• Anonym (Tants­juka)
    Sat 26 Sep 2020 00:49
    112 visningar
    6 svar
    6
    112

    Yngre män

    Jag är en gift kvinna sen 15 år tillbaka. På sista tiden, så har jag börjat attraherats av ca 15 år yngre män. Någon mer som upplevt detsamma ? Hur hanterar ni det? Just nu kan jag inte sluta att tänka på en viss person trots att jag är gift.

  • Svar på tråden Yngre män
  • Anonym (k)
    Sat 26 Sep 2020 01:05
    #1

    Tror det är väldigt vanligt att man blir nyfiken på andra efter några år med samma partner. Egentligen ganska skumt att i 20-30 års åldern bestämma sig för att vara med en och samma partner resten av livet. Börjar tro att de som kör med öppet förhållande inte är så fel ute..

    Och att attraheras av yngre är kanske inte så konstigt heller. Iaf jag känner mig som typ 25 fast jag är snart 40, tar tid att fatta att man inte är ungdom längre, man attraheras kanske av de som är i den ålder man känner sig som? :) 

  • Anonym (38)
    Sat 26 Sep 2020 01:27
    #2

    Jag (kvinna) är 38 och är tillsammans med en kille på 20 år.

    Jag är ungdomlig och han är mogen för sin ålder. Vi trivs tillsammans och är lyckliga.

  • Anonym (Tants­juka) Trådstartaren
    Sat 26 Sep 2020 10:39
    #3

    Hur vågar man närma sig en så pass mycket yngre man utan att klassas som tantsjuk? Jag känner mig starkt attraherad av denna man, men vet inte alls hur han känner. Spontant känner jag att varför skulle han titta åt en "tant" som jag?

  • Anonym (ung i sinnet­)
    Sat 26 Sep 2020 11:01
    #4
    Anonym (Tantsjuka) skrev 2020-09-26 10:39:00 följande:

    Hur vågar man närma sig en så pass mycket yngre man utan att klassas som tantsjuk? Jag känner mig starkt attraherad av denna man, men vet inte alls hur han känner. Spontant känner jag att varför skulle han titta åt en "tant" som jag?


    Femton år yngre är inte särskilt mycket i vuxen ålder och varför bry sig? De flesta är ju ändå bara avundsjuka och vad spelar deras åsikter för roll? Man faller väl för personer och inte åldrar..
    Sen finns klart aspekten du tar upp att man kanske inte är lika fysiskt vacker och att risken alltid finns att bli lämnad för någon yngre förmåga, men sådant kan ju hända oavsett åldersgräns. Däremot ska man nog inte ha så höga förväntningar på varaktig relation, speciellt inte i fallet "yngre man-äldre kvinna", då killen kanske vill ha barn senare och inte är beredd på att man åldras så mycket snabbare. Men KÖR säger jag. Har  själv haft många betydligt yngre män, både för sex och varaktigt pga att jag mest attraheras av yngre pga min personlighet och nyfikenhet.

  • Anonym (Tants­juka) Trådstartaren
    Mon 28 Sep 2020 20:22
    #5
    Anonym (ung i sinnet) skrev 2020-09-26 11:01:30 följande:

    Femton år yngre är inte särskilt mycket i vuxen ålder och varför bry sig? De flesta är ju ändå bara avundsjuka och vad spelar deras åsikter för roll? Man faller väl för personer och inte åldrar..

    Sen finns klart aspekten du tar upp att man kanske inte är lika fysiskt vacker och att risken alltid finns att bli lämnad för någon yngre förmåga, men sådant kan ju hända oavsett åldersgräns. Däremot ska man nog inte ha så höga förväntningar på varaktig relation, speciellt inte i fallet "yngre man-äldre kvinna", då killen kanske vill ha barn senare och inte är beredd på att man åldras så mycket snabbare. Men KÖR säger jag. Har  själv haft många betydligt yngre män, både för sex och varaktigt pga att jag mest attraheras av yngre pga min personlighet och nyfikenhet.


    Upplever du att många yngre män är intresserade av äldre kvinnor?
  • Anonym (Signa­l)
    Mon 28 Sep 2020 23:17
    #6
    Anonym (Tantsjuka) skrev 2020-09-26 10:39:00 följande:

    Hur vågar man närma sig en så pass mycket yngre man utan att klassas som tantsjuk? Jag känner mig starkt attraherad av denna man, men vet inte alls hur han känner. 


    Jag trodde att kvinnor var bra på att veta när en man är intresserad.
Svar på tråden Yngre män