Inlägg från: Missmissmiss |Visa alla inlägg
  • Missmissmiss

    Polismyndigheten

    Hej!

    Är nyanställd inom polisen (civil) i södra Sverige och har tidigare arbetat i en annan myndighet i flera år. Valde att gå vidare för att få upp lönen men är tjänstledig från det tidigare arbetet.

    Jag känner att mina nya kollegor är rätt otrevliga och ovilliga att vilja lära/ handleda. Vi är bara 3 st.

    Någon som vet hur Polisen ser på hemarbete, eller arbete på annat Poliskontor?

    Lätt att få semester?

    Fördelar nackdelar jämfört med tex Försäkringskassan ( sökt arbete där också men tackade jag till Polisen)

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Polismyndigheten
  • Missmissmiss

    It-relaterade brott. Jag fick en lön som jag är nöjd med, men efter 4 veckor där så tycker jag det är märkligt att chefen inte frågat en enda gång hur det känns, etc. Mina 2 kollegor är rätt nya men jag känner att de inte låter mig ta del så mkt av ärendena. Jag är van vid att själv varit handledare för nyanställda och få veta vad som förväntas av mig som anställd etc. Här verkar det vara så ? flytande?. Så det är svårt med semester alltså, låter inte bra. Trist att det inte verkar fungera med arbete på annan polisstation. Något annat som är värt att veta?

Svar på tråden Polismyndigheten