• Anonym (Oroli­g)
    Mon 21 Sep 2020 23:10
    235 visningar
    5 svar
    5
    235

    3 barn tätt?

    Jag fick två barn tätt och har nyligen blivit gravid igen med ett tredje. Om allt går vägen så kommer vi attha fått 3 barn inom loppet av 2 år och 9 månader. Det kändes bra till en början, men nu börjar oron att smyga sig på. Hur orkar man? Är det rätt mot de andra två barnen? Tänk om x, y, z...

    Våra barn är hur mysiga som helst, men de har också varit väldigt krävande, särskilt under det första året. En hade kolik och den andra var väl ett gränsfall (kom väl inte riktigt upp i timantalet med konstant skrik, men höll oss uppe halva nätterna ändå). Om tredje också blir sån, så kommer jagju aldrig att få sova (känns det som iaf).

    Så, ni som fått 3 barn tätt, vad har ni för erfarenheter? Raka och ärliga svar uppskattas

  • Svar på tråden 3 barn tätt?
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Tue 22 Sep 2020 06:07
    #3
    Anonym (S) skrev 2020-09-22 03:44:52 följande:

    Jag har fått tre barn på 3,5 år. Mitt standardsvar är att om man klarar av två täta barn på egen hand (dvs utan sin partners medverkan) så klarar man också en tredje.


    Vadå, som ensamstående?
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Tue 22 Sep 2020 23:08
    #5
    Anonym (S) skrev 2020-09-22 22:37:19 följande:

    Inte som ensamstående utan att man klarar av att ta hand om dem under hela dagar.


    Ah, okej. Ja, det är väl klart man klarar det? Är väl få förunnat att vara hemma tillsammans hela tiden.
Svar på tråden 3 barn tätt?