• Covington

    Hjälp med ledarskap

    Hej

    Det är så att jag gjorde en uppgift och läraren tyckte att den var relativt bra men det är en bit som saknas som jag inte har gjort.

    Där det står att jag ska presentera manualen där chefer och ledare skall hämta information vid olika situatuioner som kan uppstå. Allt i manualen skall vara kopplat till olika ledarskapsteorier om ex. motivation och utvecklingsarbete.

    Någon som kan ge exempel och leda mig till rätt väg?

  • Svar på tråden Hjälp med ledarskap
  • Magical

    Ni har väl läst om olika typer av ledarskapsteorier i kursen. Titta i ert material. Varför ska folk sitta här och servera dig info som är rätt lätt att ta reda på?
    (och nej jag menar inte att vara taskig men jag anser att du lär dig bättre om du tar reda på detta själv :) ) 

  • Covington
    Magical skrev 2020-10-02 13:51:39 följande:

    Ni har väl läst om olika typer av ledarskapsteorier i kursen. Titta i ert material. Varför ska folk sitta här och servera dig info som är rätt lätt att ta reda på?

    (och nej jag menar inte att vara taskig men jag anser att du lär dig bättre om du tar reda på detta själv :) ) 


    Jag vill inte ha info serverat som du ser så vill jag bara ett exempel eller att någon kan berätta vad menas specifikt eftersom att jag missat den biten och den verkar krånglig :) så jag vet att jag är på rätt spår :) jag kunde inte bry mig mindre om du är taskig eller inte det struntar jag fullständigt i :) Att fråga om hjälp är inget fel, du behöver inte kommentera om du inte vill engagera dig ha en trevlig fredag :)
  • Kjell2

    Någon rapportera sexuella trakasserier

    Någon är full

    Olycka

    Stöld

    En kund hotar en i personalen

    Någon vill ha högre lön annars slutar han eller hon

    Slagsmål på firmafesten

    Någon missar en viktig deadline vilket kostar 1 MSEK

  • Snuttis2

    Jag arbetar som verksamhetschef i en kommun o har aldrig ?fått? en Manuel men det jag tänker på utifrån din beskrivning är vårt kvalitetsledningssystem!

    Större organisationer ska ha ett sånt och det innehåller/strukturerar alla rutiner och processer som vi har skyldigheter enligt lagstiftning att ha samt övrigt vi behöver för att driva verksamheterna likvärdigt o med kvalite!

Svar på tråden Hjälp med ledarskap