• Anonym (HönanAgda)

    Nu när vi har hen

    Saknar ni riktiga män?

  • Svar på tråden Nu när vi har hen
  • Anonym (Höst)

    Ja!! Och riktiga kvinnor med som inte är helt genusteori förstörda.

  • No Logo

    Aldrig har det knullats så mycket som på 60-talet när den förra vågen könslikvärdighet, unisex etc var som störst, så helt avtändande kan det ju inte vara med jämlikhet mellan könen.

  • Anonym (HönanAgda)
    No Logo skrev 2020-09-24 10:38:50 följande:

    Aldrig har det knullats så mycket som på 60-talet när den förra vågen könslikvärdighet, unisex etc var som störst, så helt avtändande kan det ju inte vara med jämlikhet mellan könen.


    60-talet, det är ett tag sen. Nu har vi år 2020.
  • Anonym (ace)
    Anonym (HönanAgda) skrev 2020-09-24 10:42:28 följande:
    60-talet, det är ett tag sen. Nu har vi år 2020.
    Och trots det så finns det en mängd personer som fortsätter motarbeta denna könslikvärdighet med frågeställningar som denna TS.
  • Anonym (Udda)

    Menar du att alla som definierats som pojkar vid födseln numer identifierar sig som ickebinära? Om det är din upplevelse så tror jag att du har en rätt ovanlig umgängeskrets. Själv känner jag gott om både män och kvinnor men har bara två bekanta som är ickebinära.

  • Anonym (?)
    No Logo skrev 2020-09-24 10:38:50 följande:

    Aldrig har det knullats så mycket som på 60-talet när den förra vågen könslikvärdighet, unisex etc var som störst, så helt avtändande kan det ju inte vara med jämlikhet mellan könen.


    Och vad sjutton har jämlikhet mellan könen med ordet "hen" att göra?
  • No Logo
    Anonym (?) skrev 2020-09-24 20:18:42 följande:

    Och vad sjutton har jämlikhet mellan könen med ordet "hen" att göra?


    Uppkomsten av hen, liksom unisex, är en följd av strävan efter jämlikhet mellan könen och lika värde för alla människor oavsett vilken könstillhörighet de själva anser att de är.
  • Anonym (Anonym)
    Nimzay skrev 2020-09-24 21:06:58 följande:

    De flesta killar i min ålder är gravt feminismskadade så typ ja


    Att döma av din nedsättande term måste jag fråga, är du förbannat emot att kvinnor ska ha samma rättigheter och ses med samma värde som män? Jag är tacksam att sådana som du är i minoritet.
  • Nimzay
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-24 21:46:20 följande:
    Att döma av din nedsättande term måste jag fråga, är du förbannat emot att kvinnor ska ha samma rättigheter och ses med samma värde som män? Jag är tacksam att sådana som du är i minoritet.
    Jag tycker att kvinnor och män borde ha olika rättigheter, skyldigheter, uppgifter och dylikt i samhället ja, till viss del i alla fall. Vilket är en rätt självklar och realistiskt sund värdering, såvida man inte lever i nån slag utopisk fantasivärld och vill att samhället ska specialdesignas för att stämma överens med ens egna fantasifulla drömbild av ett samhälle. Och antagligen skulle nog de flesta av världens människor och djur hålla med mig i detta.

    Men nej jag anser inte att kvinnor har mindre värde än män eller bör ha mindre värde än män, bara för att man anser att människor är olika och (i alla fall till viss del) bör ha olika rättigheter, skyldigheter, uppgifter och förväntningar på sig etc, behöver det inte tvunget betyda att man anser att de är olika mycket värda.
  • Jemp
    Nimzay skrev 2020-09-25 02:37:32 följande:

    Jag tycker att kvinnor och män borde ha olika rättigheter, skyldigheter, uppgifter och dylikt i samhället ja, till viss del i alla fall. Vilket är en rätt självklar och realistiskt sund värdering, såvida man inte lever i nån slag utopisk fantasivärld och vill att samhället ska specialdesignas för att stämma överens med ens egna fantasifulla drömbild av ett samhälle. Och antagligen skulle nog de flesta av världens människor och djur hålla med mig i detta.

    Men nej jag anser inte att kvinnor har mindre värde än män eller bör ha mindre värde än män, bara för att man anser att människor är olika och (i alla fall till viss del) bör ha olika rättigheter, skyldigheter, uppgifter och förväntningar på sig etc, behöver det inte tvunget betyda att man anser att de är olika mycket värda.


    Varför skulle man ha olika rättigheter och skyldigheter? Beroende på kön?
  • Anonym (Lite salt)
    Nimzay skrev 2020-09-25 02:37:32 följande:

    Jag tycker att kvinnor och män borde ha olika rättigheter, skyldigheter, uppgifter och dylikt i samhället ja, till viss del i alla fall. Vilket är en rätt självklar och realistiskt sund värdering, såvida man inte lever i nån slag utopisk fantasivärld och vill att samhället ska specialdesignas för att stämma överens med ens egna fantasifulla drömbild av ett samhälle. Och antagligen skulle nog de flesta av världens människor och djur hålla med mig i detta.

    Men nej jag anser inte att kvinnor har mindre värde än män eller bör ha mindre värde än män, bara för att man anser att människor är olika och (i alla fall till viss del) bör ha olika rättigheter, skyldigheter, uppgifter och förväntningar på sig etc, behöver det inte tvunget betyda att man anser att de är olika mycket värda.


    Jag tror inte djur skulle hålla med dig nej, eftersom det är svårt att få en mus att föra en rationell diskussion.

    De flesta av världens kvinnor är så förtrycka att de antagligen inte har rätt att uttala sig självständigt i fråga, men kunde de skulle de nog vilja ha samma rättigheter som män.
  • Glinda från Oz
    Nimzay skrev 2020-09-25 02:37:32 följande:
    Jag tycker att kvinnor och män borde ha olika rättigheter, skyldigheter, uppgifter och dylikt i samhället ja, till viss del i alla fall. Vilket är en rätt självklar och realistiskt sund värdering, såvida man inte lever i nån slag utopisk fantasivärld och vill att samhället ska specialdesignas för att stämma överens med ens egna fantasifulla drömbild av ett samhälle. Och antagligen skulle nog de flesta av världens människor och djur hålla med mig i detta.

    Men nej jag anser inte att kvinnor har mindre värde än män eller bör ha mindre värde än män, bara för att man anser att människor är olika och (i alla fall till viss del) bör ha olika rättigheter, skyldigheter, uppgifter och förväntningar på sig etc, behöver det inte tvunget betyda att man anser att de är olika mycket värda.
    Vad skulle skilja menar du? Ska kvinnor få lägre straff om de begår brott? Ska män betala lägre skatt? Eller vad vill du ha för skillnad. 
Svar på tråden Nu när vi har hen