• Anonym (GD)

    Sex, manligt och kvinnligt

    Män har sex för att må bra

    Kvinnor har sex när de mår bra

    Rätt eller fel?

  • Svar på tråden Sex, manligt och kvinnligt
  • Aniiee

    Onyanserat och stereotypt.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Anonym (Va)
    Anonym (GD) skrev 2020-09-22 22:02:32 följande:

    Män har sex för att må bra

    Kvinnor har sex när de mår bra

    Rätt eller fel?


    Fel.
  • Anonym (-)

    Säg det till alla kvinnor som ställer upp på tjatsex.

  • Anonym (EN)
    Anonym (GD) skrev 2020-09-22 22:02:32 följande:

    Män har sex för att må bra

    Kvinnor har sex när de mår bra

    Rätt eller fel?


    Är kvinna - har absolut sex för att må bra - så fel
  • Anonym (Link)

    Jag är kvinna och har haft sex när jag mår dåligt, för att självskada.
    Men även när jag mått bra så har sex fått mig att må ännu bättre. Var passar det in...? 


    De männen som jag haft sex med som självskada har ju förmodligen haft det för att må bättre för stunden...

  • Mimosa86

    Såklart man har sex för att må bra men jag upplever skillnad mellan min man och migsjälv utifrån din hypotes.

    Min man är alltid öppen för sex. Han kan tex vilja ha sex trots att vi varit på begravning samma dag för en närstående. Han mår bättre när han haft sex.

    Men jag kan inte det när jag är i sorg, är i hög stress eller dylikt, min kropp kickar inte igång om inte sinnena är rätt för stunden.

  • Anonym (EN)
    Mimosa86 skrev 2020-09-23 13:25:31 följande:

    Såklart man har sex för att må bra men jag upplever skillnad mellan min man och migsjälv utifrån din hypotes.

    Min man är alltid öppen för sex. Han kan tex vilja ha sex trots att vi varit på begravning samma dag för en närstående. Han mår bättre när han haft sex.

    Men jag kan inte det när jag är i sorg, är i hög stress eller dylikt, min kropp kickar inte igång om inte sinnena är rätt för stunden.


    Det är individuellt- jag är kvinna och skulle mycket väl kunna ha sex under de premisserna. Sex löser stress för mig
  • Anonym (man)
    Anonym (-) skrev 2020-09-22 22:24:24 följande:

    Säg det till alla kvinnor som ställer upp på tjatsex.


    Det är det inte bara kvinnor som gör, upplysingsvis.
  • Anonym (Link)
    Anonym (man) skrev 2020-09-23 14:20:08 följande:
    Det är det inte bara kvinnor som gör, upplysingsvis.
    Lär INTE finnas många fall där det är tvärtom... Aldrig hört om. Därmed inte sagt att det inte finns, men kan inte vara speciellt vanligt.
  • Anonym (man)
    Anonym (Link) skrev 2020-09-23 15:04:43 följande:
    Lär INTE finnas många fall där det är tvärtom... Aldrig hört om. Därmed inte sagt att det inte finns, men kan inte vara speciellt vanligt.
    Jag är en, och jag nämnde det bara som en "svart svan". Eller, tjat och tjat, hon började gråta när jag sade nej för att hon tog det som att det var något fel på henne. Till slut sade jag ja oavsett jag ville eller inte eftersom det var lättare än konsekvensen. Rent tjat har också förekommit, och inte bara från en kvinna. 

    Anekdotisk bevisföring, som du tar upp här, tycker jag inte är så värdefullt.
Svar på tråden Sex, manligt och kvinnligt