• Tue 15 Sep 2020 19:02
    830 visningar
    0 svar
    0
    830

    Ökad dos Fluoxetin, hur länge har man biverkningar?

    Hej alla, jag har läst lite grann om detta på familjeliv förut men jag vill starta en egen tråd om det.

    Jag har i flera år ätit fluoxetin 20mg och har nu sen ca 2 veckor tillbaka ätit 30mg efter samtal med läkare. Min ångest var allmänt sämre och jag mådde inte bra alls. Har tidigare behandlats med samtalskontakt och medicin just för ångest och ocd. Har sen jag varit liten haft problem med det.

    Nu till min fundering, hur länge har ni haft biverkningar när ni ökat dos eller börjat med en ny dos? Det har snart gått två veckor för mig och jag mår skit!

    Det fysiska skrämmer mig inte men det är det psykiska som är ett h*lvete.

    Gamla tankar från mina mardrömstider med ångesten och ocd ploppade upp i skallen och istället för att försöka skaka mig av det som jag ändå kunnat göra förut så fastnade dom istället. Försöker bara ignorera det och vänta ut denna mardröm.

    Jag mår så dåligt just nu och känner ingen glädje alls, och ångesten samt ocd:n är värre än innan jag höjde dosen. Är typ rädd för detta mående :(

    Vissa säger 2 veckor, så det känns som det borde bli bättte snart? Jag är livrädd att jag inte kommer må bättre!

    Fick Atarax utskrivet för att ta vid behov men det blir jag mest sömnig av.

    Tacksam för alla svar!

Svar på tråden Ökad dos Fluoxetin, hur länge har man biverkningar?