• Anonym (?)

    Flicknamn, så svårt!

    Vad tycker ni om namnen Ester, Ingrid, Ellen & Elise?

    Vi velar fram och tillbaka :)

  • Svar på tråden Flicknamn, så svårt!
  • Anonym (T)

    Jag gillar Ester och Elise bäst :)

    Ester heter min dotter i mellannamn .

  • Anonym (?)
    Anonym (T) skrev 2020-09-23 10:44:43 följande:

    Jag gillar Ester och Elise bäst :)

    Ester heter min dotter i mellannamn .


    Vad fint! Visst är det en blomma som heter så?:)
  • Anonym (T)
    Anonym (?) skrev 2020-09-23 14:45:35 följande:

    Vad fint! Visst är det en blomma som heter så?:)


    Vet inte men Ester betyder stjärna iaf :). Min dotter är döpt efter min morfars mamma som var en väldigt snäll och varm person. Så Ester är en favorit :)
  • Anonym (myself)

    Personligen gillar Ingrid minst - känns lite för "skandinaviskt" och kallt, men andra namn är fina

  • Embla twopointoh

    Ester och Ingrid tycker jag är fina, speciellt Ingrid som jag tycker förmedlar femininitet och styrka. Ellen är okej, men Elise tycker jag är för sockersött.

  • Embla twopointoh
    Anonym (?) skrev 2020-09-23 14:45:35 följande:
    Vad fint! Visst är det en blomma som heter så?:)
    Jag tror du tänker på aster, vilket är en blomma.

    Ester är ett bibliskt namn med persiskt ursprung som betyder stjärna.
  • Anonym (?)
    Embla twopointoh skrev 2020-09-23 15:18:56 följande:

    Jag tror du tänker på aster, vilket är en blomma.

    Ester är ett bibliskt namn med persiskt ursprung som betyder stjärna.


    Ah Aster var det ja! Inte konstigt att jag inte hittade något när jag googlade på Ester;)
  • Anonym (?)
    Anonym (T) skrev 2020-09-23 14:59:44 följande:

    Vet inte men Ester betyder stjärna iaf :). Min dotter är döpt efter min morfars mamma som var en väldigt snäll och varm person. Så Ester är en favorit :)


    Vilken fin bakgrund till namnvalet:)
  • Anonym (E)

    På min tjejnamn lista har jag Ingrid så hade lätt valt det.. men Elise är med fint.

    Det känns som gamla namn är lite poppis i år och då passar ju Ingrid in.. själv har jag en Bertil här hemma och bland våra kompisar som har fått i år finns Selma. Frank. Rune. August

  • Kusinen

    Namn som passr in väl i nuvarande namntrend, inte avvikande eller uppseendeväckande på något sätt.

  • Norrut

    Alla namn är bra, så välj fritt

    Personligen gillar jag Ester och Ingrid. Min lågstadiefröken hette Ingrid och hon var den bästa start på en skolgång en klass kunde ha haft. Genomsnäll, beläst, inspirerande och - förstod jag när vi bytte fröken - fantastiskt bra på att hålla en klass ungar i schack utan att det ens märktes att hon gjorde det. Vi brevväxlade i ett par år efteråt, för så gullig var hon.

  • Nimzay

    Namnen Ingrid, Ellen och Elise gillar jag, särskilt Ingrid är ett av mina favoritnamn. Ester däremot är jag inte lika förtjust i men tycker väl samtidigt det är ett helt okej namn antar jag. Så helt okej namn allihop typ, enligt mig.

Svar på tråden Flicknamn, så svårt!