• Anonym (Fråga­nde)
    Sun 20 Sep 2020 23:56
    418 visningar
    32 svar
    -1
    32
    418

    Vad tänka på vid stor åldersskillnad?

    Go?kväll! Sitter här på kvällskvisten och funderar. Har klickat grymt bra med en tjej i 20 års åldern, är själv strax över 40 alltså en skillnad på 20 år. Hon vill ta relationen vidare och bli som hon kallar det på riktigt och jag är så säker på att det här är kvinnan som jag vill spendera mitt liv med men jag funderar samtidigt på, är det något jag inte tänkt in? Något jag missar? Är det någon här som är eller varit i min sits och har några goda råd?

    Tankar kring om hon tröttnar eller jag inte räcker till på lång sikt snurrar i huvudet, men allt det försvinner i hennes närvaro så är det. Trots hennes ålder är hon ofantligt klok och lugn, är ekonomiskt stabil och har eget boende samt ambitiös som få. Men återigen, vad ska jag tänka på innan jag går in i den här relationen?

  • Svar på tråden Vad tänka på vid stor åldersskillnad?
  • Anonym (Fråga­nde) Trådstartaren
    Mon 21 Sep 2020 11:13
    #7
    -1
    Anonym (Ttt) skrev 2020-09-21 07:41:06 följande:

    Vad har ni gemensamt förutom kärlek/passion?

    Tycker ni om att göra saker tillsammans? Hur fungerar du med hennes vänner och vise versa?

    Har du barn sen tidigare, hur fungerar de ihop med henne?

    Har ni samma mål/ önskemål om framtiden och inom vilket tidsplanen saker o ting "ska" ske?


    Vi har mycket gemensamt och gör därför mycket tillsammans, naturen och kulturen är vi väldigt hängivna åt båda två. Vi fungerar bra i varandras sällskapskrets skulle jag säga, någonstans så klickar vi så bra på det mentala planet att det blir naturligt. Jag har inga barn sedan tidigare och hon är inte säker på att hon vill ha barn vilket jag är helt ok med då jag själv inte heller är helt säker på den fronten. Vi ser likadant på framtiden skulle jag säga, njuta av livet och ta saker som de kommer. Vi passar bra in i varandras livssituation.
  • Anonym (Fråga­nde) Trådstartaren
    Mon 21 Sep 2020 11:15
    #8
    Anonym (Tea) skrev 2020-09-21 07:45:05 följande:

    Att hon förmodligen inte är färdig vuxen. De flesta ändras ganska mycket mellan 20 och 25 och det hon har som livsmål nu kan vara något helt annat då. Om hon vill studera i fem år och bilda familj efter det, är du rätt man för henne?


    Hon håller på att studera och likaså jag, hon är inte säker på att hon vill ha barn och detta är helt ok för min del då jag inte heller är så lockad. På så vis passar vi in bra i varandras livssituation även om några år tänker jag
  • Anonym (Fråga­nde) Trådstartaren
    Mon 21 Sep 2020 11:23
    #10
    -1
    Anonym (ppp) skrev 2020-09-21 07:58:55 följande:

    Hur länge har ni känt varann? Jag får intrycket att detta är en ganska ny relation? Då kan du vara i det här härliga förälskelsestadiet (och hon också), som man brukar säga varar åtminstone 6 månader. Då tycker och drömmer man en massa saker.

    Även om du uppfattar henne som mkt mogen och driven (betvivlar inte vad du säger) så behöver det ändå inte betyda att hon är mogen på det viset som du antagligen är, som hunnit leva i 40 år och har samlat på dig mycket mer livserfarenhet. Risk finns att det blir som en "förälder-barn"-relation. Eller är du åt andra hållet = omogen? 

    Sedan må jag ha fördomar men jag blir alltid skeptisk när en tjej på ca 20 säger att hon vill ha en relation med någon som i ålder kunde vara hennes förälder. 


    Vi har känt varandra i 9 månader nu och skriver dagligen annars rings vi vid. Håller med dig i allt du skriver, samtidigt som jag ju onekligen inte känner så. Tvärtom så är vi erfarna på olika sätt och kompletterar varandra på så vis, aldrig så att det känns som att jag är en ?förälder?, snarare imponeras jag något otroligt av hennes intellekt och sätt att hantera livet. Men ja absolut så slår tanken mig, vad ser hon i mig? Samtidigt tror jag på det hon säger om att det är svårt för henne att ha en relation med någon i sin egen ålder, hon upplevs som tråkig och ointressant av jämnåriga just för att hon intresserar sig mig för riktigt livskvalité än festande och så vidare. Hon var tidig med att resa och upptäcka världen, festa loss och göra sina misstag verkar det som. Hon ser klart mycket bättre ut än majoriteten av dagens kvinnor, har själv pengar så hon reder sig och boende så hon är med andra ord inte i behov av någonting och kan nog få de flesta killar i och omkring sin egen ålder på fall om hon så skulle vilja men ändå verkar jag vara hennes val och inte för att hon är i behov av varken sig pengar eller tak över huvudet och det är klart det sätter kriller i huvudet på en.
Svar på tråden Vad tänka på vid stor åldersskillnad?