• Anonym (Kaffedraken)

    Hjälp: Hur kan jag se om någon styr min dator.

    Har upplevt att det tillkommit eller bytts ut bokstäver när jag skrivit, som att någon ändrar de.

    Har Windows deffender firewall. Hur gör jag för att se om någon styr min dator?

  • Svar på tråden Hjälp: Hur kan jag se om någon styr min dator.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hrhrm, det kan inte vara så att du har autocorrect påslaget i Word eller så...? Varför skulle någon kunna styra din dator, har du godkänt att någon annan ska kunna fjärrstyra den? Annars känns det inte som det finns någon anledning att hacka nåns dator för att ändra någon bokstav här och där.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har du en laptop? Kan vara att du stöter i musplattan medan du skriver.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-19 13:11:32 följande:

    Hrhrm, det kan inte vara så att du har autocorrect påslaget i Word eller så...? Varför skulle någon kunna styra din dator, har du godkänt att någon annan ska kunna fjärrstyra den? Annars känns det inte som det finns någon anledning att hacka nåns dator för att ändra någon bokstav här och där.


    Nej, det är inte i World, bland annat på familjeliv.

    Går det att se via programmet windows deffender brandvägg?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (pungråttan) skrev 2020-09-19 13:14:19 följande:
    Nej, det är inte i World, bland annat på familjeliv.

    Går det att se via programmet windows deffender brandvägg?
    Word menar jag.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Liten) skrev 2020-09-19 13:13:28 följande:

    Har du en laptop? Kan vara att du stöter i musplattan medan du skriver.


    Nej stationär dator.

    Jag klistras exempelvis in en text. Sedan mitt i texten säger vi att det finns en 1a.
    Och så upptäcker jag efter någon minut att 1an är utbytt mot bokstaven H eller nått annat.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hade det där hänt mig hade jag bara antagit att jag snubblade på tangenterna eller att det var något tekniskt fel eller inställning som gjorde att bokstäverna blev fel. För om någon verkligen hade styrt min dator hade den knappast ägnat sig åt sådana småsaker, utan väntat med att slå till tills jag loggade in på banken eller liknande.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Osannolikt) skrev 2020-09-19 13:18:57 följande:

    Hade det där hänt mig hade jag bara antagit att jag snubblade på tangenterna eller att det var något tekniskt fel eller inställning som gjorde att bokstäverna blev fel. För om någon verkligen hade styrt min dator hade den knappast ägnat sig åt sådana småsaker, utan väntat med att slå till tills jag loggade in på banken eller liknande.


    Men jag tror de driver med mig, vill psyka mig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (pungråttan) skrev 2020-09-19 13:20:25 följande:
    Men jag tror de driver med mig, vill psyka mig.

    Vilka gör det, menar du?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (pungråttan) skrev 2020-09-19 13:20:25 följande:
    Men jag tror de driver med mig, vill psyka mig.
    Men tänkt nu rent logiskt: vem sjutton skulle ha intresse av att hacka din dator bara för att byta ut bokstäver? Vad gör dig så märkvärdig att de skulle ägna sig åt endast det? Kan man hacka en dator så gör man det för att stjäla information av nåt slag. Bankkontonummer eller dylikt. Brukar du ha såna här paranoida tankar f.ö också? Då ska du nog söka hjälp.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (pungråttan) skrev 2020-09-19 13:20:25 följande:
    Men jag tror de driver med mig, vill psyka mig.
    Det är ju möjligt, men inte så troligt. 

    Hur mår du själv psykiskt? Varför tror du att någon hade velat jävlas på det sättet? Finns dte någon som har en anledning?
Svar på tråden Hjälp: Hur kan jag se om någon styr min dator.