• Anonym (Orolig....)

    Bör jag vara orolig eller?

    Jag e sambo med en man i 5 år. Vi har haft våra upp och ner gångar men annars så funkar de väl bra. Vi har bråkat en del förut då jag kommit på han att sexchatta med andra innan men jag förlät och han visade att han ändrats. Saken e den Jag har precis för några månader sen börjar umgås med min kollega och vi har blivit tajta. Dom känner varann sen förr, dom har gått på dagis ihop och skola.

    Jag har öppnat upp mig till hon när vi haft problem.

    Har nu fått veta att även han öppnat upp sig för hon när han haft problem men inte till mig..?

    Nu har hon problem med sin man och hon kontaktar min sambo och dom ses. Dom har sett nu varje kväll i 3 dagar och pratat och gråtit ihop och pratat ut om allt.

    Jag känner det e konstigt...? Varför kommer hon inte till mig som jag gjorde?

    Jag e orolig att dom ska söka tröst i varandra och de kommer leda till nåt mer. Hon va även så stel på jobbet idag och grät och sa jag önska min man var som din sambo

  • Svar på tråden Bör jag vara orolig eller?
  • Anonym (Trix)

    Ja jag hade tveklöst blivit skeptisk där, att de ens ses tre kvällar i rad och gråter ut hos varandra. Dessutom har ju han visat bristande moral tidigare i och med sexchattandet med andra. Så mitt svar blir ja, du bör vara orolig.

  • Friger

    Jo, det låter ju onekligen som att det tröstas ordentligt.

    Hennes kille vet om, och är okej med att hans fru söker tröst hos din man?

  • Anonym (Anonym)

    Jag förstår inte skillnaden. Det är ok att du pratar med henne. Det är ok att han pratar med henne. Men det är inte ok att hon pratar med honom? Jag tycker det låter som att du är avundsjuk på att hon hörde av sig till honom och inte till dig. Det är verkligen inte konstigt, de har känt varandra länge och är naturligtvis närmare vänner än vad du och hon är. Hon har säkert pratat med sina tjejkompisar också. Gör det inte större än det är. Däremot kan man ju prata med sin sambo om att han är ute och ränner tre kvällar i rad, det skulle jag inte tycka var kul i vilket fall.

  • Anonym (Orolig....)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-22 09:07:19 följande:

    Jag förstår inte skillnaden. Det är ok att du pratar med henne. Det är ok att han pratar med henne. Men det är inte ok att hon pratar med honom? Jag tycker det låter som att du är avundsjuk på att hon hörde av sig till honom och inte till dig. Det är verkligen inte konstigt, de har känt varandra länge och är naturligtvis närmare vänner än vad du och hon är. Hon har säkert pratat med sina tjejkompisar också. Gör det inte större än det är. Däremot kan man ju prata med sin sambo om att han är ute och ränner tre kvällar i rad, det skulle jag inte tycka var kul i vilket fall.


    Dom e inte vänner. Och absolut inte nära vänner. Dom gick i grundskolan och dagis ihopa sen har dom bara hejat på varann på stan men aldrig varit tajta vänner eller vänner som har kontakt eller umgås eller ens ses
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Orolig....) skrev 2020-09-22 10:36:07 följande:
    Dom e inte vänner. Och absolut inte nära vänner. Dom gick i grundskolan och dagis ihopa sen har dom bara hejat på varann på stan men aldrig varit tajta vänner eller vänner som har kontakt eller umgås eller ens ses
    Bara för att man inte umgås hela tiden betyder inte att man inte är vänner. De har känt varandra hela livet och din kille var dessutom den som först vände sig till henne för stöd och råd, det är inte svårt att förstå att de faktiskt står varandra nära trots att de knappt ses och att hon i sin tur vänder sig till honom när hon behöver stöd i en liknande situation. På något sätt måste de ju haft varandras nummer eller nåt för jag tror inte att din kille ur tomma intet kom på att höra av sig till henne när ni hade problem om de inte ens pratats vid på 20 år eller så.
  • Vevoz

    Tror hon tröstar honom med mutta o han ger tillbaka tröst med snoppen tyvärr

  • Anonym (Orolig....)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-22 11:10:14 följande:

    Bara för att man inte umgås hela tiden betyder inte att man inte är vänner. De har känt varandra hela livet och din kille var dessutom den som först vände sig till henne för stöd och råd, det är inte svårt att förstå att de faktiskt står varandra nära trots att de knappt ses och att hon i sin tur vänder sig till honom när hon behöver stöd i en liknande situation. På något sätt måste de ju haft varandras nummer eller nåt för jag tror inte att din kille ur tomma intet kom på att höra av sig till henne när ni hade problem om de inte ens pratats vid på 20 år eller så.


    Fast va? Låt mig tydliggöra här då du antar något helt annat.

    Dom är ju inte vänner och känt varandra hela livet och absolut inte står varandra nära.? Nää.

    Vi är i 40 års åldern och dom har alltså gått i skolan för 25 år sen.

    Aldrig pratat med varann eller umgåtts eller ens haft varandras nummer. Så nej dom är inte "vänner".

    Bekanta från skolan ja.

    Jag öppnade upp mig för hon när vi sågs och sen stötte hon på han på stan en dag och då stannade hon han och frågade hur det går med oss för att jag öppnat upp mig om felen vi hade och hon undra om de fanns någpt hon kunde göra. Så började han öppna upp sig om allt. Sen hade hon skrivit till honom på sms hon hade hittat hans nummer och dom sågs och prata ut om det mellan oss mer. Sen skrev hon till han dagen efter och ville ses för prata ut om sin man. Fick även veta att hennes man lämnat henne för en annan för 1 månad sen.
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-22 11:10:14 följande:

    Bara för att man inte umgås hela tiden betyder inte att man inte är vänner. De har känt varandra hela livet och din kille var dessutom den som först vände sig till henne för stöd och råd, det är inte svårt att förstå att de faktiskt står varandra nära trots att de knappt ses och att hon i sin tur vänder sig till honom när hon behöver stöd i en liknande situation. På något sätt måste de ju haft varandras nummer eller nåt för jag tror inte att din kille ur tomma intet kom på att höra av sig till henne när ni hade problem om de inte ens pratats vid på 20 år eller så.


  • Jamesdio

    Svar, ja, du bör vara orolig. 
    De gör nog mycket mer än tröstar varandra. Eller tröstar varandra på ett annat sätt än du vill.

  • Anonym (Mamma 42)

    Nää det där låter jätte konstigt för mig. Det hör inte till ett bra respektfullt förhållande..

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Orolig....) skrev 2020-09-22 14:17:12 följande:
    Fast va? Låt mig tydliggöra här då du antar något helt annat.

    Dom är ju inte vänner och känt varandra hela livet och absolut inte står varandra nära.? Nää.

    Vi är i 40 års åldern och dom har alltså gått i skolan för 25 år sen.

    Aldrig pratat med varann eller umgåtts eller ens haft varandras nummer. Så nej dom är inte "vänner".

    Bekanta från skolan ja.

    Jag öppnade upp mig för hon när vi sågs och sen stötte hon på han på stan en dag och då stannade hon han och frågade hur det går med oss för att jag öppnat upp mig om felen vi hade och hon undra om de fanns någpt hon kunde göra. Så började han öppna upp sig om allt. Sen hade hon skrivit till honom på sms hon hade hittat hans nummer och dom sågs och prata ut om det mellan oss mer. Sen skrev hon till han dagen efter och ville ses för prata ut om sin man. Fick även veta att hennes man lämnat henne för en annan för 1 månad sen.
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-22 11:10:14 följande:

    Bara för att man inte umgås hela tiden betyder inte att man inte är vänner. De har känt varandra hela livet och din kille var dessutom den som först vände sig till henne för stöd och råd, det är inte svårt att förstå att de faktiskt står varandra nära trots att de knappt ses och att hon i sin tur vänder sig till honom när hon behöver stöd i en liknande situation. På något sätt måste de ju haft varandras nummer eller nåt för jag tror inte att din kille ur tomma intet kom på att höra av sig till henne när ni hade problem om de inte ens pratats vid på 20 år eller så.


    Din förklaring är nog inte helt tydlig ändå. De har alltså inte ens pratat på 25 år, helt plötsligt springer du på henne någonstans och börjar plötsligt berätta om dina problem i relationen. Det är iaf så jag läser din text här ovan. Oavsett så tycker jag hon verkar vara en riktigt omtänksam människa som försökte hjälpa er relation framåt. Och just nu verkar hon behöva en hel del stöttning då hennes egen har spruckit.

    Sedan är det också skillnad på att sexchatta och att vara otrogen. Det är lite som att säga att en person som snattar också skulle kunna begå ett väpnat rån, det är inte riktigt samma sak helt enkelt. Antingen litar du på din kille eller inte.
  • Anonym (Orolig....)

    Har du läs och förståelse svårigheter eller ? Eller du är bara ute efter att vara dryg?

    VAR skrev att jag stött på hon?

    Jag jobbar med hon. Fortfarande.

    HON stötte på han på stan och frågade hur de e och frågade hur de går med oss. Att hon fått höra om de ena och andra, för jag har berättat till henne på jobb om våra problem och hon frågade om de fanns något hon kunde hjälpa med. Och då öppnade han upp sig om allt och berättade vad som hänt och hur han varit.

    Sen hade hon bråttom iväg till jobb. Och hon googlade fram hans nummer och skrev ett sms och frågade om dom ska ses och prata mer, att hon vill gärna hjälpa. Att hon inte känner mig han så bra men hon vill gärna hjälpa oss.

    Dom har inte ungåtts ens i skolan utab bara veta vem som är. Sen har dom hejat på varann på stan.

    Jag och hon har jobbat ihopa och umgåtts på fritiden och alltid hemma hos henne eller ute.

    Hon känner ju mer mig nu än va hon känner han. Jag litat på min sambo men är mer orolig för henne. Vad är hennes baktanke?

    Sen har hon addat han på Facebook och gillat alla hans bilder. Tycker de hela verkar väldigt konstigt.

    Att sexchatta är otrohet. Cyber otrohet faktiskt. Hellre min man knullar en kvinna på ett horhus en natt. De är liksom en natt och hon är glömd. Bara sex.

    Men att sexvhatta och chatta dagligen i 3 månaders tid, bygga upp känslor och tycke, dela med sig av sin vardag och kropp, sina intressen, djupa saker. Det är nästan värre.

    Inte lönt svara dig nå mer. Då du misstolkar allt och antar allt på ditt sätt

  • Anonym (L)

    JA, du bör vara orolig. Tycker hon verkar vara en superobehaglig person som googlar fram nummer och börjar höra av sig till sin kollegas man som hon inte är nära vän med, gillar alla bilder på fb och att de ses ensamma och pratar om DIG och om hennes man?!

    Tycker inte du ska ha denna människa i ditt liv, din man ska väl prata med DIG om era problem, inte din kollega?

  • Jamesdio

    Ja igen, du ska vara orolig. Jag blev nyligen lämnad av min man efter månader av otrohet bakom min rygg. Med facit i hand gick jag bakåt och konstaterade att de hade gillat varandras inlägg på facebook ett antal månader bakåt i tiden. Så det är helt klart en varning på det.

  • Anonym (...)

    Ja tydligen vill hon ha din man. Hur kan du acceptera att de är otrogna framför dina ögon?

Svar på tråden Bör jag vara orolig eller?