• Anonym (Ts)

    Bjuda kille på restaurang??

    Jag har dejtat en kille i 3 månader, vi beter oss som om vi vore ett par men har inte uttryckt det bara. Ända sedan vi började dejta har vi turats om att betala, tex jag har köpt mat ena gången o så har han tex köpt mat andra gången, lite så jag vill ja det, vill inte hålla på o dela lika på allt. Likaväl som om vi tex gjort något som att spela padel har den ena betalat så har det jämte ut sig på andra sätt sen.

    Vj har dock aldrig vart ute o ätit på restaurang, vilket är något vi ska ska göra imon på mitt initiativ, jag skrev att jag hade tänkt bjuda honom på en specifik restaurang om han vill. Han svarade att jag behöver inte bjuda honom men han ville gärna ut o äta där.

    Jag tänker lite att det är mitt förslag o jag har inget emot att bjuda då jag vet att det jämnar ut sig senare samt att han har köpt lite nya grejer till oss.

    Känns bra att han öndå skrev att jag knte behöver bjuda då det visar att han inte rafsar åt sig o tar det för givet.

    Fel av mig att bjuda?

  • Svar på tråden Bjuda kille på restaurang??
  • Anonym (?)

    Klart att du ska bjuda om det var ditt förslag. Vad är det ens att fundera på?

  • Anonym (Ts)
    Anonym (?) skrev 2020-10-01 22:11:25 följande:

    Klart att du ska bjuda om det var ditt förslag. Vad är det ens att fundera på?


    Nej det är lite så jag med tänker. Jag vill ju o har tänkt att bjuda. Det ända är så att han inte tr det fel på något sätt
  • Anonym (?)
    Anonym (Ts) skrev 2020-10-02 06:18:08 följande:
    Nej det är lite så jag med tänker. Jag vill ju o har tänkt att bjuda. Det ända är så att han inte tr det fel på något sätt
    Det tror jag verkligen att han kommer att göra. Härligt med generösa människor som vill bjuda. Finns inget värre än snålisar.
  • Anonym (Fint)
    Anonym (Ts) skrev 2020-10-01 13:46:04 följande:

    Jag tänker lite att det är mitt förslag o jag har inget emot att bjuda då jag vet att det jämnar ut sig senare samt att han har köpt lite nya grejer till oss.

    Känns bra att han öndå skrev att jag knte behöver bjuda då det visar att han inte rafsar åt sig o tar det för givet.

    Fel av mig att bjuda?


    Nej inte alls tycker jag som kille att det är bara fint om du vill bjuda honom.
    Ja om han skrev så till dig så tar han definitivt det inte för givet att du ska stå för allt. Hur gick det med restaurangbesöket  
  • Anonym (Nej)

    Nej, han ska bjuda dig! Annars är han ingen gentleman och inte värd dig.

  • Mandel
    Anonym (Nej) skrev 2020-11-12 11:25:13 följande:

    Nej, han ska bjuda dig! Annars är han ingen gentleman och inte värd dig.


    Jag har nog bjudit fler dejter på middag/fika än vad jag själv har blivit bjuden på. Både hemma och ute på restaurang/fik.
    Det handlar i mina ögon inte om att de skulle vara mindre gentlemän för att de blir bjudna av mig utan för att visa att jag är en självständig kvinna som tjänar egna pengar och klarar mig själv och inte är beroende av någon annan. 
    Självklart har en del svårt att ta det, men jag brukade säga att de kan betala nästa gång vi träffas. Och det sa jag även om jag visste redan då att jag inte ville träffa dem mera.
    Har dock förstått både av dejter, kollegor och särbon att det är väldigt ovanligt att kvinnor betalar för sig själva eller båda. Även om det gäller en öl på krogen.

    Personligen har jag dock otroligt svårt för att bli bjuden av en "okänd" människa då jag känner att jag står i skuld...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Modern)
    Anonym (Nej) skrev 2020-11-12 11:25:13 följande:

    Nej, han ska bjuda dig! Annars är han ingen gentleman och inte värd dig.


    Och där klev 1800-talet in och kommenterade.

    Självklart kan du bjuda...vi är väl jämlika eller hur
  • Anonym (F)
    Anonym (Nej) skrev 2020-11-12 11:25:13 följande:

    Nej, han ska bjuda dig! Annars är han ingen gentleman och inte värd dig.


    Du är riktigt snål.
  • Anonym (Leif)
    Anonym (Modern) skrev 2020-11-12 11:46:52 följande:
    Och där klev 1800-talet in och kommenterade.

    Självklart kan du bjuda...vi är väl jämlika eller hur
    Nej,det är långt kvar till detta.
Svar på tråden Bjuda kille på restaurang??