• Anonym (X)
    Wed 30 Sep 2020 18:32
    1107 visningar
    9 svar
    +1
    9
    1107

    Voxra - någon som äter?

    Funderar på att ev prova Voxra. Inga ssr/snri funkar för mig. Dock har jag mycket ångest så därav avstått Voxra tidigare.

    Vill ha svar från er som äter Voxra - vad är er upplevelse? Har den hjälpt er? Hur isåfall? Några biverkningar? Äter ni några andra mediciner ihop också, vilka isåfall?

  • Svar på tråden Voxra - någon som äter?
  • Sun 4 Oct 2020 17:01
    #1

    De mer vanliga antidepressiva fungerade inte för mig, alls. Har också alltid haft enorm ångest, men den blev aldrig påverkad av voxra, inte åt nått håll.

    Tycker ändå att Voxra fungerat 1000 ggr bättre på mig än de andra har.

    Inte mycket biverkningar, kändes väldigt fort mycket bättre, blev pigg och glad. Tyvärr jämnade det ut sig lite mer efter ett tag.

    Sötsuget minskade otroligt, vart mycket mer sugen på mat istället.. voxra kan ju trigga ätstörningar om man har såna problem också. Men det gick bra för mig. Nu efter 1,5 år har den ?biverkningen? också försvunnit, så nu äter jag gärna godis igen.

    Annars var det en kväll där jag blev lite yr och tappade balansen när jag höjde dosen men hade väldigt få biverkningar.

    Så i stort sett; funkade jättebra i början, nu har jag ingen aning om ifall det gör någon skillnad längre, svårt att veta. Däremot försökte jag sänka dosen en gång och jag blev så IN I BOMBEN trött så jag trodde att jag höll på att bli dödssjuk, för det tog några dagar innan jag kopplade ihop det. Var alltså så trött att jag inte kunde stå upp och borsta tänderna ens. Höll på att ramla ihop så fort jag gick upp. Höjde då dosen igen och poff så var det borta. Så nu vet jag inte hur jag ska sluta med dom... men å andra sidan har jag inga negativa biverkningar av det heller så får väl fortsätta att äta.

    Tycker du ska prova och se själv. Tycker ändå voxran har vart ganska snäll mot mig överlag.

  • Sun 4 Oct 2020 17:03
    #2

    Kanske ska tillägga att jag redan innan har haft sömnproblem så äter sömntabletter, annars har jag förstått att voxra gärna ställer till det med sömnen.

  • Anonym (X) Trådstartaren
    Sat 10 Oct 2020 15:20
    #3

    Fler?

  • Anonym (S)
    Sat 10 Oct 2020 16:12
    #4

    Voxra är inte bra om man har ångest. Den speedar på systemen och kan ge mkt ökad ångest. Jag fick massor av falsk energi. Som att gå på konstant adrenalin. Stora svårigheter att somna. Tappade sötsuget. De tappade sedan effekten och vid minimal doshöjning blev kroppen överspeedad och gav mig andningssvårigheter. Jag blev aldrig av med dem trots att jag slutade med Voxra.

    Brintellix har funkat bättre för mig. Väldigt få biverkningar. Men tror inte den heller är förstahandsval vid ångest. Brukar de inte skriva ut sertralin och venlafaxin då?

  • Thu 22 Oct 2020 14:10
    #9

    Voxra funkade bra på mig. Har gått igenom hela fass när det gäller antidepressiva och det var det enda som fungerade. Min ångest blev inte högre och fick inga sömnproblem heller, snarare att jag sov bättre. Tyvärr fick jag reaktioner när jag ökade dosen och blev allergisk mot dom så kunde inte fortsätta att äta dom..

Svar på tråden Voxra - någon som äter?