• Anonym (Ensam)

    Så du känner dig ensam?

    Jag: Så du känner dig ensam?


    Jag2: Ja jag känner mig liksom som i en bubbla, separerad från omvärlden i min egen värld.


    Jag: Vad beror det på tror du?


    Jag2: Det känns som att jag är så annorlunda än de flesta andra människor att jag fungerar på ett annat sätt.


    Jag: Är det alltid negativt då?


    Jag2: Nej men det begränsar liksom utbudet på människor man kan connecta med. Det funkar ju så i både djurvärlden och hos oss människor att det som sticker ut blir utstött och nedtryckt.


    Jag: Du upplever alltså att människor stöter ut dig och trycker ner dig?


    Jag2: Ja det kan ofta kännas så. Att man blir dömd för att man inte fungerar som andra.


    Jag: Du tror inte du har möjlighet att lära dig att anpassa dig till normen mer då?


    Jag2: Jo till viss del, men man vill ju samtidigt inte förgöra hela sin identitet och ändra om sig helt och hållet.

  • Svar på tråden Så du känner dig ensam?
  • Anonym (Medmänniska)
    Anonym (Ensam) skrev 2020-09-30 13:50:40 följande:

    Jag: Så du känner dig ensam?

    Jag2: Ja jag känner mig liksom som i en bubbla, separerad från omvärlden i min egen värld.

    Jag: Vad beror det på tror du?

    Jag2: Det känns som att jag är så annorlunda än de flesta andra människor att jag fungerar på ett annat sätt.

    Jag: Är det alltid negativt då?

    Jag2: Nej men det begränsar liksom utbudet på människor man kan connecta med. Det funkar ju så i både djurvärlden och hos oss människor att det som sticker ut blir utstött och nedtryckt.

    Jag: Du upplever alltså att människor stöter ut dig och trycker ner dig?

    Jag2: Ja det kan ofta kännas så. Att man blir dömd för att man inte fungerar som andra.

    Jag: Du tror inte du har möjlighet att lära dig att anpassa dig till normen mer då?

    Jag2: Jo till viss del, men man vill ju samtidigt inte förgöra hela sin identitet och ändra om sig helt och hållet.


    Är du säker på att det är så i verkligheten? Ibland kan man få för sig saker som inte alls är så man känner?

    Kan vara något som man själv byggt upp inom sig för att man tror det själv.
  • Anonym (Ensam)
    Anonym (Medmänniska) skrev 2020-09-30 16:27:48 följande:
    Är du säker på att det är så i verkligheten? Ibland kan man få för sig saker som inte alls är så man känner?

    Kan vara något som man själv byggt upp inom sig för att man tror det själv.
    Det är nog både och skulle jag säga. Ibland kan man säkert tro att man blir avvisad eftersom man blivit det så mycket tidigare i livet. Att man baserar det på tidigare erfarenheter.
  • Anonym (Medmänniska)
    Anonym (Ensam) skrev 2020-09-30 18:39:00 följande:

    Det är nog både och skulle jag säga. Ibland kan man säkert tro att man blir avvisad eftersom man blivit det så mycket tidigare i livet. Att man baserar det på tidigare erfarenheter.


    Men vad är det egentligen som gör att du känner dig annorlunda? Vad beror det på att du har blivit avvisad tidigare i livet?
Svar på tråden Så du känner dig ensam?