• Thu 24 Sep 2020 22:55
    629 visningar
    13 svar
    13
    629

    Är det ens värt att försöka?

    Så, för att ge lite bakgrund till mina funderingar: är 41 år idag, det vill säga sedan 5h och 26min sedan. (Japansk tid). Bor på hotell just nu. 5 stjärnigt för att fira min födelsedag, pretantiöst kanske, men det är min gåva till mig själv då flera tidigare födelsedagar har firats av min partner med att köpa en piggelin t.ex.

    Vi har inte haft sex på över ett år. Kanske 3-4 gånger de senaste 6-7 åren. Finns alltid en ursäkt. De sista 10 åren så har hon spenderat mer tid på att skriva brev till en pensionär hon inte känner bara för att hennes mamma hittade en facebook grupp för brevvänner och gav ut hennes address där.

    För första gången på flera månader så somnade vi i samma säng, då det enda andra alternativet var en soffa. Vaknade av att min partner inte låg bredvid mig utan gått och lagt sig där istället.

    Vi har två barn, och jag jobbar rumpan av mig för att tjäna tillräckligt med pengar för att ha råd med livet. Utan överdrift 18-20h per dag nu, men oavsett vad jag tjänar så hittar hon sätt att bränna pengarna - även när jag drar in över 100.000kr på en månad.

    Mitt äldsta barn har nyss fyllt 3 och kan inte säga mer än 5-10 ord. Min partner har varit den som fått ta ansvar för att uppfostra barnen då hon varit föräldraledig, men spenderar mesta delen av tiden med att läsa bloggar, kolla på netflix, hänga på familjeliv eller googla runt.

    Hennes uppfostring går mest ut på att ge barnen en mobiltelefon, starta en youtube video och skrika ?NEEEJJJJ!!!!? Allt vad hon orkar ca var 45:e minut. Ibland oftare beroende på hur engagerad hon är. Den äldsta vägrar nu äta riktig mat, utan äter bara Pommes, chicken nuggets, godis, chips, kakor och glass för det är vad hon matat honom med.

    Jag har försökt få det här förhållandet att gå ihop i över 15 år, men är nu mest bara ledsen, arg och funderar allt som oftast på att begå självmord när jag tänker på situationen.

    Har försökt allt - har pratat om det igen och igen men hon tål inte kritik utan blir arg om jag pratar om saker jag vill ska bli bättre. Spelar ingen roll hur jag lägger upp det.

    Lite därför jag skriver det här. Om hon ser det här inlägget och era svar så kanske det kan få henne att ändra sig. Om inte så är jag öppen för förslag, vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Är det ens värt att försöka?
  • Thu 24 Sep 2020 23:06
    #2

    Kan ju tillägga att hon inte heller städar eller lagar mat. Sista gången var för 5 månader sedan då hon värmde sås och kokade ris. Lägenheten vi bodde i innan hotellet nu blev så misskött att jag fick betala för att återställa den då soffa och säng t.ex. var så skitig att det inte gick att få det rent igen.

    Jag själv stog inte ut efter några veckor utan började sova på kontoret istället.

  • Thu 24 Sep 2020 23:09
    #3
    Anonym (Eh) skrev 2020-09-24 23:00:11 följande:

    Skilj dig. Helt seriöst, hur kan självmord vara ?lösningen? som poppar upp i skallen på dig före att lämna relationen? Förstår du hur det skulle påverka dina barn och övriga anhöriga resten av livet om du tog livet av dig? Bryr du dig ens om det överhuvudtaget? Du behöver söka professionell hjälp och det nu.


    Det är väl egentligen den enda anledningen till att jag inte gjort det, eller kommer göra det. Men tanken kommer om och om igen.
  • Fri 25 Sep 2020 01:26
    #6
    Tow2Mater skrev 2020-09-25 00:17:03 följande:

    När ska du vara föräldraledig?


    Du anar inte hur mycket jag skulle vilja, men jag driver företag och hon tjänar långt ifrån tillräckligt för att betala alla räkningarna så jag kan inte. ????
  • Fri 25 Sep 2020 01:33
    #7
    Annonymisen skrev 2020-09-25 01:26:09 följande:

    Du anar inte hur mycket jag skulle vilja, men jag driver företag och hon tjänar långt ifrån tillräckligt för att betala alla räkningarna så jag kan inte. ????


    Jag antar att jag är rädd för att bli ensam, att jag inte duger eller att barnen avskräcker från ett förhållande. Och så är det ju det där med barnen - visst jag tror säkert att de skulle uppfostras bättre av någon annan, men det är ändå deras mamma. Ettåringen blir helt förstörd om hon så bara går ut i 3 minuter.
Svar på tråden Är det ens värt att försöka?