Inlägg från: Anonym (Löjligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Löjligt)

    Överviktig, 25 år och gravid med första barnet. Råd?! Är du i samma sits?

    Sanlin90 skrev 2020-09-16 20:21:13 följande:

    Jag är 30år, vöntar första barnet och började på 130 kg, är i v 34 nu och har gått upp 3 kg sammanlagt hittils dock gick jag ner till 127kg ett tag då jag valde bort allt socker i form av godis, fika och glass och så och bytte ut det mot frukt mest.

    Jag hade inget illamående direkt utan bara lite äckelkänningar som resulterade i typ en kräkning om dagen v 13-17.

    Bm va jättenöjd att jag gick ner genom att ändra kosten bara men inte aktivt bantade.

    De 3 kg från grundvikten jag gått upp har skett på bara några veckor typ v 27-30 ska till bm imorgon och har inte vägt mig sen v 31 men nu trycker bebis s0 mycket uppåt att jag har det extremkämpigt med maten, jag blir illamåendemätt på bara några få tuggor sedan mår jag i regel illa i 3 timmar så lever på drickyoghurt, päron och så kämpar jag i mig en halv portion middag på ca 30min men tror ändå inte jag gått ner igen.

    Har dock haft kämpigt med foglossning redan sedan v 11 som bm skyller mycket på vikten men dom har inte fokuserat på det överdrivet utan försökt att peppa mig när jag själv valde bort godsaker och peppade till promenader det lilla jag kunnat.


    Extremt löjligt att bm säger att foglossning är pga vikten har haft från vecka 9 i båda graviditerna nu är jag i vecka 11 med andra barnet första graviditet så släppte det i vecka 30 när hon fixerat sig kunde dock inte gå fram tills dess, är normalviktig å rasar i vikt när jag är gravid då jag först mår illa i 3 månader så sen trycker bäbisen mot magsäcken så jag inte kan äta nått
Svar på tråden Överviktig, 25 år och gravid med första barnet. Råd?! Är du i samma sits?