• Anonym (Hur vet man)

    Dejtar vi eller är vi bara kk?

    Hur vet man egentligen om man dejtar eller bara är kk?

    Han jag träffar nu har jag träffat några månader. Vi ses kanske en gång i veckan och oftast hela helger. Vi har oftast sex när vi ses, men gör även lite annat såsom lagar mat ihop, varit på spa, spelat mini-golf osv. Jag har träffat hans vänner och familj men han har inte fått träffa min familj, då jag inte vet vad han är efter, vill liksom inte presentera en kk för mina föräldrar.

    Har så svårt att veta, ibland känns det som om relation bara står och stampar och att vi aldrig kommer vidare till ngt djupare :/

  • Svar på tråden Dejtar vi eller är vi bara kk?
  • Anonym (Kgkg)
    Anonym (hursvårtskadetvara) skrev 2020-10-08 17:38:59 följande:

    Du är antagligen vuxen men fast i ungdomsåren på insidan, och hittar på efterhandskonstruktioner för att få honom att verka oseriös så du slipper ta tjuren i hornen. Jag föreslår att du provar göra det vuxna istället.


    Men sluta. Hon ska ju skita i honom, vad är ditt problem? Är inte alltid så enkelt att bara dra när man gillar någon.
  • Anonym (Kgkg)
    Anonym (Hur vet man) skrev 2020-10-08 17:12:33 följande:

    Jag tänker strunta i honom. Orkar inte med längre.


    Nej du är värd bättre, man ska inte behöva undra och fundera så mkt
  • Anonym (Hur vet man)

    Det som också är jobbigt är att vi hade bestämt att ses igår, men så hörde jag inget på ett par timmar, sen ringde jag, då hade han somnat. Gör man så? Ska jag tycka det är ok?

  • Anonym (Kom igen)
    Anonym (Hur vet man) skrev 2020-10-08 18:16:23 följande:
    Det som också är jobbigt är att vi hade bestämt att ses igår, men så hörde jag inget på ett par timmar, sen ringde jag, då hade han somnat. Gör man så? Ska jag tycka det är ok?
    Spela roll. Du ska ju strunta i honom.
  • Anonym (Kgkg)
    Anonym (Hur vet man) skrev 2020-10-08 18:16:23 följande:

    Det som också är jobbigt är att vi hade bestämt att ses igår, men så hörde jag inget på ett par timmar, sen ringde jag, då hade han somnat. Gör man så? Ska jag tycka det är ok?


    Nej, alltså visst kan man vara trött. Men man kan ju iallafall skriva något. Antar att han inte var så på för att träffas sen ändå?
    Anonym (Kom igen) skrev 2020-10-08 19:13:10 följande:

    Spela roll. Du ska ju strunta i honom.


    Kan man inte prata om saker för det?
  • Anonym (Hur vet man)
    Anonym (Kgkg) skrev 2020-10-08 19:14:31 följande:

    Nej, alltså visst kan man vara trött. Men man kan ju iallafall skriva något. Antar att han inte var så på för att träffas sen ändå?Kan man inte prata om saker för det?


    Jo vi sågs sen. Men jag blir ledsen av det.
  • Limeblad
    Anonym (Kgkg) skrev 2020-10-08 19:14:31 följande:

    Nej, alltså visst kan man vara trött. Men man kan ju iallafall skriva något. Antar att han inte var så på för att träffas sen ändå?Kan man inte prata om saker för det?


    Hon kommer inte göra det. Det råder har hon fått i hela denna tråd och hela förra tråden utan att det lett någonvart.
  • Anonym (Kom igen)
    Anonym (Kgkg) skrev 2020-10-08 19:14:31 följande:
    Nej, alltså visst kan man vara trött. Men man kan ju iallafall skriva något. Antar att han inte var så på för att träffas sen ändå?

    Kan man inte prata om saker för det?
    När man startar flera trådar om samma ämne utan att komma ett enda steg framåt känns det ganska meningslöst att fortsätta mala på. Ts har bestämt sig för att han är ett svin som bara vill vara KK, hon vill inte fråga och hon vill inte strunta i honom (även fast hon säger det ibland). Vad finns mer att säga som inte har sagt 100 gånger redan?
  • Anonym (Kgkg)
    Anonym (Hur vet man) skrev 2020-10-08 19:18:55 följande:

    Jo vi sågs sen. Men jag blir ledsen av det.


    Strunta i honom. Du ska vara med någon som gör dig glad.
    Anonym (Kom igen) skrev 2020-10-08 19:33:09 följande:

    När man startar flera trådar om samma ämne utan att komma ett enda steg framåt känns det ganska meningslöst att fortsätta mala på. Ts har bestämt sig för att han är ett svin som bara vill vara KK, hon vill inte fråga och hon vill inte strunta i honom (även fast hon säger det ibland). Vad finns mer att säga som inte har sagt 100 gånger redan?


    Men låt henne. Hon behlver väl prata. Nej jag kan förstå henne. Har själv varit i en sådan situation när jag babblat om. Det hur länge som helst. Det är en del i bearbetningen. Ni ska väl ändå inte bestämma hur mycket någon får prata om nåt eller inte. Och hon har nog inte alls bestämt sig för något då hade hon inte suttit här o diskuterat det. Typiskt fl med sådana hårda svar.
  • Anonym (Kgkg)
    Limeblad skrev 2020-10-08 19:32:26 följande:

    Hon kommer inte göra det. Det råder har hon fått i hela denna tråd och hela förra tråden utan att det lett någonvart.


    Dåligt självförtroende kanske. Eller velar hon. Ni svarar ju? Så.
  • Anonym (Kom igen)
    Anonym (Kgkg) skrev 2020-10-08 19:37:29 följande:
    Strunta i honom. Du ska vara med någon som gör dig glad.

    Men låt henne. Hon behlver väl prata. Nej jag kan förstå henne. Har själv varit i en sådan situation när jag babblat om. Det hur länge som helst. Det är en del i bearbetningen. Ni ska väl ändå inte bestämma hur mycket någon får prata om nåt eller inte. Och hon har nog inte alls bestämt sig för något då hade hon inte suttit här o diskuterat det. Typiskt fl med sådana hårda svar.
    Nä det är faktiskt inte sunt att hålla på så hur länge som helst. Ibland behöver man höra sanningen för att ta sig i kragen. Tycker inte att det är ett dugg snällt och jamsa med. Det leder bara till att man gräver sig djupare ned i självömkan och dåliga beteenden som att inte ta ansvar för sina relationer. Som det är nu förstör hon bara för sig själv. Det bästa hon kan göra är att prata med honom. Men nej, det är tydligen mannen som måste göra det.... och så tar vi den en runda till.
  • Limeblad
    Anonym (Kgkg) skrev 2020-10-08 19:38:36 följande:

    Dåligt självförtroende kanske. Eller velar hon. Ni svarar ju? Så.


    Det dröjde lite innan jag förstod att det var samma. Innan jag reagerade på språkbruk och tankegångar.

    Det är inte sunt att leva i en relation i flera månader och må dåligt över den utan att göra något som helst åt saken.
  • Anonym (Hur vet man)

    Jag har insett det nu att jag aldrig kommer att få bli gift eller få barn.

  • Anonym (Kom igen)
    Anonym (Hur vet man) skrev 2020-10-08 20:04:36 följande:
    Jag har insett det nu att jag aldrig kommer att få bli gift eller få barn.
    Du måste ändra din syn på förhållanden. Du måste själv börja ta ansvar. Annars kan det mycket väl bli så, ja.
  • Anonym (Hur vet man)
    Anonym (Kom igen) skrev 2020-10-08 20:09:09 följande:

    Du måste ändra din syn på förhållanden. Du måste själv börja ta ansvar. Annars kan det mycket väl bli så, ja.


    Jag kan ju inte tvinga folk att vilja bli ihop med mig.
  • Anonym (Kom igen)
    Anonym (Hur vet man) skrev 2020-10-08 20:13:07 följande:
    Jag kan ju inte tvinga folk att vilja bli ihop med mig.
    Har jag skrivit det? Har NÅGON skrivit det? Du måste däremot lära dig att kommunicera och bygga upp självkänslan så att någon VILL bli ihop med dig. Att vara en offerkofta som inte vågar prata känslor är inte så sexigt.
  • Anonym (Kgkg)
    Anonym (Kom igen) skrev 2020-10-08 19:45:14 följande:

    Nä det är faktiskt inte sunt att hålla på så hur länge som helst. Ibland behöver man höra sanningen för att ta sig i kragen. Tycker inte att det är ett dugg snällt och jamsa med. Det leder bara till att man gräver sig djupare ned i självömkan och dåliga beteenden som att inte ta ansvar för sina relationer. Som det är nu förstör hon bara för sig själv. Det bästa hon kan göra är att prata med honom. Men nej, det är tydligen mannen som måste göra det.... och så tar vi den en runda till.


    Limeblad skrev 2020-10-08 19:53:07 följande:

    Det dröjde lite innan jag förstod att det var samma. Innan jag reagerade på språkbruk och tankegångar.

    Det är inte sunt att leva i en relation i flera månader och må dåligt över den utan att göra något som helst åt saken.


    Ja jo, förstår hur ni menar. Tycker bara att vissa saker låtit väl hårt. Folk tjatade på mig här med förr om att inte vara med någon. Men hur mkt folk än tjatade var det bara jag själv som var tvungen och inse det. Men varje gång någon tjatade förstod man ju. Egentligen. Det handlar inte, i mitt fall iallafall om att jag inte ville lyssna. Därför reagerar jag på det. Jag hade så grymt dålig självförtroende och var så nerkörd så det i princip kvittade vad någon sa. Därför menar jag bara att hon själv måshe ju komma till insikt att hon måste dra från den. Det hjälper inte att vara hård heller alltid.. Det är svårt.
  • Anonym (Z)
    Anonym (Kgkg) skrev 2020-10-08 20:24:50 följande:
    Limeblad skrev 2020-10-08 19:53:07 följande:

    Det dröjde lite innan jag förstod att det var samma. Innan jag reagerade på språkbruk och tankegångar.

    Det är inte sunt att leva i en relation i flera månader och må dåligt över den utan att göra något som helst åt saken.


    Ja jo, förstår hur ni menar. Tycker bara att vissa saker låtit väl hårt. Folk tjatade på mig här med förr om att inte vara med någon. Men hur mkt folk än tjatade var det bara jag själv som var tvungen och inse det. Men varje gång någon tjatade förstod man ju. Egentligen. Det handlar inte, i mitt fall iallafall om att jag inte ville lyssna. Därför reagerar jag på det. Jag hade så grymt dålig självförtroende och var så nerkörd så det i princip kvittade vad någon sa. Därför menar jag bara att hon själv måshe ju komma till insikt att hon måste dra från den. Det hjälper inte att vara hård heller alltid.. Det är svårt.
    Fast startar man trådar och ber om råd i ett webbforum, så tror ju folk att man vill höra vad de har att säga. Varför startar man en tråd om det kvittar vad folk säger? Vad vill TS ha för svar? Jag får intrycket att hon vill få bekräftat av oss att killen inte gillar henne. Ingenting annat verkar hon lyssna på. När man gång på gång bevittnar hur hon inte tar till sig något de andra säger, så blir man ganska trött.
  • Anonym (Kgkg)
    Anonym (Z) skrev 2020-10-08 20:54:39 följande:

    Fast startar man trådar och ber om råd i ett webbforum, så tror ju folk att man vill höra vad de har att säga. Varför startar man en tråd om det kvittar vad folk säger? Vad vill TS ha för svar? Jag får intrycket att hon vill få bekräftat av oss att killen inte gillar henne. Ingenting annat verkar hon lyssna på. När man gång på gång bevittnar hur hon inte tar till sig något de andra säger, så blir man ganska trött.


    Vet inte. Vet bara hur jobbigt jag själv tyckte det var när folk påtalade att jag visst redan gjort flera trådar om samma saker. Jag själv tyckte inte det var det. Bara delvis, att man fortfarande hade det problemet då. Jag kan inte uttala mig om varför just hon gör som hon gör. Utan bara varför jag själv gjorde så. Ju fler som sa att jag skulle dra, desto mer insåg jag att jag nog skulle det. Det gäller bara att samla kraft till att göra det. Och det är ju inte alltid så lätt. Dock i mitt fall var det ett ganska långt förhållande, mitt första dessutom med en dum kille. Mitt självförtroende var i botten så jag lyssnade ju inte på vad folk sa. Men till slut mådde jag så dåligt så jag blev tvungen att dra. Vill inte det ska bli så för ts också. Varför jag själv inte drog tidigare var iallafall för mitt självförtroende och för jah inte visste något annst. Trodde allt var mitt fel. Att jag fick skylla mig själv. Därför stannar man ju kvar alldeles för länge. Detta är dock ett annat läge, de har ju inte setts så läng ens förstod jag det som. Så jag vet faktiskt inte. Borde vara lättare att dra då. Men med ett dåligt självförtroende är det väl inte så enkelt. Minsta lilla gulligull killen gör så är man där igen. Har ingen annan förklaring. Och jag vill inte prata för henne heller. Men jag vet bara som sagt hur ledsen jag blev när. Folk sa så till mig, att man inte lyssnar, att man inte vill inse, att man gör si eller så... Att man är jobbig som startar nya trådar. Det är iallafall bra att man öppnar sig till någon. Man vet ju om att det är ett problem då iallafall. Men hon måste ju göra något åt det. Antingen prata med honom eller dra då.

    Hoppas du håller det nu då ts att inte skriva med honom mer. Strunta i honom. Det finns andra snälla killar. Även om man inte tror det just då.
Svar på tråden Dejtar vi eller är vi bara kk?