• Anonym (Oro)
    Sat 26 Sep 2020 15:26
    860 visningar
    13 svar
    13
    860

    För bekväm sambon, skyldig (långt)

    Jag har levt ihop med min sambo i över 10 år och vi är mitt i småbarns åren. Vi har alltid haft bra sex men nu till mitt problem är att jag vill ha sex oftare än honom. Han är ofta trött, somnar tidigt. Han sköter inte sömnen, går ej och lägger sig. Lägger sig för att somna på soffan för att sen stiga upp och greja en massa innan han går och lägger sig i sängen. Hans rutiner är sjukt konstiga och vi har pratat mycket om det.

    Just nu har vi sex två gånger i veckan, 2/10 gånger kanske jag får orgasm. Detta har vi också pratat om.

    Ofta blir det morgonsex vilket jag inte säger nej till men det blir så snabbt innan barnen kommer att det snarare bygger frusteration hos mig. Jag är aktiv i sängen och är oftast den som startar. Jag börjar dock bli trött på att vara den som lägger manken i. Utför oralsex men får typ aldrig någonting tillbaka.

    Jag känner mig frustrerad och har pratat massor om det. Han är ofta arg på sig själv för att han tycker att han kommer för fort, då går han och lägger sig och surar. Medans jag menar att det är okej, men att han måste prioritera mig och att jag inte kommer av enbart penetration.Men han börjar bli alldeles för bekväm och spänningen försvinner allt mer.

    Ett problem som då också dykt upp är att när jag kom tillbaka till jobbet föll en man pladask för mig och han är fantastisk på alla vis men jag har avvisat honom gång på gång och mannen är envis!

    Jag vägrar att erkänna att det faktiskt finns något elektriskt mellan mig och kollegan som jag bara skulle vilja slå bort. Han blick smälter ner mig, försöker undvika honom. Han har även haft roligt åt att han är den enda som måste ha dubbelt coronaavstånd till mig. Kan dock inte låta bli att känna längtan eller njuta av att han faktiskt uppskattar mig samtidigt som jag känner mig skyldig av att jag njuter av hans åtrå. Att jag skulle vilja lära känna honom. Men jag vill reda ut allt med min sambo inte vara impulsiv och kasta bort det vi byggt i så många år. Dessutom skulle jag aldrig någonsin kunna vara otrogen, även om jag känner mig otrogen redan i att uppskatta kollegans intresse. Borde kanske byta arbetsplats.

    Snälla hjälp mig att reda ut denna röra! Har ni några tips på hur jag ska få min partner att förstå hur viktigt detta är för mig?

    Svarar ej på trams.

  • Svar på tråden För bekväm sambon, skyldig (långt)
  • En manlig man
    Sat 26 Sep 2020 23:15
    #1
    Anonym (Oro) skrev 2020-09-26 15:26:22 följande:

    Jag har levt ihop med min sambo i över 10 år och vi är mitt i småbarns åren. Vi har alltid haft bra sex men nu till mitt problem är att jag vill ha sex oftare än honom. Han är ofta trött, somnar tidigt. Han sköter inte sömnen, går ej och lägger sig. Lägger sig för att somna på soffan för att sen stiga upp och greja en massa innan han går och lägger sig i sängen. Hans rutiner är sjukt konstiga och vi har pratat mycket om det.

    Just nu har vi sex två gånger i veckan, 2/10 gånger kanske jag får orgasm. Detta har vi också pratat om.

    Ofta blir det morgonsex vilket jag inte säger nej till men det blir så snabbt innan barnen kommer att det snarare bygger frusteration hos mig. Jag är aktiv i sängen och är oftast den som startar. Jag börjar dock bli trött på att vara den som lägger manken i. Utför oralsex men får typ aldrig någonting tillbaka.

    Jag känner mig frustrerad och har pratat massor om det. Han är ofta arg på sig själv för att han tycker att han kommer för fort, då går han och lägger sig och surar. Medans jag menar att det är okej, men att han måste prioritera mig och att jag inte kommer av enbart penetration.Men han börjar bli alldeles för bekväm och spänningen försvinner allt mer.

    Ett problem som då också dykt upp är att när jag kom tillbaka till jobbet föll en man pladask för mig och han är fantastisk på alla vis men jag har avvisat honom gång på gång och mannen är envis!

    Jag vägrar att erkänna att det faktiskt finns något elektriskt mellan mig och kollegan som jag bara skulle vilja slå bort. Han blick smälter ner mig, försöker undvika honom. Han har även haft roligt åt att han är den enda som måste ha dubbelt coronaavstånd till mig. Kan dock inte låta bli att känna längtan eller njuta av att han faktiskt uppskattar mig samtidigt som jag känner mig skyldig av att jag njuter av hans åtrå. Att jag skulle vilja lära känna honom. Men jag vill reda ut allt med min sambo inte vara impulsiv och kasta bort det vi byggt i så många år. Dessutom skulle jag aldrig någonsin kunna vara otrogen, även om jag känner mig otrogen redan i att uppskatta kollegans intresse. Borde kanske byta arbetsplats.

    Snälla hjälp mig att reda ut denna röra! Har ni några tips på hur jag ska få min partner att förstå hur viktigt detta är för mig?

    Svarar ej på trams.


    Jag är ledsen att behöva säga det men med största sannolikhet kommer han inte ändra sig. Det finns massor med trådar där exakt samma problem tas upp. Både av män och kvinnor. Det finns även massor med trådar där den försumnade parten skiljt sig trots att det är ett jobbigt beslut men senare träffat en ny och fått ett fantastiskt sexliv. Det finns väldigt få trådar som berättar motsatsen. Sist men inte minst så är jag själv ett bra exempel. Efter många års missnöje med frekvensen i sexlivet fick jag nog och separerade efter 20 år. Givetvis fanns det andra orsaker också men jag tror de också berodde just på sexlivet.

    5 månader senare träffade jag en ny kvinna och nu två år senare har vi fortfarande sex nästan varje dag.
  • Anonym (Oro) Trådstartaren
    Sun 27 Sep 2020 19:48
    #2

    Okej tråkigt att läsa.????

    Jag hoppades att vi skulle kunna lösa detta.

  • Mon 28 Sep 2020 15:39
    #3
    Anonym (Oro) skrev 2020-09-27 19:48:29 följande:

    Okej tråkigt att läsa.????

    Jag hoppades att vi skulle kunna lösa detta.


    Ni behöver troligen hjälp i så fall. Du får förklara för honom att det här är en "deal breaker", som Dr Phil skulle ha sagt. Om det inte blir någon radikal bättring så kommer du inte att bli lycklig i ert förhållande, det måste han förstå. 

    Allt är möjligt, men börjar med att han verkligen vill. 
  • Anonym (Oro) Trådstartaren
    Mon 28 Sep 2020 21:45
    #4

    Blev tyvärr arg på honom ikväll. Han fnissar bara när jag säger att jag känner frusteration. Tyvärr brast det och jag sa att jag inte orkar med det. Att jag mår skit i vår relation och att jag känner att jag blir mer mottaglig för annat när han försummar mig så mycket som han gör. Sitter med telefonen om fredagskvällarna och när han lägger undan den somnar han.

    Han gick och surade som vanligt

  • Anonym (Tuppi­s)
    Mon 28 Sep 2020 21:54
    #5
    Anonym (Oro) skrev 2020-09-28 21:45:29 följande:

    Blev tyvärr arg på honom ikväll. Han fnissar bara när jag säger att jag känner frusteration. Tyvärr brast det och jag sa att jag inte orkar med det. Att jag mår skit i vår relation och att jag känner att jag blir mer mottaglig för annat när han försummar mig så mycket som han gör. Sitter med telefonen om fredagskvällarna och när han lägger undan den somnar han.

    Han gick och surade som vanligt


    Men gud så tråkigt, har själv avslutat relation av delvis samma orsak. Men bra ändå att du sa vad du känner tycker jag. Det är så galet frustrerande när man vill ha närhet på olika sätt och bara blir avvisad och den andra sätter telefonen eller annat framför egna relationen. Känns som att du gjort ditt för er och faktiskt han med... För han har ju visat vad han vill.... Ingenting....
  • Mon 28 Sep 2020 22:46
    #6

    Jag är i lite samma sits som du. Fast jag har inte fått ligga på drygt ett och ett halvt år. Jag misstänker att det kassa tillfället är det sista i mitt liv. Jag är 41.

    Det är bara prat prat prat. Jag vill ha sex sex sex.

  • enable­007
    Mon 28 Sep 2020 23:20
    #7

    Försök och skräm honom med typ öppet förhållande osv :D

  • Mon 28 Sep 2020 23:32
    #8

    I mitt fall skulle det inte skrämma så mycket som att det skulle skapa ångest och att det skulle komplicera vår familjesituation.

  • Tue 29 Sep 2020 00:47
    #9

    Börja med leksaker i sexet?

  • Anonym (Samma­)
    Tue 29 Sep 2020 08:13
    #10

    Lite samma tendenser här. Jag vill ligga fredag och lördagskvällar men han bara somnar :( Alltid jag som måste ta initiativ och känner mig tjatig.

  • Anonym (Glenn Medeir­os)
    Tue 29 Sep 2020 09:17
    #11

    Ibland säger man mer än vad man tänkt sig med ett inlägg, och i ditt fall uppfattar jag det som att du blivit extra kritisk mot din sambo efter det att du blivit uppvaktad av en annan man.
    Det verkar inte bättre än att DU har blivit kär i en annan man, men eftersom du har svårt att stå för det, så säger du VI i stället. Du säger att spänningen är elektrisk mellan dig och den nya mannen, som att det inte på något sätt vore ditt fel. Det bara blir så, som en naturfenomen liksom.


    Om du verkligen vill behålla din man, så tycker jag att ni ska försöka lösa problemet tillsammans. När du skriver att "vi har pratat om det" - och med tanke på den reaktion från honom som du beskriver - så undrar jag om du har föreslagit några lösningar, eller om du bara har påpekat hans brister, dvs klagat på honom. Berätta hur ofta du vill, och hur du vill att det (dvs sex) ska gå till. Väldigt, väldigt få män brukar ha några invändningar då.

    Är det så att du helst vill avsluta, så tycker jag att du ska vara rakryggad nog att säga det, och satsa på den nya killen i stället. Hur tror du det känns för din sambo att fortsätta i ett förhållande som du tycker är halvljummet, när du sitter där hemma och tänker på den där elektriska flörten med den andra killen.

  • Anonym (Tuppi­s)
    Tue 29 Sep 2020 10:09
    #12
    Anonym (Samma) skrev 2020-09-29 08:13:08 följande:

    Lite samma tendenser här. Jag vill ligga fredag och lördagskvällar men han bara somnar :( Alltid jag som måste ta initiativ och känner mig tjatig.


    Wohooo! Visste väl att det finns kvinnor som du, måste börja leta på riktigt nu
  • Anonym (Samma­)
    Tue 29 Sep 2020 10:25
    #13
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-09-29 10:09:11 följande:

    Wohooo! Visste väl att det finns kvinnor som du, måste börja leta på riktigt nu


    Ja man hör ju om att män ska va så kåta men jag måste ha världens otur. I de relationer jag haft har alltid jag velat mer. Hade vart så skönt att va med nån som ville ofta och som tog initiativ. Att det bara flöt på enkelt.
Svar på tråden För bekväm sambon, skyldig (långt)