• Wed 16 Sep 2020 17:20
    746 visningar
    19 svar
    19
    746

    När bokade ni in er första tid hos BM?

    Grattis! Jag plussade i helgen, är nu i v.5. Har tagit oss 4 år att få till en nummer två efter en hel del mf. Förstår din oro, har precis samma oro som du. Vi hade tid till fertilitetsmottagningen i veckan för att påbörja behandling men den fick jag nu avboka.. jag ringde i måndags och bokade första tiden hos bm som är om två veckor. Detta gjorde jag enbart för att få tid så fort som möjligt och att eventuellt fråga henne om tidigt vul för att lugna mina nerver och för att se så allt ser bra ut. Min största oro är ju såklart att det blir ett mf till men jag håller tummarna nu! så enligt mig tycker jag du ska boka tid så fort som möjligt, dels för att lugna dina egna nerver och dels för att du ska få känna att det är på riktigt och att detta faktiskt händer, sen får man självklart ta dagarna som dom kommer men jag håller tummarna för dig! :)

  • Thu 17 Sep 2020 13:26
    #7
    zqw123 skrev 2020-09-16 21:15:40 följande:

    Stort grattis! Vad roligt att det gick vägen till slut! Jag tror du har rätt i att det kan vara bra så snart som möjligt ändå, om inte annat så för att få ventilera sin oro. Som jag skrev ovan mailade jag för att rådfråga en BM om när jag borde boka in tid, och hon tyckte att med tanke på att de har så fullbokat så skulle hon ordna en tid om några veckor. Men man kan väl inte göra annat än ta en dag i taget, finns liksom inget jag kan göra för att förhindra ett missfall såhär tidigt. :/


    Nej men precis. Samtidigt får man försöka tänka att blir det missfall så kanske det var något som var fel ändå, kroppen stöter ju bort det av en anledning tänker jag.. men oron finns där och den gör det självklart svårt att slappna av och njuta. Jag förstår dig helt! Håller tummarna att det går vägen för er, ju fler veckor det går utan blödning desto bättre!
Svar på tråden När bokade ni in er första tid hos BM?