• Jenzia

    Svagt äl-test 13 dagar sen mens

    Lh-tester kan inte användas som gravtest, de mäter olika hormoner. Låter mer som om äl kanske uteblev förra cykeln? Tempar du så du får bekräftat att äl faktiskt skett efter peak på lh?

  • Jenzia
    Jelinah skrev 2020-09-16 13:49:50 följande:

    Hej!

    Nej det vet jag, var mer liksom why not, eftersom jag haft molvärk ett bra tag nu. Har bara molvärk max 2 dagar innan BM. Har inte tempat, kände ÄL förra månaden och hade positivt test då.

    Vill ju bara ha mensen så man kan försöka igen, eller ett pos svar på gravtestet! ????


    För tre år sedan hade jag en cykel på 56 dagar, så mensen kan tyvärr utebli av oklar anledning

    Hoppas att din mens eller plus kommer snart! Men ta vanliga gravtest i framtiden
  • Jenzia
    Jelinah skrev 2020-09-16 14:16:40 följande:

    Oj.. Fy vad jobbigt!

    Ja såklart tar jag inte ältest för att jag tror dom visar pos på graviditet, utan för att se om jag skulle få stegring på ÄL med tanke på utebliven mens :)

    Tusen tack! Hoppas också!

    Planerar du att bli gravid? :)


    Aha!!! Jag trodde du tog lh-tester för att se om du var gravid! Haha, missförstod dig helt! Då förstår jag! Du testar efter äl! Fortsätt du med det

    Ja, vi har snart försökt ett år med första barnet och håller på med en utredning också. Inget fel på mig, allt är helt normalt Vi har dock ännu inte fått svar på makens prover, dröjer till början av oktober. Om inga fel hittas så kanske det är åldern som är emot oss, jag är 37 år och maken 47 år. Så då blir det nog IVF i vinter/vår. Hoppas ju så klart att det ska ta sig på naturlig väg tills dess
  • Jenzia
    Jelinah skrev 2020-09-16 20:21:50 följande:

    Håller verkligen tummarna för att det går vägen för er!! :)


    Tack, vad gulligt av dig Hoppas det samma för dig! <3
Svar på tråden Svagt äl-test 13 dagar sen mens