• Anonym (.)
    Thu 17 Sep 2020 06:42
    930 visningar
    18 svar
    18
    930

    Vad händer om jag flyttar vid gemensam vårdnad?

    En vän till mig som gjorde exakt så höll på att bli av med vårdnaden.
    Pappan ansökte om vårdnaden och fick interimistiskt beslut på det om hon inte omedelbart flyttade tillbaka.
    Så hon gjorde det, flyttade tillbaka.

    För det handlar om barnen och inte om dig och pappan.
  • Anonym (.)
    Thu 17 Sep 2020 10:45
    #10
    Drottningen1970 skrev 2020-09-17 07:21:35 följande:
    Finns inte en chans att en pappa i missbruk skulle få ensam vårdnad oavsett om mamma flyttar utan tillåtelse.

    Personligen tycker jag dock att det är förfärligt att flytta så långt när barnet trots allr har en fungerande kontakt med pappa. Man gör inte så.
    Möjligt och troligt att det är så men då tar man det i rätt ordning. Man ansöker först om enskild vårdnad och får det, för att sedan flytta precis dit man vill.

    Att hävda att ingenting händer är direkt idiotiskt eftersom det är som att tigga om problem. Framförallt kan det sätta barnet i en riktigt dålig situation.
    Med andra ord ska du tänka först innan du vräker ur dig en massa skit som kan ge TS  enorma problem.
  • Anonym (.)
    Thu 17 Sep 2020 12:29
    #13
    Drottningen1970 skrev 2020-09-17 12:12:10 följande:
    Jag vräker inte ur mig skit utan är väldigt kunnig om hur det funkar i praktiken. Finns noll chans att mamma skulle förlora vårdnaden till en missbrukande pappa bara för att hon flyttat utan hans medgivande. Noll. Noll. Så länge pappa är i missbruk eller har missbruk i närtid kommer han aldrig att få ensam vårdnad. Nope, nix inte en chans. Punkt.
    Visst kan han stämma henne, det kan man alltid. Men vinna kommer han inte att göra.
    När/om man är kunnig ger man korrekt information, det har du inte gjort.
    Ditt omdöme om ditt eget kunnande är just bara din egen bedömning.
  • Anonym (.)
    Thu 17 Sep 2020 14:31
    #16
    -1
    Drottningen1970 skrev 2020-09-17 12:56:30 följande:
    Då förväntar jag mig att du presenterar ett rättsfall där en pappa i aktivt missbruk fått ensam vårdnad pga att mamma flyttat med barnen. Jag väntar ivrigt. Jag är inte den som inte kan lära mig nåt nytt.
    Skulle aldrig falla mig in.
    Dessutom, vet du likaväl som jag, att allt inte går till offentliga rättegångar.

    Du har aldrig i någon tråd visat ett beteende som du här påstår att du har.
    Tvärtom brukar du ge råd som strider mot svensk lag påfallande ofta.
    Jag undrar om du vill att människor ska råka illa ut? Man kan inte annat än undra.


  • Anonym (.)
    Thu 17 Sep 2020 21:30
    #18
    Drottningen1970 skrev 2020-09-17 14:58:37 följande:
    Men jisses vad du talar i nattmössan...
    Tyvärr inte.

Svar på tråden Vad händer om jag flyttar vid gemensam vårdnad?