• Anonym (Nedst­ämd)
    Sat 19 Sep 2020 08:07
    674 visningar
    15 svar
    15
    674

    Knappt något sex

    Halloj. Jag och min tjej har varit ett par i ca ett år. I början hade vi såklart mycket sex och allt var fantastikt, hade det bästa sexlivet någonsin.

    Vi utforskade mycket ihop och såg till att båda njöt fullt ut och va inte blyga att berätta vad vi ville prova. Men helt plötsligt verkar hon ha tappat lusten helt. Hon kommer bara med ursäkter för att slippa sex. I övrigt har vi det hur bra som helst men blir orolig att hon börjar tappa intresset för mig helt.

    Så snälla tjejer (och killar såklart) hjälp mig, är detta normalt och någon fas bara??

  • Svar på tråden Knappt något sex
  • Anonym (kaffe­draken­)
    Sat 19 Sep 2020 08:39
    #1

    Jag har ingen aning.
    Men här på Familjeliv finns det många som vet allt om andra, så chansen är stor att du kommer få veta om din tjej är normal eller inte.

  • Anonym (AA)
    Sat 19 Sep 2020 09:07
    #2
    +2

    Eftersom att du är man kommer kvinnor här snart förklara hur allt hänger ihop och att allt naturligtvis är ditt fel då du inte avlastar henne tillräckligt med hushållssysslor samt inte bekräftar henne. Har jag glömt nåt? Ja, du måste köpa blommor helt utan anledning.

    Jag säger att det är dags att göra slut och gå vidare, hon gillar inte dig längre utan är bara ihop med dig tills hon hittar nåt bättre.

  • Sat 19 Sep 2020 09:24
    #3
    -2
    Anonym (AA) skrev 2020-09-19 09:07:59 följande:

    Eftersom att du är man kommer kvinnor här snart förklara hur allt hänger ihop och att allt naturligtvis är ditt fel då du inte avlastar henne tillräckligt med hushållssysslor samt inte bekräftar henne. Har jag glömt nåt? Ja, du måste köpa blommor helt utan anledning.

    Jag säger att det är dags att göra slut och gå vidare, hon gillar inte dig längre utan är bara ihop med dig tills hon hittar nåt bättre.


    Bra där, applåd! Vi har ingen aning om orsak bakom hennes plötslig sexlust dipp och istället för att ta reda på varför och fråga TS, så föreslår du att man dumpar?

    Dig hade jag inte lurat mig mot när det blåser..
  • Sat 19 Sep 2020 09:24
    #4

    Ett hett tips är att ta upp saken med henne. I ett förhållande måste man diskutera. Och då menar jag både ämnen som är roliga och ämnen som i det här fallet är av den något mindre skojiga karaktären. Kan man inte snacka om jobbiga saker finns det risk för att förhållandet tar ganska mycket stryk och i slutändan leder till ett uppbrott. Lycka till.

  • Sat 19 Sep 2020 09:31
    #5
    -1
    Anonym (Nedstämd) skrev 2020-09-19 08:07:32 följande:

    Halloj. Jag och min tjej har varit ett par i ca ett år. I början hade vi såklart mycket sex och allt var fantastikt, hade det bästa sexlivet någonsin.

    Vi utforskade mycket ihop och såg till att båda njöt fullt ut och va inte blyga att berätta vad vi ville prova. Men helt plötsligt verkar hon ha tappat lusten helt. Hon kommer bara med ursäkter för att slippa sex. I övrigt har vi det hur bra som helst men blir orolig att hon börjar tappa intresset för mig helt.

    Så snälla tjejer (och killar såklart) hjälp mig, är detta normalt och någon fas bara??


    Ja alltså det är vanligt med perioder av Sexdippar och sextoppar i en relation. Men i ert fall låter det lite oroväckande att ni haft ett aktivt sexliv och bara efter ett år vill hon inte vara intim med dig.

    Kan ju så klart ha 1000 olika förklaringar. Så det enda du kan göra är att fråga henne vad detta beror på.

    Det kan såklart ha med enbart henne att göra:

    - hur mår hon?

    - är hon ledsen eller stressad över något?

    - har det hänt något eller med någon närstående?

    - har hon börjat med nytt preventivmedel?

    Det kan också ha med relationen att göra:

    - hur är er relation utöver sexdippen?

    - Uppvaktar ni varandra? Finns spänning och passion kvar i vardagen?

    - ses ni regelbundet?

    - kan du prata om allt? Dvs har ni ett djupare band utöver det kroppsliga?

    - kan hon ha träffat någon annan?

    Men som sagt, det enda du kan göra är att fråga henne vad som händer. Ja man kan tappa lusten, men det låter märkligt att vara så sexuellt aktiv för att sen dö ut efter bara ett år..
  • Anonym (AA)
    Sat 19 Sep 2020 09:41
    #6
    Mimosa86 skrev 2020-09-19 09:24:35 följande:
    Bra där, applåd! Vi har ingen aning om orsak bakom hennes plötslig sexlust dipp och istället för att ta reda på varför och fråga TS, så föreslår du att man dumpar?

    Dig hade jag inte lurat mig mot när det blåser..
    Du vet också att jag har rätt men du måste av någon anledning kverulera. Det är ingen dipp, hon sitter säkert och chattar med en kollega bakom ts rygg
  • Anonym (Kvinn­a)
    Sat 19 Sep 2020 14:47
    #7

    Hej!

    Ett förhållande går, som du är inne på, igenom många faser. När förälskelsenfasen börjar lägga sig kommer en period när man börjar dra sig ifrån varandra lite. Det är för att man måste hitta sig själv igen och hitta sin roll i förhållandet. Sexlusten kommer tillbaka när man är redo.

    Det kan vara så att din flickvän behöver lite mer egentid nu och känna att ert förhållande handlar om mer än bara sex.

    Jag tror det bästa är att fråga henne, för det är bara hon som vet vad hon vill. Kommunikation är en av grundstenarna i ett förhållande.

    Lycka till!

  • Anonym (Pelle­)
    Sun 20 Sep 2020 20:59
    #8
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-09-19 14:47:09 följande:

    Hej!

    Ett förhållande går, som du är inne på, igenom många faser. När förälskelsenfasen börjar lägga sig kommer en period när man börjar dra sig ifrån varandra lite. Det är för att man måste hitta sig själv igen och hitta sin roll i förhållandet. Sexlusten kommer tillbaka när man är redo.

    Det kan vara så att din flickvän behöver lite mer egentid nu och känna att ert förhållande handlar om mer än bara sex.

    Jag tror det bästa är att fråga henne, för det är bara hon som vet vad hon vill. Kommunikation är en av grundstenarna i ett förhållande.

    Lycka till!


    Kvinnor är märkliga varelser. Sex är ju en av grundpelarna i ett förhållande.

    Varför kan hon själv inte berätta vad hon vill ?
  • Anonym (Kvinn­a)
    Sun 20 Sep 2020 21:14
    #9
    Anonym (Pelle) skrev 2020-09-20 20:59:07 följande:

    Kvinnor är märkliga varelser. Sex är ju en av grundpelarna i ett förhållande.

    Varför kan hon själv inte berätta vad hon vill ?


    Som sagt kommunikation är viktigt :)
  • Anonym (Fast)
    Sun 20 Sep 2020 22:12
    #10
    Anonym (Pelle) skrev 2020-09-20 20:59:07 följande:

    Kvinnor är märkliga varelser. Sex är ju en av grundpelarna i ett förhållande.

    Varför kan hon själv inte berätta vad hon vill ?


    Fast många kvinnor tycker ju inte ens att sex är skönt. Men visst bör man ha sex i ett förhållande.
  • Sun 20 Sep 2020 23:05
    #11

    Du får försöka läsa av hennes sinnesstämning, vad är hon på för humör? Hur mår hon? Tänk inte sex, tänk hur hon mår, vad behöver hon? En massage? Ett fotbad? Om du är lyhörd för hennes sinnen kommer resten att lösa sig???? lycka till!

  • Mon 21 Sep 2020 00:13
    #12
    Anonym (AA) skrev 2020-09-19 09:41:53 följande:

    Du vet också att jag har rätt men du måste av någon anledning kverulera. Det är ingen dipp, hon sitter säkert och chattar med en kollega bakom ts rygg


    Så kan det vara. Eller så har hon börjar med nya p-piller, eller brutit med en vän, eller har ett nytt jobb som håller på att knäcka henne, inte fan vet du eller jag?! Men då uppmanar man väl inte att dumpa utan man börjar väl med att TA REDA på orsaken?
  • Anonym (Ka)
    Mon 21 Sep 2020 00:15
    #13
    Anonym (Fast) skrev 2020-09-20 22:12:31 följande:

    Fast många kvinnor tycker ju inte ens att sex är skönt. Men visst bör man ha sex i ett förhållande.


    Nä och hur tragiskt är inte det? Att så många kvinnor inte njuter av att ligga med sin partner.

    Men nu gjorde ju TS tjej det så något har ju hänt
  • Anonym (Ka)
    Mon 21 Sep 2020 00:17
    #14
    Anonym (Pelle) skrev 2020-09-20 20:59:07 följande:

    Kvinnor är märkliga varelser. Sex är ju en av grundpelarna i ett förhållande.

    Varför kan hon själv inte berätta vad hon vill ?


    Nej. Tillit, respekt, omtanke och kärlek är grundpelaren. Bra sex är resultatet av detta. Men du kan inte ha ett fungerande sexliv och grunden i förhållandet inte finns eller är bra.
  • Anonym (Fast)
    Mon 21 Sep 2020 08:01
    #15
    Anonym (Ka) skrev 2020-09-21 00:15:24 följande:

    Nä och hur tragiskt är inte det? Att så många kvinnor inte njuter av att ligga med sin partner.

    Men nu gjorde ju TS tjej det så något har ju hänt


    Tragiskt och tragiskt, är väl så anatomin ser ut =)
Svar på tråden Knappt något sex