• Thu 17 Sep 2020 05:32
    6352 visningar
    88 svar
    +1
    88
    6352

    Varför är pojkbarn jobbigare än flickebarn?

    spetshatt skrev 2020-09-17 00:23:18 följande:

    Ja flickor är ju i allmänhet lugnare , kreativare och så medans pojkar är mer "tomma" i huvudet och bara springer omkring , det är inte ofta man träffar små pojkar som är lugna, eftertänksamma och kan bete sig , så som flickor är, utan de är så otroligt hysteriska i sina rörelser och uttryck. Blir faktiskt förvånad över hur pojkar tillåts bete sig ibland.


    Skojar du nu eller är bara på hathumör?

    Det är ju dagens tjejer som gapar, skriker är hysteriska och hörs jämt om vi ska generalisera.

    Dessutom kör de också med smygmobbing, utfrysning som inte syns på på samma sätt alltid. I killarnas tidigare klasser upp till 6/7 :an var det ofta problem med olika tjejgrupper, de mobbas via Tellonym och ren fysisk misshandel, allvarliga kränkningar mellan tjejer. Bland killarna (inte mina som tur var) var det något bråk en gång som löstes efter diskussion med inblandade+föräldrar. Medans tjejernas dåliga beteende höll i sig tills klasserna upplöstes. Nu vet ej hur det gått.

    Har 3 barn själv. 2 lugna tonårskillar och en tjej som är också väluppfostrad men mycket mera igång, går i lägre delen av mellanstadiet, kan vara hemskt otrevlig mot mig tex. Men sköter sig snällt i skolan och mot vänner. Hon är själv trött efter skoldagen av hysteriska dramaqueens. Hon vill läsa och jobba på lektionerna men ofta måste massa lektionstid läggas på tjejkonflikter. Nån har fel väska, inget smink, nån tittade på någon och gråt och sura miner.

    Sedan kan man bli förbluffad över hur dagens barn/ungdomar tillåts härja, ja. Men det gäller både tjejer och killar. Många är rätt skötsamma också oavsett kön. Sedan mognar killar lite senare överlag är det en nyhet för dig?
  • Thu 17 Sep 2020 07:16
    #26
    +1
    Anonym (Ll) skrev 2020-09-17 06:14:56 följande:

    Det är klart individuellt också men generellt skulle jag säga att ja, pojkar är vildare. Har jobbat i skola/förskola. Även bott i ett sk utanförskapsområde en tid och herregud vad mycket småkillar och även äldre som betedde sig som as och förstörde för sin omgivning. Uppkäftiga som fan dessutom. Inga flickor betedde sig så. Män är ju också våldsammare i vuxen ålder, vanligare att män misshandlar osv. Kan ju inte vara någon nyhet för någon. Det är klart det finns snälla och goa killar och vilda, elaka flickor men ska man prata på gruppnivå så är pojkar vildare. Det är både arv och miljö.


    Tänker också att den klick män som misshandlar eller unga män som gapar omkring de syns ju och märks mer. Går ju inte att missa liksom. Medans unga tjejer och sedan vuxna kvinnor ofta håller mer på med "tyst terror" det är inte lika synliga i samhället. Skitsnack, ryktesspridning osv som tex förgiftar hela arbetsplatser.

    Att pojkar är mer vilda, busiga behöver ju inte betyda att de är jobbigare som ts skriver. Liksom aktivera ungarna då.

    Släng ut mobiler och våldsamma spel och ut och spring eller nåt. Använd den inneboende aktiviteten till något sunt tänker jag. Utanförskapsområden är kanske inte rätt bild för att få en nyanserad bild av samhället.
  • Thu 17 Sep 2020 07:25
    #27
    +3
    Anonym (L) skrev 2020-09-17 07:14:09 följande:

    Så kan det säkert vara. Skrämmande hur många mammor som beklagar sig över att de inte kommer få någon bra kontakt med bebisen i magen pga att det är en pojke. Klart det inte blir bra när man har en sån rutten inställning innan pojken ens är född. Stackars barn.


    Verkar vara väldigt viktigt för många mammor att få en liten barbiedocka som accessoar. Som vissa mammor håller på med sina döttrar gör mig mörkrädd. Låt även flickebarn vara barn säger jag. Nejdå, de ska ha högklackat i lågstadiet och se ut i närmaste som prostituerade...Man baxnar.
  • Thu 17 Sep 2020 13:49
    #50
    Anonym (L) skrev 2020-09-17 11:55:27 följande:

    Jag har mer erfarenheten att tjejer kommer undan med saker som pojkar inte gör. Det vittnar många killar om i skolan.


    Spot on. Det hörde jag ofta under några års tid. Men nu går de på en annan skola. Men fram t o m 6:an kunde tjejerna bete sig hursomhelst, men det var alltid någon kille som fick skulden.
  • Thu 17 Sep 2020 13:58
    #52
    +1
    spetshatt skrev 2020-09-17 12:15:13 följande:

    Alla vet att pojkbarn är jobbigare, dessutom är mammor/föräldrar till pojkar värre än andra. De låter sina pojkar bete sig hur som helst och sen skyller de på flickor..


    spetshatt skrev 2020-09-17 13:06:09 följande:

    Tonårstjejer får ingenting av sina föräldrar eller samhället. Men det får tonårspojkar. De får massor av mer resurser än tjejerna. Och det tyder på att ni bland allmänheten inte värderar de unga tjejerna mer så ni kunnat investera mer i deras framtid


    spetshatt skrev 2020-09-17 13:08:33 följande:

    Hur kan man ens påstå att tonårsdöttrar är jobbigast? Elaka människor är ni som inte ger dom nånting, ni bara överlämnar dem till sitt eget öde fastän ni gullar med era söner upp till 40-års åldern. Blä!


    Vad är det för fel på dig? Du påstår en stor mängd dynga rent ut sagt. Man kan inte ta dig på allvar tyvärr. Hoppas alla slutar svara i denna tråd.
  • Fri 18 Sep 2020 11:29
    #68
    +1

    Lustigt att Ts "spetshatt" inte kan bemöta mina inlägg här.

    Men skicka hat-meddelande via meddelandefunktionen här på Familjeliv går visst bra. Så otrevligt beteende från den människan.

  • Sat 19 Sep 2020 10:39
    #80
    BeautifulLiz skrev 2020-09-19 09:42:00 följande:

    Anmäl henne så kanske denna hatfulla människas profil kan raderas.

    Folk som bara är här för att bråka klarar man sig bättre utan.


    Ja, frågan är hur/var gör man det? Familjeliv gör ju inget åt det, på de sätt jag använt. Hur ska man anmäla själva TS:profil?
  • Sat 19 Sep 2020 10:41
    #81

    TS verkar ju inte ens vara kvar i tråden, så själva Familjeliv verkar väl vilja att dessa provokativa trådar är kvar för det drar hit folk helt enkelt.

  • Sat 19 Sep 2020 13:40
    #85
    +1
    legomum skrev 2020-09-19 11:41:11 följande:

    I enlighet med regler så har Familjeliv en skyldighet att hålla koll på trådarna och vad som skrivs.

    Tänk Marcus Oscarsson så förstår du vad jag menar.

    Det inbegriper hatmejl inom sajten också.


    BeautifulLiz skrev 2020-09-19 11:44:03 följande:

    Precis, så den där spetshatten borde inte vara så omöjligt att slippa.


    Ok, ska titta över detta igen. Tack. sorry för OT trots allt.
Svar på tråden Varför är pojkbarn jobbigare än flickebarn?