• Anonym (Stenig)

    Orosanmälan?

    Skulle ni anmäla exets föräldrar om ni misstänkte de drack alkohol när de var barnvakt under exets barnveckan? Exet jobbar natt och hennes föräldrar har vårt barn hos sig när hon jobbar.

    Jag har tagit upp deras drickande med exet och hon bekräftade mig "har sagt till dem att inte dricka då de har honom" 30-40 års drickande och uppfostran av 3 egna barn samtidigt som alkoholkonsumtion räcker inte med uppmanade ord. Att exet ens lämnar barnet till dom...

  • Svar på tråden Orosanmälan?
  • Anonym (Soc.)

    Du gör ju ingen orosanmälan på de vuxna utan gällande barnet. I egenskap av vårdnadshavare så kan och SKA du åka och hämta barnet om du misstänker att barnet är i en olämplig miljö. Annats brister även du i ditt föräldraskap.

  • Fins Mamma

    Är föräldrarna så pass berusade att de inte är i skick att ta hand om barnet eller är det så att de delar en flaska vin typ?


    ?
  • Anonym (Stenig)
    Anonym (Soc.) skrev 2020-10-04 22:41:09 följande:

    Du gör ju ingen orosanmälan på de vuxna utan gällande barnet. I egenskap av vårdnadshavare så kan och SKA du åka och hämta barnet om du misstänker att barnet är i en olämplig miljö. Annats brister även du i ditt föräldraskap.


    Absolut fast hennes vecka är hennes. Hon har ju uppmanat sina föräldrar att inte dricka när de har vår son fast bara det påståendet gör mig orolig.
  • Anonym (Mymlan)

    En orosanmälan är svår att göra på någon som inte är vårdnadshavare. Ni, eller rättare sagt ditt ex, lämnar ju barnet där frivilligt.

    Hur mycket dricker de? Far barnet illa? Hur kommer det sig i så fall att ditt ex lämnar barnet där?

    Om ni är oroliga över att barnet far illa så får ni hitta en annan barnvakt. Har du erbjudit dig att ha barnet hos dig när hon jobbar natt?

  • Anonym (å)

    Ni måste ju samarbeta kring barnen
    Kan du ha barnen när hon jobbar natt?
    Kan du få komma och häls på när de är barnvakt och kolla läget?

  • Anonym (Stenig)

    Hon säger hon inte har något val än att lämna barnet där. Jag har visat henne 4 andra jobb i närheten av barnets boende,finns oxå boende på orten barnet har sitt dagis. Hon vill inte byta jobb och hon vill inte flytta.

    Nej jag kan inte ha barnet när hon jobbar tyvärr.

    Det skulle gå att ordna allt till barnets fördel men då måste hon byta arbetstider och flytta.

  • hammarhajen

    Det är oro för barnet man anmäler. 

    Om morföräldrarna dricker så mycket att det är olämpligt att lämna barnet där har ni båda ett ansvar att låta bli. Hur mycket dricker de? Ett glas vin till maten är en sak, att bli redlös något helt annat.

    Varför kan inte du ha barnet när exet jobbar? 

  • Anonym (...)

    Varför kan inte du ha barnet när hon jobbar? Om så krävs kanske du kan byta jobb och flytta?

    Du skall omedelbart låta bli att försöka få henne att byta jobb och flytta. Är du orolig för barnet kan Det lika gärna vara du som löser nätterna.

  • Anonym (Soc.)
    Anonym (Stenig) skrev 2020-10-04 22:51:33 följande:

    Absolut fast hennes vecka är hennes. Hon har ju uppmanat sina föräldrar att inte dricka när de har vår son fast bara det påståendet gör mig orolig.


    Spelar ingen roll vems vecka det är. Man är förälder 100% av tiden. Om barnet befinner sig i en olämplig miljö och den andre föräldern brister är ansvaret ditt.

    Så länge det är på allvar och inte bara handlar om att jävlas med varandra. Delar barnvakterna på en bag in box, eller tar de varsit glas rött till middagssteken. Skillnad.
  • Anonym (Åsa)
    Anonym (Stenig) skrev 2020-10-05 05:20:26 följande:

    Hon säger hon inte har något val än att lämna barnet där. Jag har visat henne 4 andra jobb i närheten av barnets boende,finns oxå boende på orten barnet har sitt dagis. Hon vill inte byta jobb och hon vill inte flytta.

    Nej jag kan inte ha barnet när hon jobbar tyvärr.

    Det skulle gå att ordna allt till barnets fördel men då måste hon byta arbetstider och flytta.


    Kan inte du byta jobb eller flytta närmare så att du kan ha barnet när hon jobbar? Jag misstänker att det skulle gå att ordna allt till barnets fördel med då måste du byta arbetstider och flytta. Eller bara ha barnet när hon jobbar. Men du vill inte det tyvärr. 
Svar på tråden Orosanmälan?