• Anonym (jaha)
    Wed 23 Sep 2020 17:17
    4300 visningar
    112 svar
    +2
    112
    4300

    Har alltid varit otrogen i varje förhållande

    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-23 16:56:55 följande:

    I dom första förhållanden tog jag absolut inte åt mig när jag blev påkommen, kände att jag kunde hitta nya förhållanden och fortsätta att strula till det ibland.

    Men nu har jag gjort de igen! Jag var verkligen kär och älskade min pojkvän men han är lastbilschaufför så han är inte hemma på veckorna så mycket. Jag strulade med en kollega och min pojkvän kom hem tidigare än väntat. Blev kallad för både den ena och de andra. Dvs jävla slampa, äckel, svin mm. Sen vad han mig dra åt helvete. Denna gång ångrar jag mig verkligen och jag känner mig verkligen som ett stort äckligt svin. Så de behöver ni inte ens påpeka här mer att jag är. Orkar inte höra de heller.

    Jag vill ha tips på hur jag ska få honom tillbaka, jag behöver ha honom tillbaka ha känt mig så äcklig efter detta. Han skriver bara elaka saker när jag ber om förlåtelse.

    Hur ska jag få honom på fall igen?


    Är inte det som att säga... jag slog min kille i skallen med ett baseballträ och nu vill han inte längre umgås med mig, hur ska jag göra för att få honom tillbaka så jag kan slå honom fler ggr?

    Varför skulle någon vilja hjälpa dig skada den stackars killen mer än vad du redan gjort?

    Vad du behöver är inte tips på hur du bättre ska kunna manipulera människor mer än du redan gör. Vad du behöver är självinsikt och terapi så du slutar bete dig som ett svin mot andra. Först då kommer du slippa problemen  du själv försätter dig i.
  • Anonym (jaha)
    Thu 24 Sep 2020 10:18
    #15
    +3
    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-24 10:01:32 följande:
    Varför ska man vara elak och inte hjälpa andra? Jag säger ju att jag vill skärpa mig och ta detta förhållande seriöst
    Fast grejen är den att det man säger inte är värt ett skit så länge man inte gör som man sagt. Och eftersom du själv skriver att du varit otrogen i alla dina förhållanden så är det ju uppenbart att dina löften om att inte göra om det inte är värt någonting och du kommer garanterat bara göra om det.

    Och eftersom du kommer göra om det och såra och förnedra honom igen och igen så är det ju ingen bra idé att hjälpa dig få honom tillbaka, varför skulle vi vilja hjälpa dig skada honom mer än du redan gjort?

    Kort sagt, du har uppenbara problem med både din moral och ditt agerande och det kommer inte lösas av att du lovar dig själv saker du sen inte kommer hålla. Du behöver terapi för att komma till botten med ditt beteende. Du kanske helt enkelt inte passar i monogama förhållanden utan ska kanske hellre leva i ett öppet förhållande. Men då måste du ju oxå vara ärlig med det redan från början och inte springa runt och lura folk att tro att du är monogam fast du inte är det, och det är där dina problem med moral kommer in i bilden.
  • Anonym (jaha)
    Thu 24 Sep 2020 10:20
    #17
    +2
    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-24 10:02:30 följande:
    Jag älskar honom visst så yttra dig inte om saker du inget vet
    På vilket sätt menar du att såra och förnedra en person är förenligt med kärlek?
    Gör man så mot människor man älskar?
    Nej det gör man normalt inte, men du gör ju så. Och då finns det ju helt klart anledning att fråga sig om du öht vet vad verklig kärlek är eller om du bara vet vad kärlek till dig själv är?
  • Anonym (jaha)
    Thu 24 Sep 2020 10:25
    #20
    +1
    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-24 10:12:07 följande:
    De är ju inte så att man planerar att vara otrogen så döm ingen innan du vet
    varför skulle man inte döma människor som medvetet springer runt och såra och förnedrar människor som litar på dem? Det är väl snarare tvärtom att man SKA döma såna människor, hur ska de annars fatta att de gör fel?

    Om du dömde dig själv lite hårdare istället för att snacka bort det för dig själv med fjantiga ursäkter om att "det är inte så att man planerar det" så skulle du kanske inte agera som du gör? Det är väl klart du kommer göra om samma misstag om och om igen om du hela tiden har bra ursäkter för det och förlåter dig själv på två sekunder?
  • Anonym (jaha)
    Thu 24 Sep 2020 17:20
    #38
    +3
    KimLinnefeldt skrev 2020-09-24 17:06:44 följande:

    Bry dig inte om de elaka och moraliserande inläggen här, de skrivs av människor som vill lyfta sig själva, inte dig.

    Du har fått världens chans att utvecklas som människa, att bli friare från ditt bekräftelsebehov och bli en mer mogen och självständig person. Troligen behöver du hjälp med det. 

    När du har byggt dig igen så kanske en dag han vill ha dig tillbaka. Men då kanske du inte vill ha honom tillbaka. Livet går vidare ändå, jag lovar dig.


    Ännu en narcissist som tycker det är helt ok behandla andra lite som man vill bara det leder till någon slags nytta för en själv.

    Ja livet går vidare för alla, skillnaden är att vissa lämnar en stort jävla spår av missöde och trasiga människor bakom sig medan andra lämnar goda minnen och vänskap bakom sig.
  • Anonym (jaha)
    Thu 24 Sep 2020 17:47
    #42
    +2
    KimLinnefeldt skrev 2020-09-24 17:38:42 följande:
    Jag tror att du missförstår mitt inlägg. Hon måste definitivt ändra på sig. Och då har hon allt att vinna, menar jag.
    Nja, men du tycker ju även att det hon gjort är ok eftersom du beklagar dig över moraliserande.

    Är det ok att utvecklas genom att förstöra andra människor?
  • Anonym (jaha)
    Mon 28 Sep 2020 13:22
    #49
    KimLinnefeldt skrev 2020-09-28 13:08:23 följande:
    Att råda henne att ta hand om sig själv och försöka komma till klarhet över vad som driver henne att göra dåliga saker är inte att moralisera. 

    Det jag reagerade emot var svordomar, fördömanden och moraliserande som inte hjälper en människa som uppenbarligen ber om hjälp här. Några exempel som jag reagerade på:

    "Varför skulle någon vilja hjälpa dig skada den stackars killen mer än vad du redan gjort?

     


    Vad du behöver är inte tips på hur du bättre ska kunna manipulera människor mer än du redan gör


    Nehe du, du ska låta han vara och låta honom hitta en person som förtjänar honom och älskar honom på riktigt. För det gör du absolut inte.


    Hur jävla svårt ska det vara att göra slut med någon innan man gör ett val som kan totalt förstöra en människa för resten av sitt liv? Fyfan säger jag ba


    Du ska lära dig av det här, väx upp, get over it, och hitta någon som du kan behandla med respekt.


    Om man älskar någon så bryr man sig om denne, då är man inte otrogen.


    Fast grejen är den att det man säger inte är värt ett skit så länge man inte gör som man sagt. Och eftersom du själv skriver att du varit otrogen i alla dina förhållanden så är det ju uppenbart att dina löften om att inte göra om det inte är värt någonting och du kommer garanterat bara göra om det.


    du har uppenbara problem med både din moral och ditt agerande och det kommer inte lösas av att du lovar dig själv saker du sen inte kommer hålla.


    Låt honom vara. Du bryr dig ju uppenbarligen inte om honom ändå. 


    På vilket sätt menar du att såra och förnedra en person är förenligt med kärlek?


    Om du dömde dig själv lite hårdare istället för att snacka bort det för dig själv med fjantiga ursäkter o


    Du kan ju inte älska honom om du behandlar honom som du har gjort."


    Jaha, så du menar att man då ska helt strunta i vad det hon ber om kommer få för konsekvenser för honom och bara utgå ifrån vad som är bäst för henne och givetvis hjälpa henne, dvs dra på sig skygglappar, och bara se på det enögt och sen hävda att man är "empatisk" för att man skiter i vilka konsekvenser det får för honom?

    Kan du själv förklara varför man öht skulle vilja hjälpa någon att plåga en annan människa enbart för att personen ber om det?

    Resonerar du så i andra sammanhang oxå? Om någon ber dig hämta ett järnrör för att kunna smacka till någon en gång till så gör du givetvis det utan att fundera över om det kommer göra ont på den andra? Och om någon annan kanske tycker att det inte är så lämpligt att hjälpa personen göra nåt sånt så är de givetvis jättetaskiga, dömande och moraliserande?

    Eller är det kanske så att man borde döma och moralisera över saker som går ut på att orsaka andra lidande och det är snarare du som då helt saknar moral om du öht överväger att hjälpa någon utsätta en annan person för lidande?
  • Anonym (jaha)
    Mon 28 Sep 2020 15:53
    #54
    +2
    KimLinnefeldt skrev 2020-09-28 15:30:53 följande:

    Hon vill hitta tillbaka till sin kille. Bästa sättet menar jag är att hon förändrar sig själv. 

    Det är onödigt att fördöma och moralisera. Det gör hon själv: "Denna gång ångrar jag mig verkligen och jag känner mig verkligen som ett stort äckligt svin. Så de behöver ni inte ens påpeka här mer att jag är."


    Fast nu är du återigen inne på ENBART vad hon vill och tänker men du skiter fullkomligen i vad det innebär för honom. 

    Bästa sättet är givetvis att hon förändrar sig själv, men sen kan man ju fråga sig hur troligt det är att hon gör det när hon varit otrogen i alla sina förhållanden och vad det kommer innebära för HONOM om hon återigen misslyckas med det?
    Det är ju HAN och inte hon som kommer få ta hela skiten för om hon misslyckas med sin förändring.  Vore det inte kanske bättre om hon förändrar sig FÖST och avstår från förhållanden tills hon är klar med sin förändring?

    Det är väl klart att det är nödvändigt att moralisera eftersom hela frågan är en moralisk fråga. Tar vi bort moralen ur frågeställningen så finns ju inget att diskutera och TS kan springa omkring och bedra folk på löpande band. Och om TS hade dömt sig själv lite mer istället för att enbart utgå efter vad som känns bäst för just henne så skulle hon kanske inte agerat på samma sätt gång på gång.

    Vad hjälper det att säga att man ångrar sig och sen bara göra samma sak igen och igen? På vilket sätt menar du att man har ångrat sig då? Gör man om saker man ångrar?
  • Anonym (jaha)
    Mon 28 Sep 2020 16:17
    #58
    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-28 15:59:58 följande:
    Jag ångrar mig ju denna gång. I alla andra förhållanden som jag har varit otrogen i så har jag aldrig känt mig som ett äckligt svin. Men i detta förhållandet känner jag mig verkligen som ett äckligt svin
    Ja fast bara för att du ångrar dig så är inte det någon garanti för att du inte kommer göra så igen. Du har trotts allt en ganska gedigen historia av att att inte vara pålitlig och det förändras inte bara sådär över en natt, det krävs betydligt mer än så för att förändra ett beteende.

    Och eftersom du inte kan garantera att du inte kommer såra honom mer än du redan gjort så är det ju jävligt egoistiska att vilja ha tillbaka honom bara för att tillfredsställa dina egna behov.
  • Anonym (jaha)
    Tue 29 Sep 2020 13:07
    #72
    EnAnonumius skrev 2020-09-29 12:58:24 följande:
    Helt FEL. Hon undra inte alls hur hon skall gå vidare.

    Hon skriver i klartext detta, citera de sista två styckarna TS' trådstart med citatbox.
    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-23 16:56:55 följande:

    Jag vill ha tips på hur jag ska få honom tillbaka, jag behöver ha honom tillbaka ha känt mig så äcklig efter detta. Han skriver bara elaka saker när jag ber om förlåtelse.

    Hur ska jag få honom på fall igen?


    (slut citat)

    Så du kommer med ett falskt påstående här om att TS "undra hur hon skall gå vidare".
    Hon vill ha tips på hur hon får tillbaka honom. Så det är inte alls konstigt att folk säger till henne att hon kan glömma att få tillbaka honom när hon varit otrogen emot honom. Och majoriteten som svara i tråden kommer att sätta sig in i TS f.d kille och han sits i detta tråkiga.
    Så jo TS EX är högst relevant att ta upp/med då det handlar ju om honom precis lika mycket som TS.
    WORD!
  • Anonym (jaha)
    Fri 23 Oct 2020 14:10
    #88
    +1
    Anonym (Maddis) skrev 2020-10-18 20:09:02 följande:
    Varför är du så taskig
    Varför är du så taskig mot killen?
  • Anonym (jaha)
    Mon 26 Oct 2020 11:30
    molly50 skrev 2020-10-26 10:51:04 följande:
    Det är nog svårt att få vettiga svar när TS så totalt saknar självinsikt.
    Men jag hoppas också att det är en trolltråd.
    Och är det inte det så hoppas jag att TS ex inte tar henne tillbaka.
    Det har hon inte förtjänat.
    Hur många otrogna har självinsikt över hur destruktivt deras agerande för andra?
    Jag tror faktiskt de är väldigt få. Majoriteten verkar ha en hel arsenal med ursäkter för varför just deras otrohet var ok ändå och man tär mer än gärna andras otrohet i försvar.

    Det enda som egentligen skiljer är hur bra man lyckas dölja det. Vissa är duktigare än andra på att linda in det i vackra ord och falska erkännande om att det är fel följt av 20 ursäkter för varför det inte är fel.Flört
  • Anonym (jaha)
    Mon 26 Oct 2020 13:02
    +1
    Anonym (Egen erfarenhet) skrev 2020-10-26 11:26:29 följande:
    Eller så kanske det man inte skall vara så dömande. Försvarar inte TS eller någon slags otrohet. Men med din ton i denna tråd och andra liknande trådar så tror jag faktiskt inte att du lyckas påverka i rätt riktning. För det är väl det du vill. Eller har du en mer personlig agenda. Mitt svar till TS var det här;

    Anonym (Egen erfare­nhet)

    #5 2020-09-23

    Att vara otrogen är ett val du gör och du måste visa att du tar ansvar för dina val. Låter utifrån det du skriver att du bara vill ha hjälp med att få tillbaka honom. Om det nu är så som du beskriver det att detta har hänt flera gånger och du märker att det är ett mönster så börja där. Du säger att du mår dåligt av dina val. Lyssna på det. Spänning och uppmärksamhet är inte det vi bygger lycka på.

    Börja med att sök hjälp. Finns bla SLAA - kolla på den ort du bor. De hjälper en på ett mycket bra sätt. Är som AA men med fokusering på sex och spelmissbruk i olika former ( även notorisk otrohet)

    Berätta och bevisa för pojkvännen att du är villig att ändra på dig. Någon slags samtalskontakt för att adressera vad det egentliga problemet är. Senare kanske parterapi om och när pojkvännen ev är med på tåget igen.

    Du kommer säkert tycka att du inte behöver dessa råd. Så fungerar vi.

    Men personligen så tror jag att precis just så kan du börja vinna din pojkväns förtroende tillbaka.
    På vilket sätt menar du att det du skrivit är annorlunda än något av både Molly och andra sagt i denna tråd?

    Bara för att du anser dig själv vara "odömande" så betyder väl inte det att det du skriver är annorlunda eller bättre än vad någon annan skrivit. Det betyder snarare att du verkar ha lite högre tankar om dig själv och dessutom lurar dig själv att tro att du inte dömer, för i praktiken har du dömt precis lika mycket som någon annan i samma sekund du avgörande om TS agerande är rätt eller fel.
Svar på tråden Har alltid varit otrogen i varje förhållande