• Anonym (Ankny­tning)
    Sun 13 Sep 2020 22:33
    113 visningar
    2 svar
    2
    113

    Hur blir han som förälder?

    Min man har haft en fruktansvärd barndom, det värsta jag har hört. Han har ingen kontakt med familjen alls och vill inte ha. Vi väntar vårt första barn, och jag undrar hur ni tror att han kommer klara anknytningsbiten? Ska jag ens fundera över det? Han har inga osäkra mönster som ställer till det för oss, utom att han kan vara lite lättsårad när han får kritik. Men det är inget problem egentligen, han är enormt kärleksfull, visar känslor och ger av sig själv. Han visar och känner också också enormt mycket kärlek till sina två bonusbarn (mina), som kom in i hans liv i mellanstadietåldern, och dom älskar honom. Någon annan som lever och har barn med ett "maskrosbarn"? Känslor som kommer ikapp, sorger? Någon psykolog som vill tipsa om saker jag kan tänka på?

  • Svar på tråden Hur blir han som förälder?
  • Anonym (L)
    Thu 17 Sep 2020 13:07
    #1

    Tror inte du behöver vara orolig om det är bra mellan er och med bonusbarnen. Han har förmodligen lärt sig hur han INTE ska vara och gör tvärtom istället, alltså knyter starkare band med sin egen familj och visar kärlek istället för att stänga ute människor. Hjärta

  • Anonym (A)
    Thu 17 Sep 2020 19:12
    #2
    Anonym (L) skrev 2020-09-17 13:07:31 följande:
    Tror inte du behöver vara orolig om det är bra mellan er och med bonusbarnen. Han har förmodligen lärt sig hur han INTE ska vara och gör tvärtom istället, alltså knyter starkare band med sin egen familj och visar kärlek istället för att stänga ute människor. Hjärta
    Det tror jag med.
Svar på tråden Hur blir han som förälder?