• brallison

    Fråga till chefer - julbord i år

    Så som det ser ut med covid-19, ska vi inte ha nåt julbord för personalen på nån restaurang. Hur tänkte ni kring detta? Ska ni ha nåt på kontoret? Och i så fall - buffét eller färdiga jultallrikar? Eller nåt annat alternativ?

  • Svar på tråden Fråga till chefer - julbord i år
  • Kjell2
    brallison skrev 2020-10-05 16:05:11 följande:

    Så som det ser ut med covid-19, ska vi inte ha nåt julbord för personalen på nån restaurang. Hur tänkte ni kring detta? Ska ni ha nåt på kontoret? Och i så fall - buffét eller färdiga jultallrikar? Eller nåt annat alternativ?


    Än så länge tar jag inte personalen till restaurang eller buffé.

    Ett möjligt alternativ är någon form av jultallrik.
  • Anonym (pppp)
    brallison skrev 2020-10-05 16:05:11 följande:

    Så som det ser ut med covid-19, ska vi inte ha nåt julbord för personalen på nån restaurang. Hur tänkte ni kring detta? Ska ni ha nåt på kontoret? Och i så fall - buffét eller färdiga jultallrikar? Eller nåt annat alternativ?


    Komiskt att läsa för oss som arbetar inom kommunal verksamhet och aldrig får något som ens liknar julbord. Lyxproblem! 
  • Anonym (Xylofon)

    Löser sig per automatik här där jag bor då de få restauranger som har julbord kommer att avstå från detta iår.

    Det blir ingen kompensation från jobbets sida utan vi får vänta tills nästa år. Julbord är ingen rättighet och känns lätt att avstå från i coronatider.

  • Anonym

    Min chef har sagt att det blir julbord på ett eller annat sätt, vi kanske kan boka delar av någon restaurang.
    Jag hoppas det.

  • brallison
    Anonym (pppp) skrev 2020-10-05 17:28:16 följande:
    Komiskt att läsa för oss som arbetar inom kommunal verksamhet och aldrig får något som ens liknar julbord. Lyxproblem! 
    Det är verkligen tragiskt att kommunala arbetsgivare inte bryr sig om personalen
    Anonym (Y) skrev 2020-10-05 17:26:43 följande:

    Omg 
    Är början av oktober. Lugna er.


    Om man vill boka någorlunda bra ställe för julbord i Stockholm, så är vi faktiskt redan för sent ute (men som sagt, vi tror inte att det blir nån restaurang - inte i dessa tider). Men man vill ju tänka lite igenom först, så att man inte behöver lösa nåt i sista sekunden.
  • Anonym (...)

    Vi får inte ens åka in till kontoret i år. Eventuellt blir det distansjobb till nästa sommar. (Tills ett vaccin är tillgängligt för alla).

  • Anonym (Soc.)
    Anonym (pppp) skrev 2020-10-05 17:28:16 följande:

    Komiskt att läsa för oss som arbetar inom kommunal verksamhet och aldrig får något som ens liknar julbord. Lyxproblem! 


    Vi brukar alltid få julbord i min kommun...
  • mammaåten
    Anonym (pppp) skrev 2020-10-05 17:28:16 följande:

    Komiskt att läsa för oss som arbetar inom kommunal verksamhet och aldrig får något som ens liknar julbord. Lyxproblem! 


    Vi får julbord i min kommun, så det skiljer mellan kommunerna.
  • Anonym (råkade läsa)
    Anonym (pppp) skrev 2020-10-05 17:28:16 följande:
    Komiskt att läsa för oss som arbetar inom kommunal verksamhet och aldrig får något som ens liknar julbord. Lyxproblem! 
    Men inte är jag bitter?

    Det finns både andra kommunner som ger julbord, och andra jobb om man inte vill bli ett sursviskon.
Svar på tråden Fråga till chefer - julbord i år