• Anonym (sara)

    Han har haft annan under uppehåll.

    Ja, som sagt. Vi har en lång relation bakom oss, har haft ett uppehåll oss emellan tidigare, den gången hade ingen av oss andra relationer, men det var heller inget som vi bestämt.

    Samma denna gång, han gjorde slut och sedan hade han och jag ingen kontakt, för att jag inte orkade det. I slutet hade vi dåligt sexliv för att han inte hade lust (med mig i alla fall).Hna försökte få kontakt med mig ett par gånger, men jag svarade inte.

    Ganska snart efter det tog slut så träffade han en kvinna som var yngre än mig som han lagt ganska mycket pengar på under ett år och tagit på olika resor. Exakt samma resor som han lovat mig när vi var tillsammans, men som han aldrig gav mig.

    Vi träffades igen ganska nyligen, jag skrev i somras och undrade hur det var, han svarade några månader senare då det tagit slut mellan dem. Han säger nu att det de hade mest var sexuellt (vilket gör lite ont när han knappt velat ha sex med mig) och att kärleken ser han i mig fortfarande. Det känns dock lite knepigt då att han fortsatte vara med henne trots att vi haft kontakt i sommar, och att de precis gjort slut nu.

    Han är jättepå och vill att vi blir ett par igen, jag tycker om honom men är livrädd för situationen och för att bli svartsjuk, för att han ska tröttna på sex med mig igen (hittills har vi inte haft  sex ) att han ska ta mig för given som jag upplevde att han gjorde förut, att han ska lämna igen. Hon tog nog initiativ till deras slut också. Jag är rädd att hon egentligen betyder mer som kvinna och att jag mer är en trygghet.

    Jag ser det alltså inte som han gjort fel för att han träffade någon annan under uppehållet, men mina känslor håller inte riktigt med, ungefär. Dvs magkänslan är inte bra. Samtidigt som jag naturligtvis tycker om personen jag varit med i 14 år.

    Jag vill inte vara en rebound till den andra tjejen, det tog slut mellan dem för mindre än en månad sedan.

  • Svar på tråden Han har haft annan under uppehåll.
  • Anonym (sara)
    Anonym (G) skrev 2020-09-20 07:18:43 följande:

    Har du själv försökt hitta någon annan?


    Nej, jag har inte riktigt kommit över vår relation. Har gått sådär 10 månader sedan vi gjorde slut, och efter en så lång relation är det svårt, iallafall för mig, att bara börja om. Inte för honom på samma sätt.

    Jag mådde väldigt dåligt första halvåret efter det tog slut också.

    Men i förhållande till honom hade det känts bättre om jag hade dejtat och haft sex med andra, men känns ju meningslöst att göra det bara därför. 
  • Anonym (Anonym)

    Om du funderar lite över självrespekt inser du nog att du borde lämna honom bakom dig. Han tröttnade på dig, skaffade sig en yngre tjej han kunde kn*lla av sig på ett år, nu har han tröttnat på sin nya leksak och tror att han ska kunna få tillbaka dig och leka lyckliga familjen. Aldrig.

  • Anonym (sara)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-20 07:33:55 följande:

    Om du funderar lite över självrespekt inser du nog att du borde lämna honom bakom dig. Han tröttnade på dig, skaffade sig en yngre tjej han kunde kn*lla av sig på ett år, nu har han tröttnat på sin nya leksak och tror att han ska kunna få tillbaka dig och leka lyckliga familjen. Aldrig.


    Oh den sved.

    Men visst kan det se ut så. Dock är jag inte säker på att han ens tröttnat på henne, utan tror mer hon tröttnat. Eller satt upp kriterier för deras relation som inte han klarar.

    Dock lämnade han inte mig FÖR henne, det hände lite senare, efter han försökt kontakta mig efter uppbrottet.

    Men helt bekväm i situationen känner jag mig inte.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (sara) skrev 2020-09-20 07:39:13 följande:
    Oh den sved.

    Men visst kan det se ut så. Dock är jag inte säker på att han ens tröttnat på henne, utan tror mer hon tröttnat. Eller satt upp kriterier för deras relation som inte han klarar.

    Dock lämnade han inte mig FÖR henne, det hände lite senare, efter han försökt kontakta mig efter uppbrottet.

    Men helt bekväm i situationen känner jag mig inte.
    Ja det spelar liksom ingen roll om det var hon som gjorde slut, han kommer och svansar efter dig för att återskapa det ni hade. Det är upp till dig om du är ok med hur det slutade mellan er, hur det var efter osv.

    Men för att vara ärlig, och nu vet jag inte tidslinjen för när han försökte kontakta dig osv, men han kan mycket väl ha haft kontakt med henne innan dess, eller så har de träffats av en slump. Allt är möjligt.

    Jag tänker så här, om du känner dig obekväm, oavsett orsak, så är det fel. Ska man gå in i en relation, med en ny eller ett ex, så ska det kännas bra, det ska kännas rätt, det ska göra dig glad att tänka på. Nu går du bara omkring och grubblar, det kommer inte att bli bra i längden, för de här känslorna kan gå över men mer sannolikt så kommer de fortsätta gnaga på dig och relationen blir inte bra ändå, och då har ni slösat en massa tid och du blir sårad igen.

    Man ska inte behöva övertygas och övervinna sina känslor för att gå in i en relation, då är det något som är fel.
  • Anonym (ooo)

    Du ska nog hålla dig undan detta. Han verkar vara en person som inte klarar av att vara ensam och därför hoppar han som en nickedocka mellan dig, henne och nu provar han med dig igen. 
    Om han inte är helt klart med henne, då faller allt som ett korthus direkt, men han "vill ha någon" och vill inte hon så hoppas han på dig. Inte så smickrande för dig. 

    Om ni skulle försöka igen: vad ser du framför dig ska hända? Ska ert sexliv plötsligt blomstra? Ska ni vara nykära och allt bara jättemysigt? 
    Jag tror att du förstår att så inte är fallet.

    Om jag ska försöka analysera honom, utifrån det lilla du skrivit så är det nog som jag skrev ovan. Kanske tror han ev. inne i sin hjärna att det ska funka med dig (rent hypotetiskt), men jag tror snarare det handlar om att han inte "orkar" leta reda på ännu en ny. Det tar väldigt mycket kraft att försöka hitta någon, lära känna, se om man har de rätta känslorna osv, än att bara ringa upp sin gamla avlagda: "tjenare gumman, här har du mig!" 

  • Anonym (G)
    Anonym (sara) skrev 2020-09-20 07:39:13 följande:

    Oh den sved.

    Men visst kan det se ut så. Dock är jag inte säker på att han ens tröttnat på henne, utan tror mer hon tröttnat. Eller satt upp kriterier för deras relation som inte han klarar.

    Dock lämnade han inte mig FÖR henne, det hände lite senare, efter han försökt kontakta mig efter uppbrottet.

    Men helt bekväm i situationen känner jag mig inte.


    Tror du verkligen att ni skulle få tillbaka det ni hade? Det tror inte jag, situationen är så annorlunda. Om han dessutom i den relationen tog dig för given, vad är det för relation att sukta efter? Förskönar du inte er relation nu?

    Om du dessutom tror att hon den yngre gjorde slut, varför ska du ta emot honom nu? Han ville ju ha henne.

    Det har hänt mycket det senaste året. Inget är som förut

    Det finns alltid en andra eller tredje väg. Självrespekt är otroligt viktigt. Lev själv och se tiden an. Och du, det finns mängder av fiskar i havet (andra män).
  • Anonym (hajfajv)

    Jag tror att tjejer ligger med andra killar efter ett uppbrott.
    Nån mer som också tror det?
    Jag tror också att tjejer tycker att det är mer ok om tjejer gör det. Killen ska inte ens titta åt en annan  tjejs håll. Han ska bli en munk.

    Jag tror att det beror på att tjejer är hycklare.
    Nån mer som också tror det?

  • Anonym (sara)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-20 07:48:01 följande:
    Ja det spelar liksom ingen roll om det var hon som gjorde slut, han kommer och svansar efter dig för att återskapa det ni hade. Det är upp till dig om du är ok med hur det slutade mellan er, hur det var efter osv.

    Men för att vara ärlig, och nu vet jag inte tidslinjen för när han försökte kontakta dig osv, men han kan mycket väl ha haft kontakt med henne innan dess, eller så har de träffats av en slump. Allt är möjligt.

    Jag tänker så här, om du känner dig obekväm, oavsett orsak, så är det fel. Ska man gå in i en relation, med en ny eller ett ex, så ska det kännas bra, det ska kännas rätt, det ska göra dig glad att tänka på. Nu går du bara omkring och grubblar, det kommer inte att bli bra i längden, för de här känslorna kan gå över men mer sannolikt så kommer de fortsätta gnaga på dig och relationen blir inte bra ändå, och då har ni slösat en massa tid och du blir sårad igen.

    Man ska inte behöva övertygas och övervinna sina känslor för att gå in i en relation, då är det något som är fel.
    De träffades via tinder i år enligt honom, så jag tror inte det var något som fanns under tiden vi var tillsammans. 

    I övrigt har du nog rätt. Men jag är väldigt kluven. Han är en vän också, även långt innan vi var ett par. Vi har känt varandra så länge att det kanske ibland blir svårt att avgöra vad som är vad. Menar är det vänskapen man mest saknar, personen eller relationen. 

    Oavsett vad är det nog att han har så bråttom som gör mig mest orolig. det känns som han måste vara med någon, och att det inte är lika viktigt att det just är jag. Men jag kan ha fel. Har en tendens att se saker lite negativt.
  • Anonym (Jag)

    Min känsla är nog att du och han inte borde vara tillsammans. Det blev slut av en anledning ifrån början. Jag är rädd att ni kommer att hamna i de negativa hjulspåren när vardagen är ett faktum igen. Det är nog mest känslorna som spelar just nu.

Svar på tråden Han har haft annan under uppehåll.