• Anonym (Ts)

    Tjejer och killar, hur kände ni inför gravidmagen under sex?

    Frågar både killar och tjejer...

    Har nästan precis fått veta att jag är gravid:) första barnet. Jätteroligt men har hört av både tjejer och killar i min vänskapskrets att sexet kan vara lite "meckigt" när magen börjat växa till sig rejält. Så har lite funderingar kring det, om ni skulle vilja vara snäll att dela med er?:)

    Var den ivägen? kände ni tjejer er klumpig och otymplig? Var den Avtändande? Mysig? Sexig? Inget ni tänkte på?

    Och en fråga till: vilka ställningar tyckte ni kändes bäst? Och vilka gick sämre/inte alls p.g.a magen?

    Kram på er!

  • Svar på tråden Tjejer och killar, hur kände ni inför gravidmagen under sex?
  • Kexsmula

    Jag hade inget som helst problem med magen under sexet i någon av mina graviditer. Den var inte i vägen och alla våra favoritställningar som vi i vanliga fall gillar funkade bra. Innan jag blev gravid med vårat första barn trodde min man att han skulle ha svårt att ha sex med mig som gravid eftersom det skulle kännas konstigt/fel men när jag väl var gravid var vi båda nästan kåtare än vanligt och hade sex ända tills ca 2 veckor innan jag skulle föda (då var jag helt enkelt för trött).

  • Anonym (Ts)
    Kexsmula skrev 2020-09-26 22:47:19 följande:

    Jag hade inget som helst problem med magen under sexet i någon av mina graviditer. Den var inte i vägen och alla våra favoritställningar som vi i vanliga fall gillar funkade bra. Innan jag blev gravid med vårat första barn trodde min man att han skulle ha svårt att ha sex med mig som gravid eftersom det skulle kännas konstigt/fel men när jag väl var gravid var vi båda nästan kåtare än vanligt och hade sex ända tills ca 2 veckor innan jag skulle föda (då var jag helt enkelt för trött).


    Tack för svar!:)
  • Anonym (Tri)

    Det här är kanske inte vad du vill höra, men jag var så yr, illamående, trött och hade så ont att sex liksom inte var aktuellt. Den stora magen var det minsta problemet. Men det måste inte alls bli så. Jag håller tummarna för er!!

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Tri) skrev 2020-09-26 22:53:56 följande:

    Det här är kanske inte vad du vill höra, men jag var så yr, illamående, trött och hade så ont att sex liksom inte var aktuellt. Den stora magen var det minsta problemet. Men det måste inte alls bli så. Jag håller tummarna för er!!


    Oj då...ja, det var ju mindre roligt:( usch, ja jag hoppas hoppas att jag klarar mig undan sånt! Återstår väl bara att se...tack för ditt svar!:)
  • Anonym (V33)

    Grattis! :D

    Jag är gravid just nu nästan v34, och sexet är lite meckigare ja, det är svårt att ligga på rygg med honom över. Det går inte längre haha och jag gillar inte att ligga på rygg nu.

    Favoriten nu är stå på alla fyra, belastar mig minst har jag tyckt. Men de flesta ställningar som inte lägger något på magen funkar. Skeda funkar men kan inte svanka, och vi måste ligga lite annan vinkel än tidigare för att inte trycka på kissblåsan. Bökigare att vrida/vända på sig så blir en process när man ska byta ställning, men vi finner nån sorts glädje och skratt i min klumpighet också.

    Sen är jag sån som fått rätt stor mage, är än så länge fortfarande liten överallt utom bröst och mage. Men får man inte stor mage kan säkert annat funka och det är nog också individuellt oavsett magstorlek :)

  • Anonym (Ts)
    Anonym (V33) skrev 2020-09-26 23:08:24 följande:

    Grattis! :D

    Jag är gravid just nu nästan v34, och sexet är lite meckigare ja, det är svårt att ligga på rygg med honom över. Det går inte längre haha och jag gillar inte att ligga på rygg nu.

    Favoriten nu är stå på alla fyra, belastar mig minst har jag tyckt. Men de flesta ställningar som inte lägger något på magen funkar. Skeda funkar men kan inte svanka, och vi måste ligga lite annan vinkel än tidigare för att inte trycka på kissblåsan. Bökigare att vrida/vända på sig så blir en process när man ska byta ställning, men vi finner nån sorts glädje och skratt i min klumpighet också.

    Sen är jag sån som fått rätt stor mage, är än så länge fortfarande liten överallt utom bröst och mage. Men får man inte stor mage kan säkert annat funka och det är nog också individuellt oavsett magstorlek :)


    Tack!:)

    Ja, det är nog olika för alla...vet inte om det här med storleken kan gå lite "i arv", men båda mina systrar, mamma, mostrar och mormor fick jättemagar, så vi får väl se hur jag artar mig:) tack så mycket för ditt svar!
  • Anonym (Tjej)

    Är i v40+1 och har haft underbart sex hela graviditeten, senast igår. Har känt mig fin med magen och framförallt de nya tuttarna, som ju började växa så himla tidigt. Min kille har också hela tiden visat att han tycker jag är fin och liksom varit nyfiken på den nya kroppen.

    Det är inte skönt att ligga på rygg för det blir ett obehagligt tryck för livmodern, och sen har jag varit lite känsligare och med ömtåligare slemhinnor än vanligt, så alla ställningar funkar inte, bakifrån blir liksom för mycket tryck... man får testa sig fram, vara försiktig. Missionären har blivit en variant där båda ligger mer på sidan, där jag backar med överkroppen så magen inte kläms, men det funkar sjukt bra och han har ju då båda händerna fria samtidigt.

    Som någon mer skrev blir det lite skratt och komiskt ibland när man ska flytta runt, men det känns bara fint! Kommer sakna att vara gravid och helt klart sakna gravidsexet!

  • Anonym (Annelie)

    Ville ha mycket sex när jagVar gravid, hade inga problem

  • Anonym (Glenn Medeiros)

    Det var hett! Dels känslan av att det är man gjort tjejen på smällen, dels den extra tyngden när hon red mig.

  • Anders 386

    Inga problem alls, upplevde tvärtom att min fru var lite kåtare än vanligt. Ställningar får man ju pröva sig fram lite vartefter magen växer, det löser sig liksom. Men sista veckorna innan förlossningen lade vi ner sexet.

  • Mrsvixen82

    Så roligt grattis!!

    Fram till vecka 18 - 20 i bägge mina graviditeter så mådde jag mest dåligt. Illamående och kräkningar... Mina sen åkte minahormoner bergochdalbana och jag fick en extrem stor sexlust :). Jag kände mig så extra sexig sedan under min graviditet. Största "problemet" var väl att min make var tvungen att ta det försiktigt och inte stöta för djupt eller hårt. Bäst fungerade att jag låg på rygg/snett från sidan med ett ben upp och ett åt sidan ;)

  • Anonym (Sprutåkör)

    Upplevde det inte som något problem.

    Det blev väl vissa begränsningar så klart, men förändringen skedde så gradvis att man anpassade sig allt eftersom utan att egentligen tänka på det. Det blev liksom ingen grej av det, utan man tog det som det kom bara. Jag hade nog trott innan att det skulle förändra mer än det faktiskt gjorde. (Ska tillägga att jag hade en komplikationsfri graviditet utan foglossning eller annat som ställde till det.)

    Min man var innan orolig att han skulle ha svårt att tända till men det visade sig vara en helt onödig oro, haha. Det var ju jäkligt gött att slippa tänka på preventivmetoder också. Vi kör dra ut-metoden i vanliga fall så det var ju lyxigt värre att han kunde spruta i mig hej vilt närhelst vi ville :D

  • enable007

    Som man längtar tills hon blir gravid . Sexet blir som aldrig förr , jag tänder mycket på gravida

  • Anonym (H)

    Jag idé en liten dipp i tredje månaden typ med sköra slemhinnor. Det kändes skavigt och jag hade svårt att komma.

    När det gått över (för det gjorde det som tur var) hade vi sex som vanligt tills magen började vara i vägen. Min mage tog god tid på sig så det var inte förrän i v 35+ ungefär som vi behövde anpassa ställningarna. Bakifrån funkar alltid, då kan ju inte magen vara i vägen.

    Många verkar ha problem med att ha sex eftersom bebisen är där. Men den märker ju knappast av det eller förstår dig på vad som sker så det har aldrig varit en issue för mig.

  • Anonym (Mecko)

    Jag är gravid i v35 nu och magen är stooor sant har vansinnigt ont av foglossning. Vi har dock fortfarande sex även om det inte är lika ofta men kanske 1 gång i veckan. Jag har inte tappat sexlusten alls men blir lite mer sällan nu pga ork. Vi kör enbart doggystyle nu, något annat funkar inte med min foglossning och mycket glidmedel pga skörare slemhinnor. Det funkar ändå hyfsat. Blir lite osexigt direkt efter möjligt när jag kan behöva hjälp att komms upp osv, tur för mig att jag tycker att jag har världens sexigaste man, det hjälper!

  • Anonym (sexy)

    Jag och tjejen hade inga problem med magen hennes mot slutet tyckte jag till och med att det var super sexigt med hennes stora mage.

Svar på tråden Tjejer och killar, hur kände ni inför gravidmagen under sex?