• Anonym (Kalle)

    Kan mitt ex ha kapat min mobil och Facebook?

    Har precis brutit upp från mitt ex efter en rad märkliga händelser, Mycket svartsjuka och ett extremt kontrollerande beteende.

    Detta är säkert en enormt korkad fråga från någon som är väldigt ointresserad av Facebook. Jag funderar på om mitt ex har installerat någon form av spyware på min telefon.

    Mitt ex erkände vid ett tillfälle att hon hade brutit sig in min telefon genom att på något sätt listat ut koden på min telefon. Hon sa koden så att jag vet att hon hade rätt kod och att det inte var något skitsnack. Efter det bytte jag kod och hade alltid telefonen med mig även om jag inte hade något att dölja. 

    Men en riktigt sjuk sak hände. Plötsligt stod jag och hon som förlovade på Facebook. Jag har aldrig godkänt någon sån förfrågan och jag vet att hon inte hade tillgång till min telefon när det hände. Har frågat flera vänner och de säger alla att man måste ha tillgång till kontot för att kunna ändra status!? Hur kan det annars ha gått till om hon inte har tillgång till mitt konto?

    Jag hittar inga installerade appar, men de lär väl knappast synas.

  • Svar på tråden Kan mitt ex ha kapat min mobil och Facebook?
  • Anonym (Bubblan)

    Du har inte loggat in på Facebook någon annanstans? Hennes mobil, padda eller dator? Och i så fall är inloggade fortfarande.

    Min kompis råkade ut för det nämligen. Hon hade loggat in på sin och sambons gemensamma dator. Efter separationen fick han med sig datorn och fortsatte logga in på hennes användare.

    Du kan gå in på facebook och begära att loggas ut från alla devicer. Byt lösenord för att vara säker.

  • Egon den stora

    Byt lösenord på allt och välj att logga ut dig från alla enheter. Installera om mobilen om du fortfarande är osäker.

  • Anonym (Tips från coachen)

    Du borde kunna se på listan över installerade appar och sortera på installationsdatum, då ser du förhoppningsvis om det är något du inte känner igen eller som verkar skumt.

Svar på tråden Kan mitt ex ha kapat min mobil och Facebook?