• Anonym (Osäker)

    Min son har åkt fasst för grov stöld

    Det blev inget fängelse men böter! Pengar som inte finns.

    Hur gör man då ,han har även 2 barn vv. Finns avbetalningsplan för detta ?

    Ni som kan detta hjälp en oroande mamma ! Mvh

  • Svar på tråden Min son har åkt fasst för grov stöld
  • Anonym (Lea)

    Han får väl försöka jobba extra de veckor han inte har barnen, flytta till billigare, sälja saker, dra ner på sin konsumtion etc.

  • Drottningen1970

    Har man inga pengar får man låta det gå till kronofogden. Man får alltid behålla tillräckligt för att kunna överleva och betala hyran. Han kommer att överleva. Det är ju meningen att det ska svida ordentligt.

  • Anonym (D)

    Det finns inga avbetalningsplaner för böter utdömda av domstol. Det går till kronofogden om han inte betalar. De kan göra löneutmätning men han får behålla ett belopp så han klarar det mest grundläggande.

  • Anonym (ppp)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-13 13:10:14 följande:

    Det blev inget fängelse men böter! Pengar som inte finns.

    Hur gör man då ,han har även 2 barn vv. Finns avbetalningsplan för detta ?

    Ni som kan detta hjälp en oroande mamma ! Mvh


    Har han  två barn utgår jag från att han är myndig. Fint av dig att vilja stötta men det är han själv som måste ta hand om detta. 
  • Anonym (C)

    Han får väl ta ett lån då så han kan betala. Eller sälja något. Böter är ju ändå en väldigt mild påföljd för någon som har svårt att skilja på mitt och ditt. Hade han gjort inbrott i någons bostad?

  • Anonym (Lena)

    Vad innebär att det är en GROV stöld? För om det involverar att någon oskyldig blivit överfallen eller misshandlad så hade jag sagt upp kontakten med sonen direkt.

  • Anonym (C)
    Anonym (Lena) skrev 2020-09-13 15:35:57 följande:

    Vad innebär att det är en GROV stöld? För om det involverar att någon oskyldig blivit överfallen eller misshandlad så hade jag sagt upp kontakten med sonen direkt.


    Grov stöld är ofta inbrott i bostad. Stöld i samband med misshandel/överfall klassificeras som rån/grovt rån.
  • Mint

    Ja, en sak kan du ju vara helt säker på och det är att det inte är din sak att lösa.

    Hjälp gärna barnen, de har inte valt sin far.

    Men hans skit är hans egen att städa upp.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Lena) skrev 2020-09-13 15:35:57 följande:
    Vad innebär att det är en GROV stöld? För om det involverar att någon oskyldig blivit överfallen eller misshandlad så hade jag sagt upp kontakten med sonen direkt.
    Hur skulle du kunna säga upp kontakten med din egen son? Man ska ju älska sin barn, även om de är vuxna. 
Svar på tråden Min son har åkt fasst för grov stöld