• Anonym (TS)

    Sambon skrek och slet av mig kläderna

    Jag har en partner sen 1,5 år tillbaka. Han är genomsnäll och förstående och stöttande. Empatisk lagd och har dom flesta kvalitéer. Men så hände en grej som jag blev väldigt ställd av. Scenariot var att jag tidigare på kvällen hade hintat om lite sex när barnen somnat. När dom sov sa han att han var trött ikväll så om det skulle bli sex så skulle bara jag få jobba. Han orkade inte sa han. Då frågade jag -du låter inte så sugen när du säger så.

    Då ställde han sig upp hastigt och höjer rösten och sa - kom med in i sovrummet. Kom nu!

    Jag sa att tyst du väcker barnen och du är ju arg? Men jag gick in i sovrummet. Han börjar slita av mig byxorna och trosorna nästan med våld. Jag sa ta det lugnt, vad håller du på med? Han la mig på rygg i sängen och jag sa flera ggr - vad gör du? För jag märkte att han var arg och inte kåt.

    Sen fick han inte ens upp den. Jag avbröt allt och sa att detta var inte okej. Jag känner att du nästan våldfört sig på mig. Han blev ledsen och förstod inte själv vad som flög i honom. Han sa att detta var hemskt för det var som en övergrepp! Han har sagt förlåt flera ggr om. Men jag känner att varför ska jag bry mig om det och vad han känner? Är min sambo men är ju aldrig okey med aggressivitet och jag kände mig som en liten rädd mus när han höjde rösten så jag löd allt han sa. Kan min sambo lida av dolda aggresionsproblem? Var faktiskt så obehagligt att jag grät efter på toaletten en stund. Jag vill inte heller få trosorna avslitna av en arg man. Inte ens min egen.

  • Svar på tråden Sambon skrek och slet av mig kläderna
  • Anonym (...)

    Låter som han fick ngt tillfälligt hjärnsläpp. Har det aldrig hänt förut?

  • Anonym (Anonyyym)

    Usch, jag får rysningar. 
    Hade det där hänt mig hade jag inte velat leva med honom mer. Men jag är ju inte du. Så.... Läskigt iallafall.

  • Anonym (Peter.)

    Hade din man varit empatisk lagd, stöttande etc etc som du säger så hade han aldrig gjort så här mot dig.

    Kanske du får se mer av denna sida av honom framöver. Har du inte sätt signalerna tidigare?

    Jag förstår tyvärr inte vad som flög i honom men något står tyvärr inte rätt till. Man gör inte så här mot någon man verkligen älskar och inte annars heller för den delen.

  • Tomelilla15

    Om han själv är illa berörd av det kanske han kan gå med på att söka vård för det? Alltså samtalsstöd. Risk finns väl annars att det händer igen.

    Han borde ju själv undra varför detta hände. Dessutom har ni barn hemma - vad ska dom behöva se eller själva vara med om med en pappa som plötsligt kan explodera och göra något elakt och inte kontrollera sig själv.

  • Anonym (#metoo)

    Du ska naturligtvis polisanmäla honom. Det är aldrig okej att vara sexuellt våldsam mot sin partner. Han försökte våldta dig, du måste ta in det nu och sedan anmäla honom. Dessutom vill jag att du kontaktar någon slags kvinnojour och söker stöd hos dem för att kunna lämna honom.

    Det här kommer att hända igen. Nästa gång kanske du inte kommer undan med att han slaknar och han kanske misshandlar dig också i framtiden.

    Du lever med en farlig man, ta den här varningen på allvar!!

  • Anonym (TS)

    Han sa att det aldrig får hända igen. Att han tror det beror på att han alltid försöker vara snäll och göra alla till lags. Och han bygger upp nån irritation inom sig som sen kan spricka som en ballong. Och han måste bli bättre på att säga nej till folk. Att det är hans ansvar. Men jag blir lite orolig att sånt här ska ske igen för han är ganska känslig och blir arg ibland. Inte ofta men det händer. Han är skamsen... men fattar ändå inte för det är inte den mannen jag känner.

  • Pope Joan II
    Anonym (TS) skrev 2020-09-28 23:45:55 följande:

    Jag har en partner sen 1,5 år tillbaka. Han är genomsnäll och förstående och stöttande. Empatisk lagd och har dom flesta kvalitéer. Men så hände en grej som jag blev väldigt ställd av. Scenariot var att jag tidigare på kvällen hade hintat om lite sex när barnen somnat. När dom sov sa han att han var trött ikväll så om det skulle bli sex så skulle bara jag få jobba. Han orkade inte sa han. Då frågade jag -du låter inte så sugen när du säger så.

    Då ställde han sig upp hastigt och höjer rösten och sa - kom med in i sovrummet. Kom nu!

    Jag sa att tyst du väcker barnen och du är ju arg? Men jag gick in i sovrummet. Han börjar slita av mig byxorna och trosorna nästan med våld. Jag sa ta det lugnt, vad håller du på med? Han la mig på rygg i sängen och jag sa flera ggr - vad gör du? För jag märkte att han var arg och inte kåt.

    Sen fick han inte ens upp den. Jag avbröt allt och sa att detta var inte okej. Jag känner att du nästan våldfört sig på mig. Han blev ledsen och förstod inte själv vad som flög i honom. Han sa att detta var hemskt för det var som en övergrepp! Han har sagt förlåt flera ggr om. Men jag känner att varför ska jag bry mig om det och vad han känner? Är min sambo men är ju aldrig okey med aggressivitet och jag kände mig som en liten rädd mus när han höjde rösten så jag löd allt han sa. Kan min sambo lida av dolda aggresionsproblem? Var faktiskt så obehagligt att jag grät efter på toaletten en stund. Jag vill inte heller få trosorna avslitna av en arg man. Inte ens min egen.


    Vad obehagligt. 

    Men barnen hörde inget då? Hur många barn har ni och hur gamla är de? Är det era gemensamma?
  • Anonym (K)
    Anonym (#metoo) skrev 2020-09-29 07:46:22 följande:

    Du ska naturligtvis polisanmäla honom. Det är aldrig okej att vara sexuellt våldsam mot sin partner. Han försökte våldta dig, du måste ta in det nu och sedan anmäla honom. Dessutom vill jag att du kontaktar någon slags kvinnojour och söker stöd hos dem för att kunna lämna honom.

    Det här kommer att hända igen. Nästa gång kanske du inte kommer undan med att han slaknar och han kanske misshandlar dig också i framtiden.

    Du lever med en farlig man, ta den här varningen på allvar!!


    Men GE DIG!
  • Anonym (#metoo)
    Anonym (TS) skrev 2020-09-29 07:46:38 följande:

    Han sa att det aldrig får hända igen. Att han tror det beror på att han alltid försöker vara snäll och göra alla till lags. Och han bygger upp nån irritation inom sig som sen kan spricka som en ballong. Och han måste bli bättre på att säga nej till folk. Att det är hans ansvar. Men jag blir lite orolig att sånt här ska ske igen för han är ganska känslig och blir arg ibland. Inte ofta men det händer. Han är skamsen... men fattar ändå inte för det är inte den mannen jag känner.


    Det spelar ingen roll. En gång är en gång för mycket. Vad händer när han spricker nästa gång tror du?? Vad händer när han är irriterad på någon annan men tar ut det över dig?

    Fysisk våldsamhet ska alltid tas på allvar!
  • Anonym (TS)

    Barnen hörde ingenting för dom sov. Dom är små. Är mina barn.

    Jag tänker inte anmäla honom. Men jag startade tråden för jag ville bolla lite hur jag ska agera framöver och hur jag ska tänka om det här. Är ganska härdad för jag levde i en våldsrelation innan denna och vet inte då om jag förskönar denna händelse. Dock har han aldrig varit våldsam innan och har alltid ställt upp på mig och fördömer våld emot kvinnor. Så vad detta var fattar jag inte alls? Är liksom inte han. Var som han bytte personlighet.

Svar på tråden Sambon skrek och slet av mig kläderna