något mer välformulerat. :)

    Men jag invänder mot det sista du skriver och jag tänker/känner att det är här visar den mest vanliga moraliska kärnans centrum, men jag tycker att det intressant att det så tydligt kommer fram. Kanske kommer du nu att hävda att det inte var det som var din poäng och må så vara.

    Så analysen; ?En blandning av svinpälsar och många (hoppas jag) fina människor som genuint är intresserade av en långvarig kärleksrelation.?

    Här insinuerar du att det skulle vara finare att vara genuint intresserad av en långvarig relation och möjligen då per automatik och med en eventuell klumpig logiskt felslut, att annars är man en svinpäls. Vad det nu betyder det kan man ju bara ana. Men det är antagligen moraliskt sett sämre än att vara en fin människa som är genuint intresserad av en långvarig kärleksrelation.

    Intressant också att du så bestämt uttrycker att moral inte skall diskuteras för vem skall döma? Ja vem skall döma?

    Som sagt, tråden börjar kanske likna ett kapat och urspårat tåg.

    Sorry TS.
  • Anonym (Älska­rinnan­) Trådstartaren
    Sun 10 Jan 2021 15:09
    Bitten skrev 2021-01-10 13:10:27 följande:
    Du framhåller en hel del saker som vi skrivit om än något mer välformulerat. :)

    Men jag invänder mot det sista du skriver och jag tänker/känner att det är här visar den mest vanliga moraliska kärnans centrum, men jag tycker att det intressant att det så tydligt kommer fram. Kanske kommer du nu att hävda att det inte var det som var din poäng och må så vara.

    Så analysen; ?En blandning av svinpälsar och många (hoppas jag) fina människor som genuint är intresserade av en långvarig kärleksrelation.?

    Här insinuerar du att det skulle vara finare att vara genuint intresserad av en långvarig relation och möjligen då per automatik och med en eventuell klumpig logiskt felslut, att annars är man en svinpäls. Vad det nu betyder det kan man ju bara ana. Men det är antagligen moraliskt sett sämre än att vara en fin människa som är genuint intresserad av en långvarig kärleksrelation.

    Intressant också att du så bestämt uttrycker att moral inte skall diskuteras för vem skall döma? Ja vem skall döma?

    Som sagt, tråden börjar kanske likna ett kapat och urspårat tåg.

    Sorry TS.
    Ingen fara, ibland kan en avstickare vara lika intressant.
  • Sun 10 Jan 2021 15:56
    Bitten skrev 2021-01-10 12:55:06 följande:
    Ja, kanske är det så. Det kan också vara så att jag är en av de sociopater/psykopater som är i en långvarig relation och helt sonika helt utan självinsikt tycker att det är skitsamma på grund av att jag är fullständigt känslokall. Dock är det kanske inte så vanligt att reflektera över dylika saker om så vore fallet. :)

    När du skriver trasiga själar så blir jag nyfiken på vad du lägger in i det. Är det sårade genom otrohet eller sårade genom att hela sina liv blivit förnekade sex i den utsträckning de anser sig ha rätt till. Är det trasiga som i att ha haft en uppväxt som inte liknar något annat och därför har en helt världsfrånvänd uppfattning om relationer och hur en som vuxen kan ha en sund relation.

    Angående otrohet; jag menar att det borde vara en faktor som en alltid bär med sig. Du har ju inte rätt till den andra personen. Den har ju rätt att i varje givet tillfälle göra ett val för sig själv och att utesluta de möjliga scenarier du inte vill skall hända är ju att bedra sig själv. Om en är öppen för att det kan hända och att det är ett samtal man har kontinuerligt med sin partner så är det kanske mer troligt att när det finns en attraktion för en annan att det är något som man kan samtala om. Då kan du besluta om du vill lämna, tvinga din partner till trohet eller tillåta din närmaste att få leva ut hela sitt känsloliv.

    Kanske har vi i och med detta inlägg övertrampat och kapat tråden.

    Jag har inte kik igång så vi kan inte fortsätta där. ;)

    Jag tror att TS kan finna i sitt hjärta att låna ut tråden en liten stund till ett relaterat stickspår.   ...och jag har inte Kik heller
    Min övertygelse är att sociopater och psykopater inte har för vana att avhandla sådana här spörsmål på ett diskussionsforum  - så jag är tillfreds med att du inte är ett undantag
    Att det mest hänger trasig själar här baserar jag kanske helt på min egen bakgrund och att jag ofta felaktigt antar att många tänker som jag. Jag tänker att jag hade inte varit här om jag var en lycklig far i en kärnfamilj vars största problem är att bestämma vart man ska köpa en fjällstuga. Helt enkelt tror jag att dom flesta som är här på FL har någon form av trassel i sitt liv. Själv har jag både en uppväxt som inte liknar någon annan och en radda med trassliga relationer bakom mig som de flesta skulle häpna över - och ja, dom har inkluderat otrohet och svek.


    För mig ör det kanske inte själva akten med otrohet som gör mig upprörd utan snarare det brutna löftet och förorätten. Har man lovat varandra trohet , oavsett om det bara är sinsemellan, med en förlovningsring eller  inför en församling i kyrkan , så håller man löftet. För mig är löften heliga - men jag förstår att det inte är så för alla.

  • Anonym (Älska­rinnan­) Trådstartaren
    Sun 10 Jan 2021 16:24
    Pinotage skrev 2021-01-10 15:56:32 följande:

    Jag tror att TS kan finna i sitt hjärta att låna ut tråden en liten stund till ett relaterat stickspår.   ...och jag har inte Kik heller
    Min övertygelse är att sociopater och psykopater inte har för vana att avhandla sådana här spörsmål på ett diskussionsforum  - så jag är tillfreds med att du inte är ett undantag
    Att det mest hänger trasig själar här baserar jag kanske helt på min egen bakgrund och att jag ofta felaktigt antar att många tänker som jag. Jag tänker att jag hade inte varit här om jag var en lycklig far i en kärnfamilj vars största problem är att bestämma vart man ska köpa en fjällstuga. Helt enkelt tror jag att dom flesta som är här på FL har någon form av trassel i sitt liv. Själv har jag både en uppväxt som inte liknar någon annan och en radda med trassliga relationer bakom mig som de flesta skulle häpna över - och ja, dom har inkluderat otrohet och svek.


    För mig ör det kanske inte själva akten med otrohet som gör mig upprörd utan snarare det brutna löftet och förorätten. Har man lovat varandra trohet , oavsett om det bara är sinsemellan, med en förlovningsring eller  inför en församling i kyrkan , så håller man löftet. För mig är löften heliga - men jag förstår att det inte är så för alla.


    Eller så är vissa av oss i den åldern att ungarna är vuxna och inte kräver all ens tid längre.  Glad

    Jag har gott om tid helt enkelt och familjeliv är ett lagom roligt tidsfördriv då och då.
  • Sun 10 Jan 2021 16:42
    Pinotage skrev 2021-01-10 15:56:32 följande:

    Jag tror att TS kan finna i sitt hjärta att låna ut tråden en liten stund till ett relaterat stickspår.   ...och jag har inte Kik heller

    Min övertygelse är att sociopater och psykopater inte har för vana att avhandla sådana här spörsmål på ett diskussionsforum  - så jag är tillfreds med att du inte är ett undantag

    Att det mest hänger trasig själar här baserar jag kanske helt på min egen bakgrund och att jag ofta felaktigt antar att många tänker som jag. Jag tänker att jag hade inte varit här om jag var en lycklig far i en kärnfamilj vars största problem är att bestämma vart man ska köpa en fjällstuga. Helt enkelt tror jag att dom flesta som är här på FL har någon form av trassel i sitt liv. Själv har jag både en uppväxt som inte liknar någon annan och en radda med trassliga relationer bakom mig som de flesta skulle häpna över - och ja, dom har inkluderat otrohet och svek.

    För mig ör det kanske inte själva akten med otrohet som gör mig upprörd utan snarare det brutna löftet och förorätten. Har man lovat varandra trohet , oavsett om det bara är sinsemellan, med en förlovningsring eller  inför en församling i kyrkan , så håller man löftet. För mig är löften heliga - men jag förstår att det inte är så för alla.


    Nu tror ju jag iofs att den största andelen här på familjeliv är här för att dela erfarenheter runt graviditet och föräldraskap och det är ju ibland kopplat till exempelvis val barnvagn och hur en bäst bakar en flicka och hur tidigt efter ägglossningen det är möjligt att stilla nyfikenheten om liggandet för några dagar sedan var meningslöst eller inte. ;)

    Angående otrohet så uttryckte jag mig då kanske otydligt då jag inte heller syftade specifikt på det köttsliga eller allmänt smusslande runt det i sig utan mer att om jag vet att min partner är öppen för att jag kan få känslor för andra så kan vi samtala om att ?åh den där personen berör mig på det eller det sättet?, eller ?den personen gör mig kåt? eller ?den personen gör mig svag? eller ?den personen gör mig ledsen?. Kanske till och med kunna säga att; ?jag är nyfiken på den där personen och skulle vilja knulla med den.? Detta kan ju sedan mynna ut i förtroliga samtal alternativt en fördjupad förståelse för varann och därmed kanske den som senare skulle ha svikit redan i samtal fått utlopp för sina känslor. Det kan ju vara så att detta gör att sidor en inte är så förtjust i kommer upp men då har de i alla fall inte legat och grott under ytan. Alla känslor måste vara tillåtna och det är ju som partner en får se till att detta är saker som ens älskade då känner en trygghet i att berätta/prata om.

    Hur reagerar man/tar emot det som ens partner säger? Underlättar man ärlighet eller gör man det onödigt svårt för denne att vara rak och ärlig?

    Kanske borde skapa en egen tråd på temat ?öppenhetens eventuella effekter i relationer?
  • Anonym (Kim)
    Sun 10 Jan 2021 16:51

    Självklart ska det misstolkas. Den gängse uppfattningen är att de som är otrogna eller är älskare/älskarinnor är svinpälsar. I uttrycket en fin människa finns så många lager. Självklart önskar jag träffa en sådan som har ungefär samma uppfattning om moral. Jag anser inte att jag skulle bra bättre på något vis. Håller en ickedömande hållning. Fråga TS får du höra.

    Btw jag har KiK. Har sexchattat med gifta män från FL.

    Kärlekstjuvfiske är från mate poaching.

Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!