• Anonym (Ledsen tjej)

    Blev så dåligt bemött, vad ska jag göra???

    Gjort fettsugning av insida lår för nån månad sen. I priset ingick det 10 st Ipg behandlingar. En massage som inte ska göra ont..

    förra veckan gick jag till kliniken där tjejen Anna skulle behandla mig med Ipg. Hon säger att det inte ska göra ont o jag lägger mig ner. Finns olika styrkor på den här massagen och man ställer in efter vad kunden klarar av. Hon ställer in på medel och jag tycker det gör ont med ändå smärta jag klarar av. Jag berättar för henne att det gör ont men att det är hanterbart, hon ökar då styrkan och kör hårt med apparaten på insida låren på mig... jag säger aj flera gånger och börjar kallsvettas och känner mig nära att svimma. Hon fortsätter och säger ? har du låg smärttröskel eller?? Jag förklarar att jag kanske har det men att det här gjorde ondare än att föda barn...

    Hon avbryter inte och kör på i 30 min, sen lämnar hon rummet och säger ? nu kan du byta om igen så ses vi där ute ? jag håller på att svimma och ligger kvar några min. Efter jag lämnat kliniken så får min sambo hämta mig då jag knappt kan stå på benen och är väldigt yr...

    Andra gången jag gjorde Ipg behandlingen så är det en annan tjej som behandlar mig. Hon frågar varför jag ser så nervös och spänd ut och jag förklarar då att det senaste gången gjorde så brutalt ont. hon svarar att det ska kännas lite men absolut inte göra ont. Hon blir besviken på hur Anna har behandlat mig och säger att hon ska ta ett rejält snack med Anna.

    Hon säger också att man ställer in styrkan efter vad man klarar av och måste ta hänsyn till kunden, då man inte ska behöva svimma av smärta. Denna behandling kan göra ont om man nyligen fettsugit sig och har problemområden med ojämnheter att jobba med, och ondare gör det om man har hög styrka på..

    Denna tjej va jättesnäll och tog väl hand om mig .. men trots detta så vågar jag inte gå tillbaka.. då jag upplever det här som nåt läskigt då jag vid första besöket höll på att svimma av obehag..

    Hur tycker ni jag borde göra? O hur hade ni gjort i min sits??

  • Svar på tråden Blev så dåligt bemött, vad ska jag göra???
  • viseversa

    Har inte du en tråd redan om exazkt samma sak? Räcker inte svaren i den tråden? Alla sa att du ska anmäla detta så gör det. 

  • Anonym (Ledsen tjej)

    Men herregud låt mig skapa en till tråd.. fick inte med allt. Lämna och det stör dig

  • viseversa
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2020-10-07 19:13:47 följande:
    Men herregud låt mig skapa en till tråd.. fick inte med allt. Lämna och det stör dig
    jo i atort sett identisk som den förra. 
  • Anonym (Ledsen tjej)

    Ja men skrev fel i förra inlägget. Det var inte skin tightening Jag gjorde... denna behandling jag gjorde så ingår inte bedövning då det inte brukar vara smärtsamt..

  • Anonym (säg ifrån)

    Precis. deja vu. Hade ju läst den förra. Ska du skriva en ny tråd efter varje besök, TS? 

  • Anonym (säg ifrån)
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2020-10-07 19:20:06 följande:

    Ja men skrev fel i förra inlägget. Det var inte skin tightening Jag gjorde... denna behandling jag gjorde så ingår inte bedövning då det inte brukar vara smärtsamt..


    det spelar knappast någon roll, du hade fått likadana svar ändå
  • Anonym (Ledsen tjej)

    Kände att jag inte fick med allt o ville skapa en ny tråd.. förstår inte ens varför jag ska behöva förklara mig...

  • Anonya

    Vad bra att du fick träffa en annan den här gången och fick dels bra lpg-behandling, dels stöd. Mycket trist med det första besöket. Bra hon sade att hon tar ett snack med din första behandlare. 

    Du skriver att du inte riktigt vågar gå dit på nytt pga första besöket. Kan du inte beställa tid till den här som var bra? För säkerhets skull kan du också vid tidsbeställningen säga att du enbart vill gå till henne, att skulle hon bli sjuk så vill du hoppa över den gången och inte flyttats till någon annan. 

  • Anonym (Ledsen tjej)

    Kommer inte gå tillbaka dit.. men fick inte med allt.. och nej kommer inte skapa nån mer tråd... herregud vilka onödiga kommentarer ... stör det här er så ge fan i att ens svara mig??

  • Isaaa93

    Va otrevliga ni är mot ts! Hon fick inte med allt och vill få stöttning på hur hon ska göra. Ni ska påpeka hur onödigt det är av henne o starta en ny tråd. Ni spydiga kan väl lämna forumet....

    Svar till TS, anmäl detta eller ring upp kliniken och gå aldrig tillbaka. säger du aj men hon Anna fortsätter utan att ta en paus är inte okej nånstans. Spelar ingen roll om du har låg smärttröskel, hon ska ta hänsyn till dig!! Blir så arg när jag läser detta!!

  • neverpreggo

    Läste förra tråden och det var beklagligt. Vissa är verkligen fel person på fel plats.


    Men om det finns minst 1 bra person så förstår jag inte varför du inte går tillbaka till denne? Jag förstår att du är rädd. Tror dock att det kan vara bra för dig att göra färdigt behandlingarna.

  • Anonym (Alice)
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2020-10-07 19:23:06 följande:

    Kommer inte gå tillbaka dit.. men fick inte med allt.. och nej kommer inte skapa nån mer tråd... herregud vilka onödiga kommentarer ... stör det här er så ge fan i att ens svara mig??


    Klart du ska hå tillbaka och fullfölja behandlingen! Låt inte en dålig erfarenhet påverka dig sådär. Du vet ju att du har rätt och att även salongen tycker det. Alla är ju på din sida. Var bara tydlig med att du inte vill få behandlingen av Anna i fortsättningen.
  • Anonym (Känner igen)

    Jag har haft en liknande upplevelse med tandläkare. Jag hade dock ingen ytterligare behandling inplanerad, utan mitt bekymmer var att jag fick en kallelse som uppmanade mig att ringa och boka tid för rutinkontroll hos den obehagliga tandläkaren. Det fanns många tandläkare på samma mottagning så jag hade lätt kunnat be om att få gå till en annan, men jag tyckte att det var så jobbigt att säga det så jag bara lät bli att gå till tandläkaren i flera år. Det är väl inte det smartaste jag gjort, men jag förstår precis hur du känner. Försök samla mod och tala om för kliniken att du vill fortsätta behandlingen men att du inte vill gå till "Anna"!

  • Dexter dot com

    Du blev dåligt bemött, gick dit igen och blev bra bemött och nu ska du inte gå dit igen säger du....jag hade förstått om du anmält och inte gått dit en andra gång men nu förstår jag inte problemet .

Svar på tråden Blev så dåligt bemött, vad ska jag göra???