• Wed 16 Sep 2020 15:15
    1003 visningar
    7 svar
    7
    1003

    En extra man ibland?

    Hejsan där ute på Familjeliv

    Jag skulle gärna höra med er par hur ni resonerar kring att ta in en kille till i ert förhållande (både från kvinnans, mannens och "parets" perspektiv). Jag har själv länge gått i tankarna att träffa ett par när jag är i Stockholm och jobbar några dagar i veckan men vet inte riktigt hur jag ska få till det och vad ett par förväntar sig? Det lilla jag sett på BC är att det är väldigt flyktiga kontakter som söks - men det känns inte OK för mig. Vill par överlag bara ha det sexuella utan att "känna" personen i fråga och söka efter något mer återkommande/stabilt? Kan man verkligen slappna av och njuta då? Jag såg framför mig att man har en mer återkommande relation - tror inte ni det är bättre - berätta - vad har ni för erfarenheter? Kanske jag måste omvärdera min önskan innan jag söker i såna fall... Sen är jag också nyfiken på, även om jag förstår att det är väldigt individuellt, hur mycket ni vill släppa in en extra man - och vad är no-no i sänghalmen? Tacksam för seriösa svar av seriösa personer! 

  • Svar på tråden En extra man ibland?
  • Anonym (Swing for fun)
    Wed 16 Sep 2020 15:32
    #1

    När vi träffar extra killar så tänk dildo som går på egna ben. Ingen djupare kontakt, något lätt att äta, ett glas vin och sedan kör man tills alla är trötta nöjda. Träffar med par eller när jag träffar tjejer One on One är på ett helt annat socialt plan.

  • Anonym (Snäll­a frun)
    Wed 16 Sep 2020 15:43
    #2

    Håller med ovan.
    Sedan har vi ju träffat vissa singlar flera ggr, t.ex om vi springer på varandra vid fest eller på klubb. Men känns det rätt så så kör vi bara på. 
    Annat med vissa par som vi har utvecklat mer kompisrelation. 

  • Wed 16 Sep 2020 15:47
    #3

    Jag har bara kommit till fantasin, och kommer troligen aldrig längre. (Vi börjar bli för gamla dessutom)

    Men för mig skulle det inte kännas ok att se en extraman som en "dildo". Jag skulle vilja känna en viss social kontakt - och framförallt att min partner skulle tycka att det funkar socialt och inte bara som en kropp med kuk. Jag skulle vilja känna av extramannens inställning - den jag skulle "välja" skulle ha ett visst mått av ödmjukhet och frånvaro av översittarfasoner. (Min partner är inte intresserad av att bli "dominerad" utan vill helst känna att hon har kontroll.) Någon som dessutom är tillräcklig socialt funtad att kunna läsa av och tolka sociala signaler, vissa saknar tyvärr den förmågan. Så för mig, och jag törs nog tala för min partner också - så skulle det helst handla om återkommande möten där även det sociala mötet spelar en viss roll. Om det bara är en dildo som behövs så har vi redan en. Glad

  • Anonym (Man)
    Wed 16 Sep 2020 17:29
    #4

    Vi praktiserar inte detta men det är en fantasi jag har, att tjejen har sex med någon annan. Jag förstår tanken med en dildo med ben, för det är vad vi (läs jag) vill ha. Dock måste min tjej känna en attraktion till honom men även andra delar som Anders386 skriver om måste finnas med. Han måste exempelvis kunna föra sig, det måste gå att prata med honom men jag vill inte heller att han är så bra att hon kan komma få känslor för honom, inte på det planet. Dock får man väl tänka att det är en dildo på ben och utvecklas känslor så får man avstyra kommande träffar.

    Jag hade nog gärna sett någon gift eller i förhållande som inte är ute efter något annat än sex och som inte heller bor i samma ort som oss men som besöker vår stad under tillfälligt jobb eller som resande. Det som också skulle vara bra är att vi, i samförstånd, bestämmer vem mannen är men att min sambo ändå har sista ordet. Det är ju ändå hon som ska knulla/knullas.

  • Wed 16 Sep 2020 17:56
    #5

    När vi haft trekant har det varit med män som vi känner, vänner faktiskt. Jag vill inte ha "bara en kuk" utan föredrar och tänder mer på någon som jag känner.

    Gillade inte direkt one night stands som singel, och gör det uppenbart inte i trekanter heller. 

    Vi har inga regler för den extra mannen. Kyssar, orgasmer och samtliga hål är tillåtna (efter sedvanlig kommunikation såklart). Det låter så osexigt när folk bestämt i förväg att man inte får göra X eller X. Sex för mig ska vara spontant och med utrymme för att göra det man får feeling för.  

  • Mon 21 Sep 2020 09:10
    #7
    Anonym (Swing for fun) skrev 2020-09-16 15:32:25 följande:

    När vi träffar extra killar så tänk dildo som går på egna ben. Ingen djupare kontakt, något lätt att äta, ett glas vin och sedan kör man tills alla är trötta nöjda. Träffar med par eller när jag träffar tjejer One on One är på ett helt annat socialt plan.


    OK! Tack för svar - jag kan förstå att man kanske inte vill involvera känslor utan ser det som enbart en sexuell grej - men jag har lite svårt själv att tända till utan att jag känner mig riktigt bekväm och lite "känner" varandra... 
  • Mon 21 Sep 2020 09:14
    #8
    linani skrev 2020-09-16 17:56:37 följande:

    När vi haft trekant har det varit med män som vi känner, vänner faktiskt. Jag vill inte ha "bara en kuk" utan föredrar och tänder mer på någon som jag känner.

    Gillade inte direkt one night stands som singel, och gör det uppenbart inte i trekanter heller. 

    Vi har inga regler för den extra mannen. Kyssar, orgasmer och samtliga hål är tillåtna (efter sedvanlig kommunikation såklart). Det låter så osexigt när folk bestämt i förväg att man inte får göra X eller X. Sex för mig ska vara spontant och med utrymme för att göra det man får feeling för.  


    Hejsan! Tack, för svar. Tycker er inställning låter väldigt bra! Men jag har inte lyckats hitta någon med den inställningen trots att jag sökt - mer som den levande dildon enligt beskrivning här ovan från de jag pratat med... Finns ni i Stockholm får ni gärna höra av er så kanske vi kan prata vidare! 
Svar på tråden En extra man ibland?