• Anonym (Ni)

    Ni som ofta flyger/reser varje år, när var senaste gången som ni flög?

    Ni som reser mycket, när flög ni senast och är det på grund av Corona som ni rest mindre?

    Är kommer ni sätta igång och flyga igen?

  • Svar på tråden Ni som ofta flyger/reser varje år, när var senaste gången som ni flög?
  • Anonym (Mia)

    Jag flög senast för snart en månad sen (jag är i ett långdistansförhållande). Det har varit färre resor i år än året innan på grund av pandemin.

  • riboflavin

    Vi har valt bort både en vår- och en höstresa på grund av det rådande läget, flög senast i nov 2019. Lär nog inte resa innan det kan göras utan restriktioner/inskränkningar i rörelsefrihet/masktvång/etc. som krånglar till det, då kan jag lika gärna stanna hemma. Så vi får väl se hur det utvecklar sig med smittspridning och eventuella vaccinationer kommande år.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Jag)

    Var på kanarieöarna i mars och det blev lockdown några dagar efter henresan. Har en till resa inbokad kommande mars. Obligatoriskt munskydd känns inte som någon vidare semester också risken för att bli frihetsberövad.

    Det är skrämande hur de håller på, risken är att allt går i konkurs och de får svår fattigdom.

  • Anonym (Ni)
    Anonym (Jag) skrev 2020-09-23 20:14:16 följande:

    Var på kanarieöarna i mars och det blev lockdown några dagar efter henresan. Har en till resa inbokad kommande mars. Obligatoriskt munskydd känns inte som någon vidare semester också risken för att bli frihetsberövad.

    Det är skrämande hur de håller på, risken är att allt går i konkurs och de får svår fattigdom.


    Enligt vänner som bor mitt i London, engelsmän, så behövs bara munskydd i affärer men annars går alla utan så undrar om det här med munskyddstvång är överdrivet?
  • Anonym (A)

    Utomlands -Sportlovet

    Inrikes - Juli

    Enbart pga Corona som det inte blev någon utlandsresa i sommar eller resa nu i höst vad det ser ut som.

  • Drottningen1970

    Maj 2019 till amsterdam.

    Inte rest pga corona.

    Tänker resa så fort det känns ok igen. Hade hoppats på februari, men det verkar inte bli aktuellt.

    Reser normal 2-3 ggr per år med flyg.

  • Anonym (Ni)
    Drottningen1970 skrev 2020-09-23 20:25:57 följande:

    Maj 2019 till amsterdam.

    Inte rest pga corona.

    Tänker resa så fort det känns ok igen. Hade hoppats på februari, men det verkar inte bli aktuellt.

    Reser normal 2-3 ggr per år med flyg.


    I februari borde allt vara mer normalt med att kunna resa mer!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Ni) skrev 2020-09-23 20:16:45 följande:

    Enligt vänner som bor mitt i London, engelsmän, så behövs bara munskydd i affärer men annars går alla utan så undrar om det här med munskyddstvång är överdrivet?


    I Spanien så är det obligatoriskt med munskydd ute, oavsett avstånd. Undantag på stränder och om man sitter på en servering och har mat eller dryck framför sig. Logiskt? Nej, bara en symbolhandling och ett sätt för makthavarna att visa pondus.
  • Aliona

    Jag flög senast i feb, en jobbresa till Latinamerika. Jag flyger normalt ca varannan månad, minst, pga jobb och mormor (min barns mormor alltså) och andra nära släktingar i utlandet som är viktiga för oss. Jag vill dra ner på flygandet för klimatets skull och har inte flugit på semesterresa sedan 2014. Nu med Covid är alla jobbresor inställda tills vidare. Jag räknar med att de kommer igång till vintern, eller ev. våren nästa år.

  • Drottningen1970
    Anonym (Ni) skrev 2020-09-23 20:27:32 följande:

    I februari borde allt vara mer normalt med att kunna resa mer!


    Ser inte ut som om det går åt rätt håll ute i världen.Har ingen lust att hamna inlåst på nåt hotell eller strandad för att flygen slutar gå. I värsta fall får man väl vänta tills det börjas vaccineras. Den som lever får se. Surt som fan men det finns viktigare saker än att ligga på playan...
Svar på tråden Ni som ofta flyger/reser varje år, när var senaste gången som ni flög?