• Anonym (Sven)

    Smisk mm

    Min sambo har uttryckt att hon gillar när sexet blir lite kinky t.ex. bli smiskad och dragen i håret.

    Problemet för mig är att jag rent praktiskt har svårt att smiska någon jag älskar. Tänder på själva idén men när det väl kommer till kritan känns det inte rätt och det känns väldigt på klistrat för mig.

    De få gånger jag har smiskat henna har jag märkt att hon verkligen uppskattar det.

    Jag har aldrig varit med någon tidigare som har bett mig mig om något liknande.

    Är det någon som haft samma problem? Hur lyckas man genomföra "fantasier" i sovrummet?

  • Svar på tråden Smisk mm
  • Tukt

    Det där är alltid svårt. Men ett sätt är att avgöra det åt slumpen. Med en kortlek eller med en app där din partner själv anger parametrarna.
    När du sedan ska smiska så är det liksom inte "ditt beslut". För en del blir det enklare då.

  • HasseA

    Jag hittade en gång en sida som jag tyckte var bra: www.xeromag.com/fvbdniceguy.html
    "BDSM: a guide for nice guys"
    Titta på den!

    Jag smiskar min fru ibland, men inte med enstaka slag, utan hon ligger ner på mage, och jag börjar smiska. Oftast med en paddel, väldigt löst i början, och sakta hårdare och hårdare, för skinnet vänjer sig. Till slut slår jag väldigt hårt, och det händer att hon kommer av bara det, eller definitivt i kombination med smek. Och då känner jag utan problem att det inte handlar om att slå henne, utan om att ge henne njutning.

    Och visst händer det att jag drar i hennes hår, men jag har lite svårt för det (som jag tror du känner också), så det blir mer att jag bara håller i håret så hennes huvud böjs bakåt om vi kör bakifrån, eller så håller jag en hand om hennes hals, dvs bara håller den där, utan något tryck - för hon gillar känslan av handen där, eller känslan av att huvudet dras bakåt, även om det inte är hårt.

    Så, det jag far efter är att även om man inte känner sig helt bekväm med det, kan man komma en bra bit utan att alls gå till en nivå där man inte själv trivs.

    Sedan vänjer man sig också, så det inte känns så konstigt efter ett tag. Min fru går inte igång på plötsliga klatchar på rumpan mitt i alla annat, men gjorde hon det skulle jag nuförtiden inte ha något problem med det, eftersom jag vant mig vid tanken.


  • Mrsvixen82

    Klart du ska följa hennes önskan! Hon vill ju ;)

    När jag och ett ex utforskade detta lite för många år sedan gjorde vi en liten lek vill jag minnas :). (Hade fått tips om det)

    Vi tog ett par tärningar och där varje nummer på tärning 1 var olika skärp (hade vi). Tärning nummer 2 var hur hårt det skulle vara och tärning 3 var antal smiskningar.

    Även om just inte smisk är riktigt min grej så var det en rolig och givande och såklart lite smärtsam lek ;)

    Men det gjorde det enkelt att utöva och prova lite smisk!

  • Anonym (3:-})

    Jag känner igen mig mycket i vad du skriver TS. Man är barn av sin tid och att vi har fått lära att det ALLTID är fel att slå/samiska eller på något sätt skapa obehag.

    Min fru introducerade mig för choking när vi träffades. Ingen av oss visste att det tillhörande kink. Sedan kom det fram iom 50 shades filmerna kom att hon var nyfiken på smisk. Det kändes väldigt onaturligt innan men började med lite smisk med öppen hand när vi körde doggy. Det märktes att hon njöt vilket gjorde det lättare att att ta det vidare i små steg. Det blir kortslutning känslomässigt när vi gör sånt nu för jag behandlar henne på ett sätt som går helt emot vem jag är. Men hennes njutning gör mig euforiskt upphettad och har lyft sexet från fantastiska 7e himlen till 9e.

    Jag har några råd till dig TS som passar oss och som jag håller mig till.

    Läs på lite så att du använder bra tekniker med att värma upp eller "aftercare" etc.. Använd flera källor då det finns många idioter som är självutnämnda lärare!

    Du måste inte vara millitäriskt krävande, fyrkantig idiot för att va en Dom (dominant). Det är helt ok att som Dom fråga, känns det här ok? När man provar nått nytt och kanske inte har gränserna helt klara ännu. Så att ha rollen Dom är inte att vara elak utan att vara omsorgsfull.

    FRÅGA ALLTID EFTER SAMTYCKE i början av sexet. Vissa saker har jag om min fru gjort upp en gång för alla att om hon inte säger något i början så kan jag räkna med att det är ok. Men man måste naturligtvis acceptera till 100% om hon ändrar sig under sexet! Vissa saker som hur hårdhänt jag kan vara med brösten eller om analsex är ok beror på så det är sånt som jag frågar varje gång.

    Till sist så handlar det om att vara uppmärksam, förstå och respektera gränser.

  • KimLinnefeldt

    Jag förstår om man inte har den läggningen, eller så har man så bestämda tabun att man har svårt att frigöra sig.

    Jag upptäckte att jag gillade att smiska henne när hon red mig, och plötsligen viskade hon "du får". Det var flera år sen, blir kåt bara jag tänker på det.

    Nu lägger jag upp henne över knäet ibland och smiskar, med våra kön i kontakt. Smiskar så hon blir röd och öm, och växlar mellan att smiska och att smeka. För varje slag känner jag en koppling mellan svedan i min hand och pirr i underlivet.

    Vi leker annars inga dominanslekar och är ganska jämställda i vardagen. Här får vi leka loss i andra roller.   Mmmmm

Svar på tråden Smisk mm