• Litenm­enhård
    Tue 15 Sep 2020 18:31
    408 visningar
    24 svar
    24
    408

    En flirt på jobbet.

    Hej!

    Ja, jag har ett problem. Ett bra problem(om nu problem kan vara bra), skulle nog vissa säga.

    Det är så här att det finns en kvinna på mitt jobb som tycker om mig. (riktigt hur vet jag dock inte, men hon säger att jag är hennes bästa arbetskollega och det är småsaker som gör att jag tror att hon tycker om mig som mer än det).

    Mitt problem är att jag tycker om henne, men jag vet inte på vilket sätt och jag är osäker på om jag vill ta det längre. Dessutom har vi svårt att träffas utanför jobbet, vilket jag tycker är nödvändigt om man ska kunna se om det blir något, av diverse anledningar.

    Hur ska jag göra? Jag är mest osäker på mig själv.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden En flirt på jobbet.
  • Anonym (kaffe­draken­)
    Tue 15 Sep 2020 18:49
    #1

    Jag har stött på många tjejer på jobbet.
    Det var bara en som det blev nåt med. Vi hade en flirt en kväll, hemma hos henne. Hon ville ses mera, men sen ändrade hon sig.
    Den senaste är 20 år yngre och jag blev kär, nåt som jag aldrig hade trott att jag skulle bli i en så mycket yngre. Jag vågade inte försöka förrän vi inte längre jobbade ihop. Jag fick nej.
    Jag kommer inte försöka med nån jag jobbar med igen.

    Hur du ska göra, det vet jag inte. Du får känna efter själv.

    Du är osäker på om hon är intresserad eller inte.
    Jag var inte heller säker, men det kändes som att det kanske fanns nåt där.
    De flesta här visste att hon inte var intresserad, så kanske dom kan hjälpa dig också.

  • Litenm­enhård
    Tue 15 Sep 2020 18:53
    #2
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-09-15 18:49:31 följande:

    Jag har stött på många tjejer på jobbet.
    Det var bara en som det blev nåt med. Vi hade en flirt en kväll, hemma hos henne. Hon ville ses mera, men sen ändrade hon sig.
    Den senaste är 20 år yngre och jag blev kär, nåt som jag aldrig hade trott att jag skulle bli i en så mycket yngre. Jag vågade inte försöka förrän vi inte längre jobbade ihop. Jag fick nej.
    Jag kommer inte försöka med nån jag jobbar med igen.

    Hur du ska göra, det vet jag inte. Du får känna efter själv.

    Du är osäker på om hon är intresserad eller inte.
    Jag var inte heller säker, men det kändes som att det kanske fanns nåt där.
    De flesta här visste att hon inte var intresserad, så kanske dom kan hjälpa dig också.


    Tack för svar! .

    Jag tror att hon är intresserad, men jag är mest osäker på mig själv och skulle det inte funka så skulle det vara svårt att träffa henne varje dag, sen vill jag inte att det ska bli en massa snack på jobbet, då det är ett ganska litet ställe.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Jadå)
    Tue 15 Sep 2020 18:56
    #3

    Om hon säger så, så är det nog något där. Du är dessutom helt fantastisk här på FL, så ja, hon kan nog vara intresserad. Vad är det för småsaker hon gör?

    Måste du veta? Om hon säger sådana saker kan du kanske bara haka på lite och se vad som händer? Hon verkar lite framåt, eller?

  • Litenm­enhård
    Tue 15 Sep 2020 18:59
    #4
    Anonym (Jadå) skrev 2020-09-15 18:56:15 följande:

    Om hon säger så, så är det nog något där. Du är dessutom helt fantastisk här på FL, så ja, hon kan nog vara intresserad. Vad är det för småsaker hon gör?

    Måste du veta? Om hon säger sådana saker kan du kanske bara haka på lite och se vad som händer? Hon verkar lite framåt, eller?


    Tack! . Dina ord värmer!

    Jo, jag måste veta. Annars går jag och tänker på det som jag har gjort i ett par månader.

    Hon säger att hon tycker om mig och har saknat mig när hon/jag har varit borta och idag när vi skulle åka hem, tog hon min hand och ville inte släppa den. Såna små, men subtila saker.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Jadå)
    Tue 15 Sep 2020 19:07
    #5
    Litenmenhård skrev 2020-09-15 18:59:01 följande:
    Tack! smile1.gif . Dina ord värmer!

    Jo, jag måste veta. Annars går jag och tänker på det som jag har gjort i ett par månader.

    Hon säger att hon tycker om mig och har saknat mig när hon/jag har varit borta och idag när vi skulle åka hem, tog hon min hand och ville inte släppa den. Såna små, men subtila saker.
    Då vet du! Om hon tar din hand är hon sååååå intresserad. Hur känner du då?
  • Litenm­enhård
    Tue 15 Sep 2020 19:09
    #6
    Anonym (Jadå) skrev 2020-09-15 19:07:21 följande:
    Då vet du! Om hon tar din hand är hon sååååå intresserad. Hur känner du då?
    Ja, det är det jag försöker komma underfund med. Jag blir så klart glad att hon tycker om mig, men samtidigt nervös för att inleda något. Låter det knäppt?
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (kaffe­draken­)
    Tue 15 Sep 2020 19:10
    #7
    Litenmenhård skrev 2020-09-15 18:53:31 följande:
    Tack för svar! .

    Jag tror att hon är intresserad, men jag är mest osäker på mig själv och skulle det inte funka så skulle det vara svårt att träffa henne varje dag, sen vill jag inte att det ska bli en massa snack på jobbet, då det är ett ganska litet ställe.
    Det var därför jag inte vågade försöka, så länge vi jobbade ihop. Mycket för att hon var så mycket yngre, jag var extra varsam och försiktig med henne.
    Ville inte förstöra vår jobbrelation, eftersom vi jobbade tätt inpå, ofta bara vi två.
    Efter att jag försökt så var hon spänd först, och nervös. Hon trodde nog jag skulle bli en jobbig jävel.
    Men jag var som vanligt och hon slappnade av. Hon visade tydligt att hon inte kände obehag över att vara ensam med mig sen.
  • Tue 15 Sep 2020 19:10
    #8
    +1
    Litenmenhård skrev 2020-09-15 18:59:01 följande:

    Tack! . Dina ord värmer!

    Jo, jag måste veta. Annars går jag och tänker på det som jag har gjort i ett par månader.

    Hon säger att hon tycker om mig och har saknat mig när hon/jag har varit borta och idag när vi skulle åka hem, tog hon min hand och ville inte släppa den. Såna små, men subtila saker.


    Det där skulle inte jag benämna subtila tecken. Rätt tydligt att hon är intresserad
  • Litenm­enhård
    Tue 15 Sep 2020 19:12
    #9
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-09-15 19:10:53 följande:
    Det var därför jag inte vågade försöka, så länge vi jobbade ihop. Mycket för att hon var så mycket yngre, jag var extra varsam och försiktig med henne.
    Ville inte förstöra vår jobbrelation, eftersom vi jobbade tätt inpå, ofta bara vi två.
    Efter att jag försökt så var hon spänd först, och nervös. Hon trodde nog jag skulle bli en jobbig jävel.
    Men jag var som vanligt och hon slappnade av. Hon visade tydligt att hon inte kände obehag över att vara ensam med mig sen.
    Jo, det är ju det jag inte vill riskera, att hon blir obekväm eller så. Vi har det ganska bra just nu, men jag undrar ändå.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenm­enhård
    Tue 15 Sep 2020 19:14
    #10
    Plupp73 skrev 2020-09-15 19:10:57 följande:
    Det där skulle inte jag benämna subtila tecken. Rätt tydligt att hon är intresserad
    För mig är det subtilt, då jag varken är bra på att tyda signaler eller är van vid att tjejer visar mig affektion. Det är inget större fel på mig, måste jag tillägga.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
Svar på tråden En flirt på jobbet.