• Anonym (:()

    Nån Ssk/läkare här? Min puls går upp rejält bara jag reser mig. Vad händer??

    Som rubriken säger. Vad händer i kroppen? Jag har en poxmätare på fingret som mäter syresättning och pulsen. Vet att den stämmer för har jämfört med lasarettets mätare. Jag hade 68 i puls och när jag reste mig från sängen hoppade den på ca 10 sek upp till 103 i puls. Haft covid förvisso men är friskförklarad sen början av juli. Men har dock restsymptom i form av dålig syresättning till o från( neråt 90) och en puls som rusar ibland. Men här ansträngde jag mig inte alls. Jag får ofta dra djupa andetag fortfarande som om luften inte räcker till riktigt. Är det hjärtat som tagit stryk eller är mina lungor kassa?

    Nån som har nån teori?

  • Svar på tråden Nån Ssk/läkare här? Min puls går upp rejält bara jag reser mig. Vad händer??
  • Anonym (Anonym)

    Dåligt kondition efter coronan låter det som. Hög puls några sekunder kan hända även en frisk människa, alltså som inte varit sjuk, men fortfarande har dålig kondition.

  • Anonym (Ssk)

    Låter fullkomligt normalt, inget att oroa sig över.

  • Anonym (Hej)

    Hej,

    jag har ME och min puls går upp till 130 när jag reser mig. Varför vet jag inte riktigt men denna typ av förändring verkar mer regel än undantag vid ME. Jag vet inte hur mycket höjning som anses vara normalt men rester från covid verkar på många sätt påminna om ME. Mår du bra i övrigt?

Svar på tråden Nån Ssk/läkare här? Min puls går upp rejält bara jag reser mig. Vad händer??