• Anonym (Inget att ge)

    Har inget att ge någon i en relation :(

    Jag har läst i flera diskussioner både här och på andra ställen råd till killar (Jag är tjej men har samma problem) som har problem med dejting och relationer att "Man måste ha något att erbjuda". Just att killen då, eller mig i det här fallet måste kunna tillföra henne (eller honom) han vill vara med något i livet. Erbjuda någonting. Ställa sig frågan "Vad har du att erbjuda en tjej?" eller i mitt fall då "Vad har jag att erbjuda en kille?".

    Jag har inga problem att få en dejt, det är inte det. Jag kan också få sex, det är inte det heller. Jag vill hitta någon kille att älska som älskar mig tillbaks.

    Men då kommer de där diskussionerna jag läst tillbaks. "Vad har jag att erbjuda?". Svaret på det är ingenting. Jag är inte rolig, jag är inte smart, jag lever ett ointressant liv, jag är inte vidare bra på något speciellt egentligen. Jag har ingen karriär, bara ett tråkigt jobb. Jag har inga intressanta vänner, inget intressant att berätta...jag har ingenting.

    Jo jag ser bra ut, åtminstone i kroppen. Det hjälper kanske för att få en dejt eller sex. Men jag är inte intresserad av dejt eller bara sex. Sex gillar jag, men med någon man jag älskar. Jag är inte tillräckligt bra på sex för att någon skall älska mig utan att ha något annat att erbjuda.

    Jag behöver något att kunna erbjuda så mycket fattar jag. Är jag bra på någonting? Jag är rätt fysiskt stark för att vara tjej eftersom jag gymmar mycket. Det är ju positivt men jag tror inte det riktigt räknas. Kanske om vi behöver bära något tungt ihop att han då slipper ta hjälp av en annan kille och jag kan göra det istället. Alltid något. Men förutom det? Jag gillar en massa saker, baka, laga mat, skräckfilm... men jag är inte bra på något. Kan liksom ingenting. Har inget att erbjuda. 

    Hur träffar en någon när en inte har något att erbjuda?

  • Svar på tråden Har inget att ge någon i en relation :(
  • Anonym (Anonym)

    Förhoppningsvis är du snäll, kanske också omtänksam. Det kommer man långt med. Och har du inte de kvaliteterna rekommenderar jag att du börjar träna på det.

  • Anonym (Anonym)

    Sedan måste jag bara säga en sak till. Du ställer frågan fel. Det ska vara "vad har HAN att erbjuda DIG". Du måste alltså lägga om din tankevärld där, annars blir du bara en dörrmatta som lever för någon annan till slut, och det är inte meningen. En kille ska vara bra nog för dig, och om han inte gillar dig som du är så är han ändå fel person.

  • Anonym (Inget att ge)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-17 20:18:38 följande:

    Förhoppningsvis är du snäll, kanske också omtänksam. Det kommer man långt med. Och har du inte de kvaliteterna rekommenderar jag att du börjar träna på det.


    Jo jag är faktiskt snäll och försöker vara omtänksam.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Inget att ge) skrev 2020-09-17 20:23:05 följande:
    Jo jag är faktiskt snäll och försöker vara omtänksam.
    Och tydligen också hyfsat snygg, så jag tycker det låter klockrent :)
  • Anonym (Inget att ge)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-17 20:21:23 följande:

    Sedan måste jag bara säga en sak till. Du ställer frågan fel. Det ska vara "vad har HAN att erbjuda DIG". Du måste alltså lägga om din tankevärld där, annars blir du bara en dörrmatta som lever för någon annan till slut, och det är inte meningen. En kille ska vara bra nog för dig, och om han inte gillar dig som du är så är han ändå fel person.


    De få killar jag har vart med har jag känt att de har haft mycket att erbjuda mig. Jag har känt mig älskad (Även om jag kanske inte vart det och det var falskt så var det ändå härligt att känna sig älskad), jag har skrattat, fått intressanta synvinklar på saker, inte känt mig ensam, åkt till olika ställen jag inte hade åkt till annars, upplevt saker som jag tänkte var trist men som var väldigt trevligt (Som museum tex. Jag skulle aldrig gå på museum själv men det är riktigt trevligt och intressant med bra sällskap), så under relationerna har jag känt mig betydligt lyckligare än annars. Jag är inte deprimerad eller olycklig, men livet liksom bara tickar iväg...jag har känt att de killarna har fått det att stanna upp, sakta ner och det är positivt. Så jag känner att många killar har väldigt mycket att ge mig, men vad kan jag ge honom? 
  • Anonym (Inget att ge)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-17 20:28:39 följande:
    Och tydligen också hyfsat snygg, så jag tycker det låter klockrent :)
    Kroppen om jag får säga det själv är väldigt snygg. Ansiktet inte så värst...är väl inte helt jätteful men medel kanske strax under? Jag får blickar på gymmet eller om jag någon gång är på stranden. Om jag kan visa hud eller ha snävt sittande kläder är jag snygg. Inte i mer normala kläder. Inte på ett ansiktsfoto.
  • Lånehajen

    Att ha något att ge behöver inte handla om att vara expert på vissa ämnen eller jättebra på något praktiskt i hemmet. Snarare skulle jag säga att det handlar om att tillföra något positivt i ens partners tillvaro - att man får varandra att må bra, att man lockar den andre till skratt eller att man finns där när det är tungt.

  • Unhappy
    Anonym (Inget att ge) skrev 2020-09-17 20:14:44 följande:

    Jag har läst i flera diskussioner både här och på andra ställen råd till killar (Jag är tjej men har samma problem) som har problem med dejting och relationer att "Man måste ha något att erbjuda". Just att killen då, eller mig i det här fallet måste kunna tillföra henne (eller honom) han vill vara med något i livet. Erbjuda någonting. Ställa sig frågan "Vad har du att erbjuda en tjej?" eller i mitt fall då "Vad har jag att erbjuda en kille?".

    Jag har inga problem att få en dejt, det är inte det. Jag kan också få sex, det är inte det heller. Jag vill hitta någon kille att älska som älskar mig tillbaks.

    Men då kommer de där diskussionerna jag läst tillbaks. "Vad har jag att erbjuda?". Svaret på det är ingenting. Jag är inte rolig, jag är inte smart, jag lever ett ointressant liv, jag är inte vidare bra på något speciellt egentligen. Jag har ingen karriär, bara ett tråkigt jobb. Jag har inga intressanta vänner, inget intressant att berätta...jag har ingenting.

    Jo jag ser bra ut, åtminstone i kroppen. Det hjälper kanske för att få en dejt eller sex. Men jag är inte intresserad av dejt eller bara sex. Sex gillar jag, men med någon man jag älskar. Jag är inte tillräckligt bra på sex för att någon skall älska mig utan att ha något annat att erbjuda.

    Jag behöver något att kunna erbjuda så mycket fattar jag. Är jag bra på någonting? Jag är rätt fysiskt stark för att vara tjej eftersom jag gymmar mycket. Det är ju positivt men jag tror inte det riktigt räknas. Kanske om vi behöver bära något tungt ihop att han då slipper ta hjälp av en annan kille och jag kan göra det istället. Alltid något. Men förutom det? Jag gillar en massa saker, baka, laga mat, skräckfilm... men jag är inte bra på något. Kan liksom ingenting. Har inget att erbjuda. 

    Hur träffar en någon när en inte har något att erbjuda?


    Du duger som du är! Är du bara dig själv så behövs inget mer.
  • Anonym (Inget att ge)
    Unhappy skrev 2020-09-17 20:53:52 följande:
    Du duger som du är! Är du bara dig själv så behövs inget mer.
    Tack. Men jag har blivit lämnad av två olika män just för att jag är tråkig, personlighetslös, personlighet som en "knulldocka"  osv. Kanske tre tom. men det var så kort att jag tycker inte att han hade rätt att döma ut mig som tråkig så fort även om jag är tråkig.

    Så att bara vara mig själv duger inte riktigt.
    Lånehajen skrev 2020-09-17 20:35:43 följande:

    Att ha något att ge behöver inte handla om att vara expert på vissa ämnen eller jättebra på något praktiskt i hemmet. Snarare skulle jag säga att det handlar om att tillföra något positivt i ens partners tillvaro - att man får varandra att må bra, att man lockar den andre till skratt eller att man finns där när det är tungt.



    Ok. Hur gör jag detta rent praktiskt? Tillför något positivt för någon? Jag känner att jag har fått det där i mina relationer, men tydligen inte gett det.
  • Anonym (Du HAR jätte mycket att ge...)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-17 20:21:23 följande:

    Sedan måste jag bara säga en sak till. Du ställer frågan fel. Det ska vara "vad har HAN att erbjuda DIG". Du måste alltså lägga om din tankevärld där, annars blir du bara en dörrmatta som lever för någon annan till slut, och det är inte meningen. En kille ska vara bra nog för dig, och om han inte gillar dig som du är så är han ändå fel person.


    ... du vet bara inte om det.

    Jag måste också slå ett slag för Anonym här. Hans inlägg ovan är klockrent. Ta till dig det. Vad du än gör så tappa inte självrespekten.

    Vidare så skriver du väldigt bra. Det i sig säger också en hel del om dig. Rätt man kommer att uppskatta dig mer än vad du tror just nu.
Svar på tråden Har inget att ge någon i en relation :(