• Anonym (-)
    Sat 19 Sep 2020 21:06
    4272 visningar
    10 svar
    10
    4272

    Ni som har eller haft covid-19, hur lång tid tog det innan ni blev friska?

    Har troligtvis covid och kommer bli testad. Jag tycker vissa symptom kan försvinna för att sedan komma tillbaka men för varje dag har jag mått sämre. Ni som har haft det, hur var det för er? Hur snabbt gick det över?

  • Svar på tråden Ni som har eller haft covid-19, hur lång tid tog det innan ni blev friska?
  • Anonym (...)
    Sun 20 Sep 2020 13:50
    #1

    Hej, jag blev sjuk i covid i mitten av april. De jag känner som haft konstaterad covid har vart sjuka mellan 1-3 veckor och sen har de mått helt bra efteråt. Själv började mitt med huvudvärk, yrsel, lite feber och stickningar i lungorna. Haft ca 20 olika symptom. Jag var sjukskriven 10 veckor. Mått ganska ok sen början av juli. Har nu åter fått problem med både dålig syresättning och hög puls emellanåt. Ont i lungorna och ska utredas vidare. Så det kan te sig otroligt olika. Hoppas ditt går över fort om du nu har covid <3

  • Anonym (T)
    Sun 20 Sep 2020 15:11
    #2
    Anonym (-) skrev 2020-09-19 21:06:06 följande:

    Har troligtvis covid och kommer bli testad. Jag tycker vissa symptom kan försvinna för att sedan komma tillbaka men för varje dag har jag mått sämre. Ni som har haft det, hur var det för er? Hur snabbt gick det över?


    Du förstår att 80% som haft det inte ens märkt av det.. 
  • Anonym (Valar­Morgul­is)
    Sun 20 Sep 2020 15:20
    #3

    Beror på vad du menar med frisk. Hade feber i 5 dagar. Allmäntillståndet var normalt efter 7 dagar och jag både kände mig och var förklarad smittfri (av läkare) då med. Restsymptom i form av nedsatt lukt- och smaksinne hade jag i 3 veckor. Försämrad kondition i 6 veckor. Lätt rethosta i 2 månader.

    //26-årig kvinna

  • Anonym (Sars)
    Mon 21 Sep 2020 08:01
    #4

    Var sängliggande och totalt utslagen i 11 dagar med feber, torrhosta, ont i varje muskel i hela kroppen. Ont i lungorna, nedsatt syreupptagningsförmåga. Är nu först som jag känner att jag har återhämtat mig helt. Orken har inte funnits tidigare, har blivit andfådd för det lilla minsta.

  • Mon 21 Sep 2020 09:34
    #5

    Jag hade Covid i påskas.

    Jag hade som en lättare variant av influensan med tre febertoppar och ont i kroppen. Varade i ca 2.5 vecka. Så för mig var det inte så farligt, mer långdraget. Det värsta var att tappa smak och lukt. Det kom tillbaka efter ca 10 veckor men är inte helt återställt än.

    Vår bebis (då 4månader) hade också Covid. Hon hade feber från och till under 5 dagar.

    Sambon visade aldrig nå symptom men var tvungen att jobba hemifrån under 2 veckors tid. Han jobbar som platschef på ett bygge så han fick inte vara där ifall han var smittad utan symptom.

  • Mon 21 Sep 2020 09:54
    #6

    Jag var sjuk i 2-3 veckor i månadsskiftet mars/april.
    Sedan har jag mått utmärkt. 
    Min man var sjuk lite längre, kanske drygt 3 veckor. 
    Min son var sjuk i en vecka (8 år).

  • Anonym (A)
    Mon 21 Sep 2020 15:33
    #7
    Anonym (T) skrev 2020-09-20 15:11:53 följande:
    Du förstår att 80% som haft det inte ens märkt av det.. 
    Oj, så mycket.
  • Wed 23 Sep 2020 00:56
    #8

    Det finns uppenbarligen flera varianter av corona. Jag fick det från fladdermöss inne i regnskogen på en senester för 2 år sen. Men är nog samma sak som idag från vad som har sagts. Jag blev sjuk fort. 1,5 veckor på semestern sen kom jag hem till Sverige och gick till jobbet men fick gå hem samma dag och sjukskriva mig. Började utomlands med extrem hosta och hög feber sen även förkylning. Hemma i Sverige hade jag även problem med lungorna (skum i lungorna) och dålig syresättning i blodet samt gick mitt hjärta upp i taket och jag blev yr om jag bara gick några meter. Det tog mig sammanlagt 8,5 veckor från första sjuk dagen till jag gick till jobbet. Men jag var inte alls helt frisk. Men bättre.fick 2 olika astma mediciner trots jag inte ha astma bara så att jag kan andas lite bättre.

    Men kände att det är nog bäst att återvända till jobbet om jag vill ha det kvar. :/

  • Anonym (Olika­)
    Wed 23 Sep 2020 01:45
    #9

    Har inte haft själv men två inom familjen hade i början av sommaren (konstaterade). Den ena hostade i 2 veckor typ, sån Där torrhosta, och den andra märkte man inte direkt utåt att han var sjuk utan hans symtom var några dagars feber och sen var luktsinnet borta i kanske 3 veckor. Så det verkar väldigt individuellt, båda dessa personer är i 60-årsåldern.

    Får bilden av att det verkar vara mer av en "hjärninfektion" för en del.

  • Anonym (K)
    Wed 23 Sep 2020 06:58
    #10

    Sju dagar. Var inte sjukt ordentligt förrän dag 3, dag 4 var jag rejält sjuk med ont i bröstet. Sen ebbade det ut. Uppsökte aldrig vård, var inte ens helt säker på att det var covid-19. Sen testade jag mig för antikroppar och har det.

    Jag kan ha blivit smittad tidigare, stor sannolikhet för det även om jag inte varit sjuk. Men det var den här gången smaken blev konstig och det håller fortfarande i sig.

Svar på tråden Ni som har eller haft covid-19, hur lång tid tog det innan ni blev friska?