• anonym123456789

    Vad ska jag göra? HJÄLP SNABBT!

    Hej, kort info: Blev anställd på ett nytt jobb nyligen, hann jobba 3 och 1 halv dag innan jag fick svår foglossning från ingenstans och kunde knappt stå upp. Har försökt ta korta promenader, foglossningbälte, alvedon (you name it) men har fortfarande svinont så jag knappt kan stå. Besökte en doktor som rekomendrera att jag skulle sjukanmäla mig hela kommande veckan (denna veckan) vilket jag gjort.

    Har möte imorgon med min chef där tanken var jag skulle tillhandahålla min jobbtelefon samt information. Har mailat 2 gånger, en gång i fredags om sjukanmälan och en gång tidigare idag och frågat hur hon ser på morgondagen om vi fortfarande ska ha mötet.

    Hon har inte svarat på något av mailen än och jag har nu väntat flera timmar. Jag har inget telefonnummer så jag kan inte ringa i heller. Ska jag dyka upp utanför kontoret imorgon utan att jag fått något svar? eller ska jag anta att det är avbokat då jag sjukanmält mig?


    Ska jag gå på mötet eller ej?
  • Svar på tråden Vad ska jag göra? HJÄLP SNABBT!
  • Drottningen1970
    Kjell2 skrev 2020-09-21 17:21:05 följande:

    Är du sjuk ska du inte till jobbet.


    Det är ju skillnad på att vara smittad och att ha drabbats av en åkomma som gör att man inte kan utföra ordinarie arbetsuppgifter. Ett möte klarar TS nog av.
  • Långbenopluto
    Drottningen1970 skrev 2020-09-21 19:41:07 följande:
    Det är ju skillnad på att vara smittad och att ha drabbats av en åkomma som gör att man inte kan utföra ordinarie arbetsuppgifter. Ett möte klarar TS nog av.
    Håller med.
  • anonym123456789

    Jag förberedde mig för att gå på mötet, men fick svar sent på kvällen att hon tyckte vi kunde ställa in det tills jag mår bättre.

Svar på tråden Vad ska jag göra? HJÄLP SNABBT!