• Anonym (Yra)

    ”va? Ska ni inte ha fler barn?”

    Är ofta frågan vi får när vi säger att vi inte vill ha fler än det enda barn vi har. Ser bara fördelar med ett barn, enstaka nackdelar. Men med två barn eller fler ser jag mest nackdelar..

    Fler familjer som har ett barn o är nöjda med det? :)

  • Svar på tråden ”va? Ska ni inte ha fler barn?”
  • Anonym (Omöjligt)

    Fan va folk ska lägga sig i detta med barn. Sköt ditt eget liv med 0 eller 10 barn. Jag tänker inte skaffa barn och enligt normen är inte detta ok som kvinna.

    Svara att de ska ge fan i vad du gör med din kropp och ditt liv.

  • Anonym (Yra)
    Anonym (Omöjligt) skrev 2020-09-29 11:29:06 följande:

    Fan va folk ska lägga sig i detta med barn. Sköt ditt eget liv med 0 eller 10 barn. Jag tänker inte skaffa barn och enligt normen är inte detta ok som kvinna.

    Svara att de ska ge fan i vad du gör med din kropp och ditt liv.


    Hatar normen som alla ?borde? följa.. så tröttsamt

    Skönt för dig att redan veta att du inte ska ha barn!
  • Anonym (Anna)

    Vilka är det som frågar det? Familj? Vänner? Bekanta? Främlingar?

  • Anonym (Yra)
    Anonym (Anna) skrev 2020-09-29 11:39:03 följande:

    Vilka är det som frågar det? Familj? Vänner? Bekanta? Främlingar?


    Vänner o familj
  • Anonym (J)

    Och lika många tråkiga kommentarer får man om man vill ha fler barn än normen.

  • Anotherone

    I början fick vi den ofta. Sen när det hade gått 5-6 år mattades det av. Tills vi talade om för folk att vi faktiskt väntade ett till barn ytterligare flera år senare. DÅ blev dom förvånade
    Kan inte alla bara får göra som de vill utan kommentarer, utan dömanden.

  • Anonym (Lova)

    Jag har en dotter i yngre tonåren och jag känner inte igen detta med att folk ska hålla på och fråga. Jag har aldrig fått frågan om jag inte ska skaffa fler barn. Har visserligen levt som singel de senaste 4 åren, inte så lätt att skaffa barn då inser väl de flesta. 

    Har funkat otroligt bra att ha ett ensambarn, har inget att klaga på egentligen. Det enda som kan gruva mig lite är när vi, hennes föräldrar inte finns kvar, då blir hon ju ensam om att ta hand om allt. Det kan ge mig lite ångest. 

  • Anonym (Lojsan)
    Anonym (Lova) skrev 2020-09-29 11:59:15 följande:

    Jag har en dotter i yngre tonåren och jag känner inte igen detta med att folk ska hålla på och fråga. Jag har aldrig fått frågan om jag inte ska skaffa fler barn. Har visserligen levt som singel de senaste 4 åren, inte så lätt att skaffa barn då inser väl de flesta. 

    Har funkat otroligt bra att ha ett ensambarn, har inget att klaga på egentligen. Det enda som kan gruva mig lite är när vi, hennes föräldrar inte finns kvar, då blir hon ju ensam om att ta hand om allt. Det kan ge mig lite ångest. 


    Fast det är ju ingen garanti att syskon hjälpa åt när en förälder går bort. Min syster blev helt handlingsförlamad i samband med att vår pappa gick bort. Hon släppte allt och jag fick göra allt själv. Det enda min syster gjorde var att ge mig en fullmakt att företräda henne.
  • Anonym (Ett)

    Ett var det tänkt från början och ett blev det. Nu kunde jag inte få fler barn visade det sig men jag hade inte velat det ändå är jag tämligen säker på. Går i alla fall inte runt och saknar det.

  • Anonym (Suck)
    Anonym (Lojsan) skrev 2020-09-29 12:03:34 följande:

    Fast det är ju ingen garanti att syskon hjälpa åt när en förälder går bort. Min syster blev helt handlingsförlamad i samband med att vår pappa gick bort. Hon släppte allt och jag fick göra allt själv. Det enda min syster gjorde var att ge mig en fullmakt att företräda henne.


    Ja men till och med du får väl erkänna att chansen är större om det faktiskt finns syskon än om det inte gör det? Finns inga syskon är chansen 0% att man får hjälp av syskon, medan om man har det så är den större än 0, eller hur? Är så jävla trött på sånna dumma kommentarer om att ?det finns ingen garanti?, nej det finns det givetvis inte. Sen då? Det finns ingen garanti att du överlever dagen heller. Det finns dock en garanti att du inte kommer få hjälp av syskon om du inte har syskon.

    Och nej, jag skaffar inte fler barn för att de ska ha hjälp av varandra när jag går bort, ser bara dessa kommentarer jämt och tycker det är så otroligt korkat sagt.
Svar på tråden ”va? Ska ni inte ha fler barn?”