• Anonym (Suck)

    Terroriseras av granne

    I flera månader nu har vi fått arga lappar i brevlådan, påknackningar, dunkar i golvet (grannen bor under) och besök av störningsjour. De klagar över att våra barn springer och skriker tidig morgon och sen kväll och det hjälper inte hur många gånger vi än säger till att ljudet inte kommer från oss.

    Värden säger bara att han inte kan göra något. Han har sagt åt dem att sluta dunka i taket, men inget om det övriga terroriserandet. De dunkar fortfarande.

    Vad kan jag göra? Vi ska flytta, men huset är inte färdigt ännu på länge.

  • Svar på tråden Terroriseras av granne
  • Anonym (Kim)

    Är det LedsenLisa som bor under er?

    Kolla tråden - Mina grannar får mig må skit.

  • Anonym (Gym)

    Kan ni höra varifrån de störande ljuden kommer?

  • Anonym (Gym)

    Vad säger störningsjouren när de upptäcker att det är tyst inne hos er?

  • Anonym (Suck)
    Anonym (Kim) skrev 2020-10-04 09:29:09 följande:

    Är det LedsenLisa som bor under er?

    Kolla tråden - Mina grannar får mig må skit.


    Det är en familj och vi har bott här i snart åtta år.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Gym) skrev 2020-10-04 09:44:18 följande:

    Kan ni höra varifrån de störande ljuden kommer?


    Nej, eftersom vi inte hör något, men antagligen lägenheten bredvid vår.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Gym) skrev 2020-10-04 09:45:33 följande:

    Vad säger störningsjouren när de upptäcker att det är tyst inne hos er?


    De säger att de fått klagomål om springande och skrikande barn. Att de är tysta då är ju tyvärr ingen garanti att de inte skrek innan.
  • Anonym (Gym)

    Kan ni be grannen skriva dagbok över störningarna? Jag tänker att förr eller senare kommer de ha antecknat störning när ni bevisligen varit bortresta. Föreslå det när ni vet med er att ni snart ska resa bort.

    Har ni otur visar det sig att grannen inte hör någor just när ni är borta, men då vet ni i alla fall det och får börja utreda om ni kan dämpa ljuden på något sätt.

  • Anonym (Suck)
    Anonym (Gym) skrev 2020-10-04 10:10:57 följande:

    Kan ni be grannen skriva dagbok över störningarna? Jag tänker att förr eller senare kommer de ha antecknat störning när ni bevisligen varit bortresta. Föreslå det när ni vet med er att ni snart ska resa bort.

    Har ni otur visar det sig att grannen inte hör någor just när ni är borta, men då vet ni i alla fall det och får börja utreda om ni kan dämpa ljuden på något sätt.


    Vi är dessvärre hemma hela tiden, både jag och maken jobbar hemifrån och några resor kommer inte på tal så länge pandemin pågår.

    Vi kan inte dämpa ljud som inte kommer från oss.
  • Anonym (Gym)
    Anonym (Suck) skrev 2020-10-04 10:22:00 följande:

    Vi är dessvärre hemma hela tiden, både jag och maken jobbar hemifrån och några resor kommer inte på tal så länge pandemin pågår.

    Vi kan inte dämpa ljud som inte kommer från oss.


    Åker ni inte ens på utflykter? Och barnen är väl inte hemma hela dagarna? Om de antecknat att barnen låter en tid när ni kan bevisa att de var i skolan, på fritids, på träning eller hos en kompis så har ni bevis för att det inte är ni.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Gym) skrev 2020-10-04 10:28:54 följande:

    Åker ni inte ens på utflykter? Och barnen är väl inte hemma hela dagarna? Om de antecknat att barnen låter en tid när ni kan bevisa att de var i skolan, på fritids, på träning eller hos en kompis så har ni bevis för att det inte är ni.


    De är på fsk och i skolan ja, men inte de tider de klagar om.
Svar på tråden Terroriseras av granne