• Sat 19 Sep 2020 17:11
    1040 visningar
    16 svar
    16
    1040

    Schemalagd sex

    Hej.

    Jag upplever att jag och min fru har sex lite för sällan. Det brukar bli ca 1 gång per vecka. Nu funderar jag på att upprätta något slags schemalagd sex så att vi får till det åtminstone ca 2-3 gånger i veckan. 

    Jag har också tänkt lite på att lägga in lite om hur vi ska sex i schemat så att vi varierar olika ställningar och på så sätt gör hela sexlivet mer varierat. T.ex. söndagar då kör vi med kvinnan på ovanpå mig och tisdagar blir det någon variant bakifrån. Fredagar är det min tur att vara överst.

    Jag har inte pratat med min fru om detta ännu, men tänker ta upp det snart. Hoppas hon tycker att jag har en bra ide. Det ska bli spännande att höra om hon ger mig grönt ljus för att gå vidare och göra en konkret plan för detta.

    Hälsningar Sten. 

  • Svar på tråden Schemalagd sex
  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Sat 19 Sep 2020 17:29
    #2

    Så bra att du försöker ta initiativ! Ett varningens ord, många människor tycker att det känns dumt och inte så spontant om man bokar in sex, men det finns också andra som tycker det är spännande att ha något att se fram emot! :)

    Däremot tycker jag inte in ska låsa er vid en särskild ställning för kvällen, men kanske diskutera att ni åtminstone inte har samma mer än två gånger i rad, eller något liknande, så det inte alltid blir samma grej. Och man kan så klart byta under tiden också.

    Jag vill även slå ett slag för sexleksaker, rollspel, att klä upp sig för varandra och liknande, det kan bli en fin krydda :) Det finns mycket man kan prova.

    Ett annat tips som jag läste för länge sedan i en skämtbok, att man ska prova sex på nya ställen ("gamla ställningar blir som nya på nya platser, taket t ex") och det kan också vara något att tänka på. Fast inte på taket, om man inte har ett hyfsat platt sådant att tillgå.

  • Sat 19 Sep 2020 17:30
    #3

    Det var inte riktigt den kommentaren jag behöver, utan jag hade gärna sett att du utvecklat ditt svar så att jag får in lite råd och tips till att kunna gå vidare. Ha en fortsatt fin lördagkväll.

    Hoppas att fler har goda erfarenheter om hur man kan planera sitt sexliv som ni vill dela med er av.

  • Sat 19 Sep 2020 17:32
    #4

    Tack till dig kvinna 39 år för ett fint svar och några värdefulla tips. / Sten.

  • Anonym (Anna)
    Sat 19 Sep 2020 17:47
    #4

    Jag hade tyckt det var grymt avtändande. Det kan ge motsatt effekt om hon inte vill ligga mer en 1 gång i veckan.

  • Anonym (p)
    Sat 19 Sep 2020 17:49
    #5
    -1

    Enas om ett poämgsystem.
    Dina poäng:
    dammuga huset: 10p
    städa toa: 3p
    laga mat:1p
    diska/tömma diskmakin: 1p
    tvätta 1p
    stryka: 2p

    Hennes poäng:
    Avsugning: 5p
    Sex: 3p

  • Anonym (Rozz)
    Sat 19 Sep 2020 17:59
    #6
    Stenxx skrev 2020-09-19 17:30:16 följande:

    Det var inte riktigt den kommentaren jag behöver, utan jag hade gärna sett att du utvecklat ditt svar så att jag får in lite råd och tips till att kunna gå vidare. Ha en fortsatt fin lördagkväll.

    Hoppas att fler har goda erfarenheter om hur man kan planera sitt sexliv som ni vill dela med er av.


    Tipset till dig att gå vidare är att ta upp det med din fru och inte med oss här.

    Mitt råd är att ta upp det redan ikväll och återkomma imorgon och berätta hur det gick.

    Trevlig lördagskväll!
  • Anonym (Rozz)
    Sat 19 Sep 2020 18:05
    #8
    Vanessa89 skrev 2020-09-19 18:03:53 följande:

    Så du vill alltså schemalägga övergrepp? För det är precis övergrepp det handlar om om hon inte vill.


    Fast det står väl ingenstans att hon inte vill,eller?
  • Vaness­a89
    Sat 19 Sep 2020 18:16
    #9
    Anonym (Rozz) skrev 2020-09-19 18:05:57 följande:

    Fast det står väl ingenstans att hon inte

    [quote=80654992][quote-nick]Anonym (Rozz) skrev 2020-09-19 18:05:57 följande:[/quote-nick]Fast det står väl ingenstans att hon inte vill,eller?


    Så det är alltså mannen som bara vill ha sex en gång i veckan?
  • Anonym (Rozz)
    Sat 19 Sep 2020 18:24
    #10
    Vanessa89 skrev 2020-09-19 18:16:32 följande:

    Så det är alltså mannen som bara vill ha sex en gång i veckan?


    Jag uppfattar det som att det bara blir en gång i veckan och inte för att någon person inte vill...

    Varför det inte blir fler gånger framkommer väl inte...

    Däremot förstår jag inte varför han lägger upp här på FL när han inte pratat med sin fru om saken ... han ställer ju inte ens en fråga... bara skriver om sitt upplägg.

    En doft av troll når min näsa....
  • Anonym (Kvinn­a)
    Sat 19 Sep 2020 18:52
    #11

    Stenxx, jag skulle tycka det vore ett väldigt ospännande upplägg. Ett samlag består ju av många olika ställningar för att vara bra. Varför skulle ni bestämma EN? Det känns trist, instängt och byråkratiskt stendött tyvärr. Finns det inget mer spännande? Där ni kan överlåta överraskningarna till varandra? Variera sexleksaker? Rollspel? Jag skulle hellre ta tvättstugan alla dagar i veckan än det där sexschemat. Sorry.

  • Anonym (Eh)
    Sun 20 Sep 2020 11:25
    #11

    Eh vart kommer din kvinnas orgasm och njutning med i bilden? Du pratar om olika ställningar. Kvinnor kan inte få orgasm vid penetration, hon kommer känna sig som ett hål för din njutning ;/

  • Anonym (Meh)
    Sun 20 Sep 2020 11:36
    #12
    Anonym (Eh) skrev 2020-09-20 11:25:35 följande:

    Eh vart kommer din kvinnas orgasm och njutning med i bilden? Du pratar om olika ställningar. Kvinnor kan inte få orgasm vid penetration, hon kommer känna sig som ett hål för din njutning ;/


    Jag tror vi förstått vid det här laget att du inte får orgasm av penetration, det betyder inte att du kan tala för samtliga kvinnor.
  • Anonym (Eh)
    Sun 20 Sep 2020 11:43
    #13
    Anonym (Meh) skrev 2020-09-20 11:36:42 följande:

    Jag tror vi förstått vid det här laget att du inte får orgasm av penetration, det betyder inte att du kan tala för samtliga kvinnor.


    Eh va? De allra flesta kvinnor kommer inte vid sex.
  • Anonym (69"-m­an)
    Sun 20 Sep 2020 11:46
    #14

    Vanessa89 jag ska försöka göra detta så värdigt och respektfullt jag kan, men du fattar ju uppenbarligen inte poängen!

    Att schemalägga sex är ett råd som sex-terapeuter faktiskt ger för att hålla ihop endel relationer. Det är för att man ska sätta av tid, kunna förbereda sig själv mentalt för att komma in i lusten och förhoppningsvis få en oxytocin och endorfiner kick som stärker kärleken och förhållandet.

    Det är inte hugget i sten utan en självklarhet att om någon av parterna inte har lust så låtar man bli.

  • Anonym (69"-m­an)
    Sun 20 Sep 2020 12:05
    #15
    Stenxx skrev 2020-09-19 17:11:26 följande:

    Hej.

    Jag upplever att jag och min fru har sex lite för sällan. Det brukar bli ca 1 gång per vecka. Nu funderar jag på att upprätta något slags schemalagd sex så att vi får till det åtminstone ca 2-3 gånger i veckan. 

    Jag har också tänkt lite på att lägga in lite om hur vi ska sex i schemat så att vi varierar olika ställningar och på så sätt gör hela sexlivet mer varierat. T.ex. söndagar då kör vi med kvinnan på ovanpå mig och tisdagar blir det någon variant bakifrån. Fredagar är det min tur att vara överst.

    Jag har inte pratat med min fru om detta ännu, men tänker ta upp det snart. Hoppas hon tycker att jag har en bra ide. Det ska bli spännande att höra om hon ger mig grönt ljus för att gå vidare och göra en konkret plan för detta.

    Hälsningar Sten. 


    Om erat liv kräver att ni schemalägger sexlivet så är det ingen dum idé. Det ger er båda chans att förbereda er fysiskt och mentalt. Men självklart är denna bokade tid inte ett kontrakt på sex utan om någon av er inte har lust så accepteras detta helt och hållet.

    Jag tycker det däremot är väldigt dumt att schemalägga vilka aktiviteter ni ska ägna er åt specifikt. Det stjälper mer än hjälper att ladda lusten. Däremot kan du själv tänka igenom vad ni kan tänkas göra nästa gång, men inte samma rutiner t ex varje fredag blir det ritt, då blir det bara tråkigt. Om det är så att idag är jag sugen på att göra det där som är det allra bästa hon vet ja då kan man ju skicka en blänkare om det t ex När vi ses tänker jag slicka dig så skönt att du går upp i brygga av njutning.

    Glöm inte att att förspelet till nästa gång ni ska ha sex, börjar i samband med att ni fått orgasm denna gången. Detta gäller oavsett om det är spontant eller schemalagd tid.
  • Anonym (Meh)
    Sun 20 Sep 2020 12:09
    #16
    Anonym (Eh) skrev 2020-09-20 11:43:08 följande:

    Eh va? De allra flesta kvinnor kommer inte vid sex.


    Det stämmer inte. Finns siffror på att mer än hälften av kvinnorna har förmåga att komma vid enbart samlag och ungefär 25% gör det alltid.
Svar på tråden Schemalagd sex