• Anonym (Tim)

    Du som ghostar en kille

    och sen hör av dig månader senare, och vill återuppta kontakten, hur uppfattar du den killen eftersom du tycker det är ok att göra så?

  • Svar på tråden Du som ghostar en kille
  • Anonym (ooo)
    Anonym (Tim) skrev 2020-09-26 12:22:50 följande:

    och sen hör av dig månader senare, och vill återuppta kontakten, hur uppfattar du den killen eftersom du tycker det är ok att göra så?


    så gör ju killar hela tiden, så varför inte tjejer? 
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (ooo) skrev 2020-09-26 12:24:51 följande:

    så gör ju killar hela tiden, så varför inte tjejer? 


    Ja det var ju också en motivering.
  • Anonym (Ärligt svar.)

    Helt ärligt svar: Så kan jag göra om jag känner att det här verkar vara en bra kille men tycker att en annan är bättre. När det sedan inte funkar med den eller han inte var så bra ändå så istället för att försöka hitta någon helt ny tar jag upp kontakten med den ghostade igen. Kanske han svarar, kanske inte.

    Långt från alla skriver tillbaks efter några månaders ghostning. Men jag tycker det ändå är värt att chansa att försöka ta upp kontakten igen istället för att skriva med en helt ny.

    Är jag ointresserad så säger jag det, då skulle jag inte ghosta.  

  • Anonym (Tim)
    Anonym (Ärligt svar.) skrev 2020-09-26 13:02:51 följande:

    Helt ärligt svar: Så kan jag göra om jag känner att det här verkar vara en bra kille men tycker att en annan är bättre. När det sedan inte funkar med den eller han inte var så bra ändå så istället för att försöka hitta någon helt ny tar jag upp kontakten med den ghostade igen. Kanske han svarar, kanske inte.

    Långt från alla skriver tillbaks efter några månaders ghostning. Men jag tycker det ändå är värt att chansa att försöka ta upp kontakten igen istället för att skriva med en helt ny.

    Är jag ointresserad så säger jag det, då skulle jag inte ghosta.  


    Det var nog ungefär så det gick till. Jag vet att hon hade träffat en annan kille. Sen när hon hörde av sig så kändes det som att jag togs för givet, att hon inte kände nån respekt för mig, jag var tröstpriset.
  • Anonym (Spöket)

    Jag känner mig lite träffad.

    För mig är jobbet och träningen allt och jag har egentligen inte tid för en relation. Men ibland så träffar jag ju någon som jag tänker kanske är den rätta. Ändå är det som att tiden inte finns till. Jag fokuserar på annat och plötsligt inser jag att jag negligerat killen i flera veckor och får dåligt samvete.

  • neverpreggo
    Anonym (Tim) skrev 2020-09-26 13:05:57 följande:
    Det var nog ungefär så det gick till. Jag vet att hon hade träffat en annan kille. Sen när hon hörde av sig så kändes det som att jag togs för givet, att hon inte kände nån respekt för mig, jag var tröstpriset.
    Hon gjorde ett val ja men det är inte konstigt att tro att man passar bättre ihop och välja en person fastän i slutändan hade den andra varit bättre. Det är inte respektlöst i sig men så får man sköta det snyggt.
  • Anonym (-)

    Som en man...en helt vanlig man...

    Jag lever under ett förtyck varje dag. Det kallas pay back time.

  • Tecum
    Anonym (Ärligt svar.) skrev 2020-09-26 13:02:51 följande:
    Helt ärligt svar: Så kan jag göra om jag känner att det här verkar vara en bra kille men tycker att en annan är bättre. När det sedan inte funkar med den eller han inte var så bra ändå så istället för att försöka hitta någon helt ny tar jag upp kontakten med den ghostade igen. Kanske han svarar, kanske inte.

    Långt från alla skriver tillbaks efter några månaders ghostning. Men jag tycker det ändå är värt att chansa att försöka ta upp kontakten igen istället för att skriva med en helt ny.

    Är jag ointresserad så säger jag det, då skulle jag inte ghosta.  
    Är det då inte bättre att säga "det är en annan som är före, om det inte funkar med honom kanske jag hör av mig igen?" Jag hade uppskattat om hon var så ärlig och hon hade haft större chans vid andra försöket.
    Men det är bra att du är ärlig när du är ointresserad.
  • Pinotage
    Tecum skrev 2020-09-26 14:32:57 följande:
    Är det då inte bättre att säga "det är en annan som är före, om det inte funkar med honom kanske jag hör av mig igen?" Jag hade uppskattat om hon var så ärlig och hon hade haft större chans vid andra försöket.
    Men det är bra att du är ärlig när du är ointresserad.
    Det är många som hör av sig nu - men du behåller din plats i kön. Den krassa verkligheten med dejting , ibland blir det för många samtidigt.
  • Anonym (brud)
    Anonym (Tim) skrev 2020-09-26 13:05:57 följande:

    Det var nog ungefär så det gick till. Jag vet att hon hade träffat en annan kille. Sen när hon hörde av sig så kändes det som att jag togs för givet, att hon inte kände nån respekt för mig, jag var tröstpriset.


    Om du vill behålla din värdighet får du givetvis jobba henne då. Eller åtminstone få jobba jävligt hårt för att fånga ditt intresse igen.
  • Anonym (brud)
    Anonym (Tim) skrev 2020-09-26 12:22:50 följande:

    och sen hör av dig månader senare, och vill återuppta kontakten, hur uppfattar du den killen eftersom du tycker det är ok att göra så?


    Man har inga skyldigheter gentemot ytligt flyktiga bekanta. Det är inte så att jag regelbundet här av mig folk som inte står mig väldigt nära om jag har en väldigt stressig period i livet. Och inte till folk jag snackat med på Tinder heller. Kan gå veckor när jag inte ens öppnar Tinder. Tror man behöver ha tålamod i dagens stressade samhälle.
  • Anonym (Ärligt svar.)
    Anonym (Tim) skrev 2020-09-26 13:05:57 följande:
    Det var nog ungefär så det gick till. Jag vet att hon hade träffat en annan kille. Sen när hon hörde av sig så kändes det som att jag togs för givet, att hon inte kände nån respekt för mig, jag var tröstpriset.
    Tröstpriset kanske, men att hon skulle sakna respekt för dig behöver inte stämma.
    Tecum skrev 2020-09-26 14:32:57 följande:
    Är det då inte bättre att säga "det är en annan som är före, om det inte funkar med honom kanske jag hör av mig igen?" Jag hade uppskattat om hon var så ärlig och hon hade haft större chans vid andra försöket.
    Men det är bra att du är ärlig när du är ointresserad.
    Vi kan låtsas för exemplets skull att vi har skrivit till varandra, men det är någon annan före som du uttryckte det. Om jag säger detta rent ut "Det är någon annan före" då kommer du nog känna att du inte vill ha med mig att göra ändå. Då förlorar jag helt chansen med dig om det inte funkar med "den som är före". Ghostar jag istället och tar upp kontakten igen senare är chansen högre att du vill ha mig.

    Så det är kanske fult att göra så men gör jag inte så, så minskar antalet bra killar som vill träffa mig. Bra killar som vill träffa mig är värt mycket mer för mig än att slippa lite dåligt samvete för att jag inte är helt ärlig.

  • Tecum
    Anonym (Ärligt svar.) skrev 2020-10-08 16:24:42 följande:
    Tröstpriset kanske, men att hon skulle sakna respekt för dig behöver inte stämma.

    Vi kan låtsas för exemplets skull att vi har skrivit till varandra, men det är någon annan före som du uttryckte det. Om jag säger detta rent ut "Det är någon annan före" då kommer du nog känna att du inte vill ha med mig att göra ändå. Då förlorar jag helt chansen med dig om det inte funkar med "den som är före". Ghostar jag istället och tar upp kontakten igen senare är chansen högre att du vill ha mig.

    Så det är kanske fult att göra så men gör jag inte så, så minskar antalet bra killar som vill träffa mig. Bra killar som vill träffa mig är värt mycket mer för mig än att slippa lite dåligt samvete för att jag inte är helt ärlig.

    Ärligt talat skulle jag reagera tvärtom! Det är fullt naturligt att en tjej som dejtar på nätet har många krokar ute och inte hinner träffa alla direkt. Om du redan bestämt träff med någon och sen träffas vi innan ni två mötts är det inget konstigt att du vill känna dig för med honom först. Han var före i kön. Om det inte funkar mellan er, oavsett vem det beror på, var ni inte rätt. Att då kalla nästa kille för "tröstpris" eller "second best" är så korkat att det inte finns! Enligt den principen skulle alla killar som tjejer träffar efter den förste vara tröstpris! 

    Däremot om du bara försvinner utan ett ord skulle jag har väldigt svårt att lita på dig igen och säkert tveka att inleda något.
    Men det är jag det, de killar du vill ha är tydligen inte såna...
Svar på tråden Du som ghostar en kille