Inlägg från: Anonym (Len mellan ben) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Len mellan ben)

    Brasiliansk vaxning

    Hur längre är du helt len efter en brasiliansk vaxning? Jag brukar helvaxa och för mig tar det typ bara knappt en vecka så börjar lite stubb komma. Iofs mjukare men ändå.. Blir ju lätt att man börja raka igen då. Vill ju ha en len fitta=)

  • Svar på tråden Brasiliansk vaxning
  • Anonym (Len mellan ben)

    Ok, bra att höra att du också upplever samma. Tänkte om mitt hår växer onormalt snabbt eller så. Jag kan tycka att allt borde väl ryckas med. Man betalar ju för att bli slät.

  • Anonym (Len mellan ben)

    Ja små små små. Första dagarna helt ok. Len och inte störande vid tex orslsex men efter några dagar typ en vecka så är det störande. Är väldigt ljus så det syns kanske inte så mycket men det känns. På min salong kör hon remsor. Plockar med pincett. Men tydligen inte tillräckligt. Jag gillar henne och känner mig bekväm men vet inte hur bra hon är. Har bara gått till en och samma person.

  • Anonym (Len mellan ben)

    Vsr 2-3 vecka med. Men är inte nöjd riktigt. Vill ju va slät och len hela tiden. Framförallt på blygdläpparna.

  • Anonym (Len mellan ben)

    Jag har kört brasilianskt i typ två år och har tyvärr inte märk nån skillnad. Går du på en och samma salong? Vad är det vax?

  • Anonym (Len mellan ben)
    Anonym (undrar) skrev 2020-09-28 17:54:44 följande:

    aha ok... men skönt oavsett vilket


    Det är väl kanske mer för partnern som slickar som får avgöra det.

    För min egen del gillar jag när fittan är len. Älskar känslan. För mig oavsett hur bra hyvlar jag har så blir den inte helt len.
  • Anonym (Len mellan ben)
    Anonym (undrar) skrev 2020-09-28 18:31:52 följande:

    ok så det är en behagligare känsla när fittan är rakad o len?


    För mig personligen. Ja. Men det är ju långt ifrån hela sanningen. Jag känner mig sexigare när jag är len.
  • Anonym (Len mellan ben)
    Xclueless skrev 2020-09-29 13:20:35 följande:

    Två olika vax ja. Den jag går hos vaxar enbart så hon har en uppsjö av vax-sorter och kombon socker+intim funkar bäst på mig har vi kommit fram till. Både resultatsmässigt och för hållbarhet, men allas hårväxt är ju olika.. men med bara socker överallt fick ja utväxt snabbare och det var hårdare mot huden på vissa ställen, och med bara intimvax så blev det alltid små korta fjun kvar här och där.. så kombon blev det.


    Skall vaxa idag igen. Jag tror att min salong bara använder ett sorts vax. Skall fråga.

    Hoppas på bättre resultat idag:)
  • Anonym (Len mellan ben)
    Anonym (Maken) skrev 2020-10-02 15:28:12 följande:

    Älskar när hustrun kommer hem nyvaxad till helgen, hon brukar vara lite extra på då och det är ju så härligt att slicka en nyvaxad fitta.


    Det lät det bli i kväll :)
  • Anonym (Len mellan ben)
    Xclueless skrev 2020-09-29 13:20:35 följande:

    Två olika vax ja. Den jag går hos vaxar enbart så hon har en uppsjö av vax-sorter och kombon socker+intim funkar bäst på mig har vi kommit fram till. Både resultatsmässigt och för hållbarhet, men allas hårväxt är ju olika.. men med bara socker överallt fick ja utväxt snabbare och det var hårdare mot huden på vissa ställen, och med bara intimvax så blev det alltid små korta fjun kvar här och där.. så kombon blev det.


    Blev mycket bättre resultat i dag. Så nöjd. Hon använder sig av pärlvax.
  • Anonym (Len mellan ben)
    Anonym (.) skrev 2020-10-03 21:40:12 följande:

    Fick du be om att byta vax? Berätta gärna om 1 vecka hur det hållit sig.


    Nej, det var bara det att jag inte visste vad hon använder för vax. Men hon körde två varianter denna gång. Till saken hör att sist hade jag rakat en gång emellan. Och tydligen då är det svårare att få med de korta stråna.

    Återkommer om en vecka =)
  • Anonym (Len mellan ben)
    Anonym (.) skrev 2020-10-03 21:40:12 följande:

    Fick du be om att byta vax? Berätta gärna om 1 vecka hur det hållit sig.


    Återkoppling - en vecka senare är jag fortfarande len. Möjligt att det växt ut nån mm. Men känslan och framförallt med lite olja att jag är len på ett helt annat sätt än tidigare. Som jag beskrev tidigare använde hon sig av två olika vax var av ena var då pärlvax.

    Nöjd och glad!! Trevlig helg:)
  • Anonym (Len mellan ben)
    Anonym (.) skrev 2021-01-07 21:38:42 följande:

    Vaxade mig på helt annan salong i annan stad idag. Är så nöjd. Hon använde sig av varmt vax som ströks på och sen drogs av utan remsor. Fick också ligga med båda benen ?vikta? samtidigt. På min vanliga salong ?viker? jag ett ben i taget. Resultatet idag blev helt hårfritt. T.o.m lnnerst på blygdläpparna, där jag annars själv får raka efteråt eftersom dom alltid lämnar lite kvar där. Synd att denna salong inte finns där jag bor. Känns så värt pengarna när resultatet blir bra.


    Har också bytt salong. Gått till två olika tjejer där. Båda är fantastisk noggranna. Använder pincett och förstoringsspegel. Är väl helt len nu i nästan 2 v. Jätte skönt:)
  • Anonym (Len mellan ben)
    Anonym (Byt salong) skrev 2021-01-10 01:57:05 följande:

    Är avundsjuk!! ?Min tjej? som vaxar mig (och är bättre än alla andra i min stad) har varit coronasjuk så nu rockar jag nästan full buske... imorrn är det äntligen min tur! Ska unna mig helkroppsvaxning bara för att jag känner mig som en varulv nu. Snart blir jag migsjälv igen!!


    Wow, helkropp har jag aldrig kört. Måste va otroligt skönt att va så len överallt. Skönt att du är frisk nu och att busken ryker i morrn:)
  • Anonym (Len mellan ben)
    Anonym (Man) skrev 2021-01-10 18:00:50 följande:

    Har ni provat att köra med laser för att slippa håret i framtiden? Lite dyrare men blir billigare i längden.

    Min fru har gjort det, med bra resultat.


    Bra tips!!

    Men funkar bäst på lite mörkt hår. Jag är blondie jag:)
  • Anonym (Len mellan ben)
    Anonym (New Dom) skrev 2021-01-23 07:46:14 följande:

    Min fru har vid flera tillfällen pratat om att göra brasiliansk vaxning men det har aldrig blivit av. Jag planerar en händelse weekend till när corona lägger sig, med tema "saker vi aldrig gjort förut" och därför hoppas jag att få er hjälp så att det blir en så bra förstagångsupplevelse som möjligt.

    1. Hon har ganska mycket hår med kraftiga strån och har dessutom känsliga hud överlag = alltid problem efter rakning. Är det då dumt att vaxa med de förutsättningarna?

    2. Jag läste på en salongs beskrivning av brasiliansk vaxning var att ta bort håret på blygdläpparna, tar man inte alltid med det som är mellan skinkorna?

    3. Finns det några kontroll frågor som ni tycker är bra att kolla när jag kontaktar salonger?

    Tacksam för all hjälp


    Tror nog du ska tänka om du är ute efter en myshelg tillsammans. För man kan reagera olika att man blir väldigt röd, det svider osv. Och 24 h efter ska huden bara vila. Detta för bla att undvika hårsäcksinflamationer

    Om ni ska ha en nice weekend så skulle nog jag rekommendera att ge detta nån dag innan typ på en onsdag.

    Hon ska trimma ner sig buske till typ 2-3 cm men absolut INTE raka nånstans innan. Att hårstråna är tjocka har inte med resultatet att göra. Salongen är van men alla hårtyper.

    Man väljer själv om man vill ha kvar hår eller inte. Men vanligtvis så tar man ju allt. Många iofs lite fram. Det bestämmer man med den som utför vaxningen.

    Själv har jag gått till olika salonger. Både mer fina och några mer billiga. Alltid till en kvinna.

    Läs runt lite på rekommendationer.

    Lycka till och framförallt ha en nice weekend när det än blir.

    Hon kommer blir så mjuk och len:)
  • Anonym (Len mellan ben)
    Anonym (New Dom) skrev 2021-01-23 11:21:08 följande:
    Tack för svar!

    Bra då ska jag bok det någon dag innan själva weekenden. Även om det inte finns så mycket inom sex som faller inom temat så kanske andan faller på ändå ;P
    Önskar er en fin weekend när den väl blir av. Och visst kan man väl hoppas på att du får känna och smaka på din frus lena  och nybakade fitta😄
  • Anonym (Len mellan ben)
    Fabian1965 skrev 2022-11-02 12:39:32 följande:

    Någon som vet om det finns en seriös salong i Stockholm som behandlar män?
    Jag behöver verkligen bli av med hår där nere. 


    Har testat att använda weetkräm och vax men det var krångligt, gjorde ont och blev inte ett dugg bra resultat.


    Testa på https://www.stylingbybrazil.se/
    D
    om är seriösa och.välkomnar även män. 


    Lycka till😊

  • Anonym (Len mellan ben)
    Anonym (Ken) skrev 2022-11-02 18:09:16 följande:
    Gör eget sockervax istället. Det gör jag. 1 del citronsaft och 4 delar socker. Koka upp och rör runt på medelhög-hög värme i ca fem minuter, dra sedan ner till låg värme tills vaxet fått gyllengul färg. Kyl ner tills det är varmt men så pass svalt att du kan bearbeta med händerna. Ta lite olja på fingrarna så det inte fastnar. Ta en klick och forma mellan fingrarna så vaxet syresätts. Lyft pungen och smeta ut mellan anus och pung och dra. Fortsätt så och jobba dig runt pung och skaft. Ta en ny klick vax när eller om det samlats för mycket hår.

    Konsistensen kan vara lite svår att få till men det brukar ge med sig. Den förändras också under processen: ibland känns det smetigt och svårt i början, en stund senare har du en perfekt vaxklum. En eller ett par gånger har jag fått slänga och göra om. Ibland har ytliga blodkärl på skaftet spruckit, (det blir blåmärken) men det läker på några dagar. Ibland har jag fått dra loss överblivna hårstrån med pincett.

    Gjorde härom dagen med gott resultat: inga överblivna strån, inga blemmor, kommer vara len och fräsch i några veckor och slipper rakstubben och sparar heder och pengar jämfört med att gå på salong. Lycka till!

    Du har säkert en bra blandning där. Tvivlar inte på det men man brukar nog. Säga att intimvaxning ska du helst göra på salong. Har hört av vänner och läst om att kvinnor som fått väldigt allvarliga brännskador så dom behövt uppsöka sjukvård. 


    Jag har också gjort eget vax till övriga kroppen och varit nöjd men personligen skulle ALDRIG ge mig på att intimvaxa själv. 

Svar på tråden Brasiliansk vaxning